ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 October 2011

Himpunan Sejuta Umat jadi Himpunan Ribuan Pundek Pundek.... tak dapat sambutan...hanya lembu lembu bodoh UMNOPORNO yang hadir....!!!

Sebahagian pundek pundek  UMNOPORNO  di Stadium Shah Alam, Selangor 22 Oktober 2011

Umat (Himpun) di Stadium Shah Alam, yang penganjur menyasarkan lebih 100,000 penyertaan, terpaksa dimulakan lewat 90 minit dengan kehadiran hanya sekitar 3,000 orang.

Bilangan itu kemudian meningkat secara berperingkat sehingga mencecah sekitar 5,000 orang.

Kempen yang mendapat liputan meluas bagi membincangkan isu khusus mengenai murtad di kalangan Muslim dimulakan pada pukul 3.40 petang - lewat satu setengah jam daripada masa dijadualkan ekoran sambutan dan penyertaan yang dingin.

Acara dimulakan dengan para hadirin dihiburkan lagu-lagu nasyid tetapi terganggu sebentar dengan satu pengumuman mengecam buku kecil bertajuk “Siapa Bertanggungjawab Kristiankan Melayu di Selangor?”

Sekretariat Himpun sebelum ini berkata mereka meletakkan sasaran kehadiran lebih 100,000 kerana mendapat sokongan sekitar 2,000 pertubuhan bukan kerajaan mewakili sekitar empat juta ahli dan pengikut.

Dalam pada itu, Pengerusi Bersama Himpun, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, walaupun bilangan peserta yang hadir jauh lebih kecil daripada anggaran asal, sekitar 5,000 peserta berbanding sasaran asal sebanyak 100,000 penyertaan, perhimpunan itu dianggap berjaya kerana perkara pokok adalah semangat ditunjukkan oleh mereka yang hadir.

“Walaupun peserta yang hadir tidak sampai 100,000, saya anggap perhimpunan ini berjaya,” jelas beliau pada sidang media di akhir perhimpunan.

“Perhimpunan ini bermula dengan aman dan tertib tanpa sebarang insiden yang boleh mencetuskan keganasan, yang penting adalah semangat yang ditunjukkan peserta, umat Islam masih boleh bersatu walaupun terdapat perbezaan dalam perkara lain,” katanya. Pihak Seketariat Himpun telah membuat 10 ketetapan dalam Deklarasi Himpun dan akan diserahkan kepada Majlis Raja-raja Melayu dan pemimpin peringkat negeri mahupun pusat minggu hadapan.

“Deklarasi ini akan diserahkan kepada Majlis Raja-raja Melayu dan pemimpin dari peringkat pusat mahupun negeri bermula minggu hadapan. Sekarang ini kami sedang menunggu pengesahan daripada Penyimpan Mohor Besar bagi memilih waktu yang sesuai kerana kami akan menyerahkan deklarasi terus kepada raja-raja termasuklah kepada Yang di-Pertuan Agong,” jelas beliau yang juga Pengerusi Teras Pengupayaan Melayu (Teras).

Menurut beliau lagi, pihaknya akan memantau setiap tuntutan tersebut sama ada ianya mendapat perhatian daripada pihak-pihak yang dinyatakan dalam deklarasi itu atau tidak.

“Akan ada badan pemantau untuk setiap tuntutan, kami akan melihat sama ada pihak berkenaan serius dan mengambil tindakan ke atas setiap tuntutan yang dibuat,” jelas beliau mengenai langkah jangka panjang yang akan dilaksanakan Sekretariat Himpun susulan perhimpunan di Shah Alam.

Bagi memberikan kefahaman jelas mengenai perjuangan mereka, pihak Seketariat Himpun juga telah membuat keputusan untuk mengadakan pameran kesedaran ke setiap negeri di seluruh Malaysia dalam bentuk “roadshow” bagi memastikan tidak berlaku kekeliruan sama ada daripada penganut Islam sendiri mahupun penganut agama lain.

Azmi turut menjelaskan, kekeliruan yang timbul dalam golongan ini juga menjadi punca Islam dipandang negatif berikutan mereka mendapat kefahaman yaang salah berkaitan Islam.

Mengulas berkenaan ketetapan dalam Deklarasi Himpun, Azmi turut menggesa semua parti bekerjasama dan menghormati perkara berkaitan pemurtadan yang dilihat semakin meruncing sejak akhir-akhir ini.

“Undang-undang pencegahan murtad yang ada sekarang tidak dilaksanakan dengan tegas, oleh yang demikian, Himpun menuntut dimasukkan perkara berkaitan undang-undang yang lebih kukuh ke dalam undang-undang baru yang menggantikan ISA yang merangkumi pemuliharaan Islam dan dimasukkan sebagai perkara utama,” tegasnya lagi.

Tambah Azmi, kesalahan yang dilakukan oleh sesetengah pihak terhadap isu pemurtadan ini adalah apabila mereka mengambil kesempatan ke atas kelemahan-kelemahan yang wujud dalam agensi-agensi berkaitan untuk mendekati golongan fakir miskin dan kemudiannya akan memurtadkan mereka.

Jelas Azmi, musuh sebenar yang diperkatakan Himpun bukanlah datang dari dalam negara sahaja, bahkan juga terdapat luar negara melalui penyebaran agenda Islamofobia di negara-negara Barat yang menjadikan orang Islam sebagai sasaran mangsa konflik keagamaan.

Mengulas pembabitan Datuk Dr Hasan Ali dalam perhimpunan hari ini, Azmi menjelaskan, beliau hadir sebagai individu, bukan sebagai Exco mahupun ahli politik.

“Saya berbesar hati dengan kehadiran beliau, kami hantar jemputan kepada semua, kepada PKR, kepada Umno, kehadiran beliau hari ini bukanlah atas dasar organisasi politik, sebaliknya sebagai individu Islam yang memperjuangkan perkara berkaitan murtad ini,” katanya lagi.

Perhimpunan tamat lebih kurang sekitar 6.30 petang tadi.

penyapu sial

aku teringin sangat nak tengok pukimak pukimak UMNOPORNO hassan ali dan ketua pemuda PAS lahanat kat stadium tu...mana dia ha...sape ada info dan gambar lahanat nie...memang aku nak balun cukup cukup kalau betul betul dia hadir kat perhimpunan pundek ini.

jangan salahkan umat lain yang lebih mengambil berat terhadap kesusahan & kedaifan mereka. Semua umat manusia digalakan berbuat baik pada semua manusia bahkan kepada binatang juga...

Cerminkan diri dulu terutamanya pegawai zakat/ JAIS/ JAKIM yang duduk di kerusi empuk yang dibayar atas cukai orang ramai...

ha ha ha...jelas temberang puak puak pundek ini...kehadiran hanya sekitar 5,000 orang"
"2,000 pertubuhan bukan kerajaan"

5,000 jer? kalau 1 pertubuhan tu hantar 3 orang pun dah 6,000 yang hadir... hmmm...