ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 May 2011

kalau ada pelir...UMNO dulu kena keluar BN kalau berani...!!!!




Kita  sangat terkejut  dengan  laporan  yang memetik  kenyataan dari Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mencabar DAP supaya keluar daripada Pakatan Rakyat untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 nanti.

Nampaknya  Zahid sudah hilang pertimbangan akal yang waras dan sudah bercakap "merapu" bila beralasan dengan bertanding atas "tiket sendiri" tanpa ada apa-apa pakatan dengan PKR dan PAS, DAP katanya dapat menguji sejauh mana kekuatan serta pengaruh DAP dalam meraih sokongan rakyat.

Jauh dari itu Zahid berkata parti DAP boleh dikatakan sebagai 'anak jantan' sekiranya bertindak sedemikian.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang mengumumkan DAP akan mencadangkan kepada pucuk pimpinan Pakatan Rakyat supaya kesemua negeri Pakatan tidak membubarkan Dun masing-masing jika pilihan raya umum diadakan tahun ini.

Ahmad Zahid, yang juga Menteri Pertahanan kita lihat sudah mengulas sesuatu yang lari dari tajuk dan persoalan yang sebenar dan menyebabkan dia dilihat sebagai seorang pemimpin UMNO yang tidak ada pandangan yang jauh dan tidak melihat kepada realiti yang sebenarnya.

Orang bercakap mengenai bidang kuasa menteri Besar dan Ketua yang ada pada kerajaan negeri yang boleh tidak menasihati Sultan atau Yang DiPertua Negeri untuk tidak membubarkan DUN walaupun parlimen telah dibubarkan, apa lagi tidak cukup tempoh 5 tahun.

Kenapakah jauh sangat Zahid mencabar DAP untuk keluar dari Pakatan dan apa pula istemewanya jadi "anak jantan" kalau keluar dari Pakatan seperti yang dikatakannya.
Hakikat sebenarnya UMNO lah yang sekian lama "pondan" disebabkan tidak berani keluar dari BN.

Kita sudah cadangkan berulangkali sekiranya UMNO merasakan dia sudah mendapat sokongan kuat dari orang melayu ayuh dengan segera keluar dari BN .Sebenarnya sisitem 2 parti iaitu Pakatan Rakyat dan BN adalah realiti yang mesti diterima oleh seluruh rakyat malaysia, jangan pula Zahid cuba menutup kelemahan UMNO sendiri yang terus bergayut didalam BN dan dalam waktu yang sama mencabar DAP keluar dari pakatan.

Sesungguhnya tidak ada satu partipun termasuk UMNO yang boleh memerintah negara dan semua negeri di malaysia kalau dia tidak berada dalam PR atau BN.

Zahid nampaknya sudah terlalu cerdik, dan jadi kita  cadangkan kecerdikannya itu digunakan untuk UMNO iaitu keluar dari BN kalau dia berani.

Apa lagi kekuatan yang ada pada BN dan UMNO sendiri adalah kekuatan yang sangat rapuh kerana bergantung kepada penyalahgunaan kuasa terhadap kementerian, jabatan dan agensi tertentu.

Itupun mereka sudah rasa terlalu lemas dan pendek umur dengan mencari pelbagai cara untuk menarik sokongan rakyat bagi terus kekal berkuasa.

Namun kita  yakin dengan kenyataan Zahid membuktikan BN dan sudah kehilangan arah untuk memastikan rakyat terus memberi madat kepadanya.Gelombang penolakan rakyat terhadap BN sudah tidak dapat dibendung lagi dan kita yakin Pakatan Rakyat akan menjadi Pilihan Rakyat dalam PRU akan datang.