ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 October 2011

Puak Munafiq PORNO Jadikan Masjid sebagai BERHALA UMNO.....!!!!!

Di kawasan taman perumahan elit yangmana sebahagian besar penduduknya adalah pesara-pesara kerajaan yang bergelar Datuk atau Dato' yang juga merupakan penyokong totok UMNO  terdapat sebuah surau lama untuk kegunaan penduduk setempat untuk bersolat dan kini telah tersergam indah sebuah masjid baru anugerah dari kerajaan negeri yang dibina dengan menggunakan wang hasil milik negeri yang juga milik semua rakyat Negeri Terengganu.

Masjid baru ini mula digunakan beberapa minggu sebelum masuk Ramadhan yang lalu. Dua orang imam muda yang dikenali ramai akan ilmu, akhlak dan kemampuanya telah dilantik sendiri oleh ahlijawatankuasa masjid baru tersebut. Perlu diketahui ialah majoriti ahlijawatankuasa (AJK) masjid baru ini adalah terdiri dari Datuk atau Dato yang merupakan penyokong UMNO totok dan hanya sebilangan kecil sahaja tokoh korporat dilantik dari kalangan yang tidak sangat condong kepada UMNO.

Seperti biasa, malam-malamnya selepas maghrib diadakan kuliah maghrib samada dari penceramah jemputan atau oleh imam itu sendiri. Ustaz Lokman yang merupakan salah seorang dari imam masjid juga antara yang memberikan kuliah maghrib. Kuliah beliau adalah berpandukan ayat-ayat Allah dan hadis Nabi. Beliau memberikan kuliah tanpa rasa takut dengan menyentuh dalam semua bab bagi menyedarkan jemaah yang hadhir akan dosa-dosa yang dilakukan. Tetapi rupa-rupanya dalam ramai-ramai jemaah itu beberapa orang AJK masjid tersebut dikatakan tersinggung dengan kuliah-kuliah yang diberikan dan menuduh imam tersebut seolah-olah cuba menyindir mereka dan memberikan kuliah seperti ustaz-ustaz PAS.

Dalam ramai-ramai jemaah rupanya terselit juga puak-puak sakibaki Abu Jahal dan Abu Lahab yang tidak suka mendengar ayat-ayat Allah yang menyentuh kehidupan mereka. Perasaan ego dan angkuh kerana mereka ada gelaran dan bekas pegawai tinggi kerajaan negeri, maka kuliah-kuliah sebegitu menjadi mimpi buruk kepada mereka. Sepatutnya mereka berterima kasih kepada imam tersebut kerana dengan penjelasan dari huraian ayat-ayat Allah itu mereka boleh memperbaiki diri dan bertaubat tetapi sebaliknya yang berlaku. Mereka sesama AJK telah bertindak memecat imam ini dengan suara majoriti dan enam orang AJK yang membantah pemecatan itu dimana tiga orang telah meletakan jawatan.

Mungkin puak ini nakkan ustaz yang bercakap pasal haid dan nifas, mandi wajib, poligami dan perkara yang membatalkan puasa saja.


Orang yang dikatakan begitu kuat sehinggakan mengugut akan meletakan jawatan sebagai AJK sekiranya imam ini tidak dipecat ialah Ketua Hakim Syarie di Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu sendiri. Dengan kesungguhan beliau itu maka terserlahlah sifat munafiq beliau yang selama ini disembunyikan dari pengetahuan orang ramai tapi jadi Ketua hakim syarie? Sepatutnya beliau layak jadi Ketua puak Munafiqin UMNO. Bagi AJK yang lain, dalam keadaan sudah bersara, ingatkan sikap dan akhlak mereka berubah kepada yang lebih baik tetapi apa yang terserlah, sifat munafiq mereka juga terdedah kepada umum. Beginilah akibatnya apabila rumah-rumah Allah dikuasai oleh puak UMNO laknatullah untuk menguruskanya. Dikalangan jemaah pula sudah mula kelihatan berpuak-puak akibat pemecatan ini malahan ada suara-suara yang berkata akan berpindah ke masjid lain pula untuk bersolat.

Kalau beginilah aqidah dan fahaman agama yang difahami dan diamalkan oleh puak AJK masjid ini, sia-sia saja kamu solat, puasa, pergi haji dan sebagainya. Tak ada nilai langsung disisi Allah. Inilah akibatnya kerana terlalu lama duduk beramal dengan amalan UMNO dan hidup penuh dengan sumber hasil subahat dan haram semasa bertugas dulu.

Ingin dinasihatkan kepada puak munafiq ini, jika kamu merasakan tidak suka dengan ayat-ayat Allah dan hadis-hadis Nabi yang disampaikan itu, eloklah kamu semua buat dan reka sendiri kitab dan hadis sendiri yang sesuai dengan kehendak dan selera kamu. Cari dan reka bumi atau tanah sendiri dan buat masjid kamu sendiri dan sembahlah tuhan yang mana kamu suka yang tidak menyusahkan kamu dengan amaran dan azab-azabnya.

