ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 May 2011

ADUN DAP prihatin nasib Melayu...pemimpin UMNO...sibuk dengan video porno dan sumpah lahanat....!!!!




Ketika Presiden Umno mengadakan lawatan makan nasi dagang di Pekan Batu 6, Kuala Terengganu serta mengajak orang PAS menyertai BN atau meninggalkan Pakatan Rakyat kerana pemimpin DAP ni tak membela Islam, ADUN DAP di Seremban membongkar masalah orang Melayu yang tidak ada rumah, menjadi mangsa perumahan terbengkalai.

Begitu banyak projek perumahan terbengkalai di seluruh Malaysia yang dilaporkan di Blog mangsa-mangsa perumahan terbengkalai yang merupakan rakyat Malaysia di http://terbengkalai.blogspot.com

Sejak bila orang Melayu yang undi DAP , minta pemimpin DAP jadi imam atau baca khutbah Jumaat? Orang Melayu undi DAP sebab dah fed up dengan perangai pemimpin Umno yang tak mahu berubah, pandang orang susah, orang teraniaya, mangsa perumahan terbengkalai, sebelah mata.

Kepada pemimpin Umno , khususnya Najib, kenapa tak ajak anak Allahyarham Tan Sri Khir Johari sertai Umno atau tinggalkan DAP? Mari anak muda kita sertai DAP untuk ajar pemimpin Umno




RUMAH HANYA TINGGAL IMPIAN
Sinar Harian 1 Mei 2011


Temiang, Seremban - Impian lebih 60 pembeli untuk tinggal di kediaman sendiri di Taman Bukit Zamrud, dekat sini hanya tinggal angan-angan apabila pembinaan rumah mereka terbengkalai sejak lebih lima tahun lalu.

Rumah teres yang mereka beli pada 2004 itu kini masih belum siap dan belum ada tanda akan disiapkan pemaju sepenuhnya.

Seorang pembeli, Kamarullah Hawari, 46, berkata, seramai 67 pembeli rumah berkenaan hanya mampu ‘gigit jari’ apabila pemaju gagal menyiapkan projek peruma-han berkenaan.

Dia dan keluarga yang berharap untuk menduduki rumah berkenaan selepas bersara nanti hanya mampu berharap masalah tersebut dapat diselesaikan dalam masa terdekat.

Menurutnya, sehingga kini, mereka bukan saja terbeban untuk membayar ansuran rumah berkenaan, malah terpaksa mengeluarkan wang untuk menyewa rumah.

“Dalam perjanjian jual beli oleh pemaju sebelum ini, projek berkenaan dikatakan dapat siap dalam tempoh 24 bulan.

“Tetapi sampai hari ini kami masih tidak boleh mendiami rumah berkenaan, namun tetap membayar ansuran rumah sehingga kini,” katanya.

Menurutnya, rumah berkenaan dibeli sekitar RM87,000 seunit.

Seorang lagi pembeli, Mohd Affendy Abd Wahid, 34, berkata, dia kesal kerana projek peruma-han yang sudah siap 65 peratus itu dihentikan secara tiba-tiba.

“Saya benar-benar kecewa. Sampai bila kami harus sabar menunggu ? Saya masih lagi menyewa rumah.

“Hasil pertemuan dengan pihak pemaju awal tahun ini pun tidak membawa apa-apa jalan penyelesaian,” katanya.

Sehubungan dengan itu, katanya, pembeli di situ sudah sepakat mengambil tindakan undang-undang kepada pemaju bagi menuntut semula wang pinjaman yang sudah dibayar pembeli dalam masa terdekat.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN – DAP) Temiang, Ng Chin Tsai yang turut mendengar keluhan pembeli projek perumahan tersebut berjanji akan cuba membantu dengan melantik peguam bagi mengadili masalah dihadapi.

No comments:

Post a Comment