ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 October 2011

Bangsat Melayu di zalimi...Pendatang Asing Di Utamakan....Melayu tak bayar hutang RM150 kena penjara...!!!.

Undang-undang di Malaysia. Lewat bayar hutang RM150 saja, mahkamah arahkan orang Melayu ini dipenjarakan. Geram betul baca berita di bawah ini. Melayu bernama Suradi ni bukan kaki rasuah, bukan kaki betina, bukan perompak, bukannya murtad. Beliau ditimpa kemalangan menyebabkan beliau terpaksa menjual kereta, tetapi ditipu.

Namun beliau tetap berusaha membayar hutang, isteri beliau juga bekerja, berlapar untuk membantu suami. Tapi mahkamah Kerajaan BN Malaysia tetap memenjarakan beliau...

Agak-agaknya orang susah macam Suradi ni dan beribu-ribu lain yang muflis macam Suradi ni layak tak dapat RM500 yang Najib umumkan dalam Bajet 2012. Orang Muflis boleh ke ada akaun bank, boleh dapat bantuan kerajaan? Ke Pendatang Asing diutamakan !!!

RAYU BEBAS SUAMI MUFLIS DARI PENJARA

Berita Harian 17 Okt 2011

KUALA LUMPUR: Suri rumah Rosnah Mohd Sailan, 43, kini terpaksa menyara tiga anak yang masih bersekolah selepas suaminya, Suradi Daruis, 43, dipenjarakan sebulan kerana melanggar perintah mahkamah membayar RM100 sebulan selepas beliau diisytiharkan muflis gagal membayar ansuran bulanan kereta yang dijual kepada pihak ketiga.

Wanita dari Kg Bukit Naga, Bukit Kemuning, Shah Alam itu bimbang suaminya akan dibuang kerja, sekali gus menyebabkan masa depan mereka sekeluarga tidak terjamin selain suaminya mungkin gagal mendapat kerja baru kerana statusnya bekas banduan dan muflis. “Saya merayu mahkamah bebaskan suami saya, kalau saya tahu begini jadinya kami sekeluarga rela tidak makan untuk bayar semua tunggakan itu,” katanya kepada Berita Harian, ketika ditemui di rumahnya di Shah Alam, semalam.

Rosnah berkata, suaminya kemalangan pada 1997 dihempap besi satu tan menyebabkan sebelah kaki remuk dan tidak bekerja selama setahun sekali gus memaksa menjual kereta Proton Saga miliknya kepada kenalan adiknya yang gagal membayar ansuran bulanan kenderaan itu.

Sehubungan itu katanya, bank terbabit menarik dan melelong kereta itu selain suaminya diisytiharkan muflis kerana gagal membayar ansuran kereta itu dan beliau (pemilik) serta Suradi (penjamin) diperintah membayar RM30,000 dan RM34,000 kepada pihak bank.

Rosnah berkata, beliau mengambil upah RM300 sebulan dengan mengasuh anak jirannya bagi menampung pendapatan suaminya RM1,200 sebulan bagi membiayai keperluan anak mereka yang berumur antara 12 dan 17 tahun.

SUDAH DIISYTIHAR MUFLIS, DIPENJARA PULA SEBULAN

Berita Harian 24 Okt 2011

SURADI Darius, berusia 43 tahun diisytiharkan bankrap pada 2004 akibat kegagalan melangsaikan hutang pinjaman kereta. Suradi diarahkan Pejabat Insolvensi Malaysia untuk membayar ansuran RM50 sebulan sehingga penyelesaian penuh hutang selari dengan perintah mahkamah bertarikh 4 Mac 2005.

Isteri Suradi, Rosnah Mohd @ Sailan sebagai penjamin juga diisytihar bankrap. Suradi terpaksa membayar hutang isterinya RM50 sebulan menjadikan ansuran bulanannya ialah RM100.

Suradi tidak mempertikaikan keputusan mahkamah pada 27 September lalu kerana berdasarkan undang-undang. Namun, adalah keterlaluan dan tidak setimpal jika beliau dipenjarakan sebulan hanya kerana gagal membayar baki RM150.

Jika Suradi hidup mewah dan enggan mematuhi perintah mahkamah, wajar tindakan memenjarakannya dilaksanakan. Kes Suradi ialah yang pertama di Malaysia dengan tindakan memenjarakan si bankrap dilaksanakan sejajar dengan lunas undang-undang. Namun, persoalannya, adakah wajar dan patut beliau dipenjarakan sebulan?

1,086 PENJAWAT AWAM MUFLIS

Berita Harian 3 Mac 2011

Kakitangan diisytihar bankrap tak boleh terima pencen, ganjaran

PUTRAJAYA: Jabatan Insolvensi Malaysia merekodkan 1,086 penjawat awam diisytiharkan muflis pada 2009 dan 72.74 peratus atau 790 adalah lelaki. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong, berkata masalah itu perlu diatasi segera kerana ia dikhuatiri boleh menjejaskan prestasi mereka sehingga memaksa tindakan tatatertib dikenakan terhadap kakitangan terbabit. “Penjawat awam nadi penggerak dalam memastikan hasrat kerajaan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara berpendapatan tinggi dan maju menjelang 2020 dapat dicapai.

penyapu sial

Mana pergi baitumal dan JKM, nak tolong org miskinke nak tolong org kaya. Dah tentu Suradi ni OKU dan tak mampu kenapa tak tolong? Menteri pun sibuk dgn projek lembu feedlot lebur RM250 juta duit kerajaan. Patutlah perangai dan bodoh mengalahkan lembu.Bila orang pergi mintak tolong kat gereja...kita pulok terasa...

Hakim pun langsung tiada perasaan kasihan dan pertimbangkan kes utk rujukan JKM sekiranya pesalah tidak mampu. Beliau bukanlah pesalah jenayah. Hakim ni patutnya jadi hakim kpd makamah binatang aje.