Mungkin UMNO lupa bahawa majoriti anak-anak yang hafaz Quran samada dari dalam negara atau balik mengaji agama dari Timur Tengah tidaklah condong kepada UMNO walaupun ayah dan ibu mereka penyokong UMNO totok cuma mereka tidak menzahirkan sahaja kerana tahu permainan jahat puak-puak munafiq dalam UMNO ini kecuali mereka yang tersisih dari hidayah Allah maka akan kembali berbakti dengan UMNO untuk kenyangkan perut dan kumpul harta dengan cara menjual ayat-ayat Allah.

Jika sudah bertahun-tahun mereka menghafaz Quran dan mengaji ilmu-ilmu dari guru-guru mereka tetapi bila kembali mereka menyokong pula perjuangan UMNO, maka sia-sia saja ilmu mereka itu. Walaupun kebanyakan mereka ini belajar dengan ditanggung oleh kerajaan tetapi itu adalah wang milik atau dari sumber negara atau negeri dan bukanya wang UMNO. Jadi tidak timbul mereka tidak mengenang budi atau jasa UMNO atau derhaka kepada UMNO. Jika tidak, maka Nabi Musa juga boleh dituduh sebagai derhaka atau tidak mengenang budi Firaun yang telah menjaga dan membesarkan baginda dulu. Demi aqidah, demi iman dan demi Islam, maka Nabi Musa tetap menentang Firaun yang sesat dan zalim dan lebihkurang sama jugalah seperti UMNO itu.

Bukankah telah Allah memberi amaran dalam Quran " jangan kamu cenderung/sokong/menyebelahi kepada golongan yang zalim, kelak kamu akan dicampak ke dalam neraka". Bukankah UMNO itu bapa dan ibu segala kezaliman? Tindakan AJK memecat imam tanpa sebab syarie, bukankah itu juga termasuk dalam perbuatan "zalim"? Jadi buat apa AJK ini datang bersolat di masjid? Tak payah solat pun tak apa, tak ada gunanya. Ini membuktikan solat mereka ditolak oleh Allah dan mereka tidak langsung mendapat hidayah dari Allah. Inilah sebenarnya solat,haji, puasa orang munafiq!

Akibat kemunafiqan AJK ini, akibat busuk hati, sombong, bongkak, maka jemaah lain yang seronok dengan kuliah imam yang dipecat ini telah turut menjadi mangsanya. AJK ini ingat masjid itu dibuat menggunakan duit mak bapak mereka agaknya. Inilah golongan yang tidak amanah dalam melaksanakan tugas yang diberikan oleh jemaah-jemaah lain. Golongan munafiq sebegini sepatutnya jangan dibenarkan walaupun hanya untuk memijak tangga masjid sekali pun. Kepada jemaah-jemaah lain, janganlah bersubahat dengan puak sebegini. Demi untuk mencari ketenangan dalam beribadah, carilah masjid yang ditadbir oleh golongan yang beriman dan hanya mencari redho Allah, dunia dan akhirat. Tidak ada masjid yang aman selagi ianya dikuasai oleh puak UMNO ini.

Apakah masjid-masjid yang dikuasai UMNO ini ada kalangan malaikat yang sudi singgah apatah lagi turut bersolat di dalamnya? Masjid kini yang seumpama markas dan sarang UMNO untuk mengekal kan kuasa dan untuk mencari pengaruh sahaja dan bukan berfungsi sebagai tempat ibadah dan tempat menimba ilmu. Masjid-masjid binaan dan yang dikuasai oleh puak UMNO ini bagaikan jelmaan "masjid Dhirar" binaan Abdullah bin Ubai saja nampaknya.

Namun begitu, dari sumber lain yang boleh dipercayai bahawa peranan imam besar juga dikatakan antara terlibat dalam isu pemecatan imam masjid Jalan Pusara ini. Imam besar yang lebih UMNO dari UMNO ini juga dikatakan adalah dalang dibelakang kebanyakan imam dan bilal yang disyaki penyokong pembangkang dipecat atau dipindahkan ke daerah pendalaman dengan tujuan imam atau bilal tersebut rasa tertekan dan akan meletakan jawatan. Imam besar ini dikatakan rasa terhina kerana semasa DYMM Sultan Mizan bersolat Jumaat di masjid baru ini beberapa minggu lalu, beliau yang menjadi imam ketika itu telah tersangkut beberapa kali ketika membaca ayat selepas fatihah dan ustaz Lokman dikatakan telah menegur atau membetulkan beliau ketika itu.

Oleh kerana merasakan beliau seorang yang hebat dan tidak boleh ditegur itu dikatakan telah meminta AJK supaya memecat Ustaz Lokman ini . Imam besar ini juga dikatakan tidak akan memberi peluang jika ada imam-imam lain yang cuba mengatasi kebolehan beliau. Kalau benarlah dakwaan ini, jelaslah beliau tidak layak menjadi imam kerana dihati beliau masih bersarang sifat-sifat mazmumah lagi.

No comments:

Post a Comment