ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

09 May 2011

Kristian Agama Rasmi. Apa yang ribut sangat? sedang islam di buat tong sampah oleh parti melayu yahudi lahanat yang memerintah...!!!





utusan butoh dengan kepala butoh...dua jenis barah ,hina islam ,hina agama lain  dan perkauman yang perlu di hapuskan di PRU 13 nanti....!!!

Pertama, belum dapat disahkan samada wujud usaha untuk menjadikan Kristian agama rasmi Malaysia. Hanya sekadar teka yang berasaskan satu perjumpaan para paderi seluruh Malaysia. Tiada maklumat yang dapat disahkan apa sebenarnya butir perbincangan dalam perjumpaan tersebut. Ni pun satu masalah. Kemarahan cuba dicetuskan oleh sebuah akhbar berasaskan berita agak-agak.

Sebenarnya pendekatan ini adalah pendekatan paling tidak bertanggungjawab. Sampai bilakah akhbar berkenaan ingin menggunakan kaedah menimbulkan rasa takut dan bimbang bagi meraih sokongan masyarakat? Hanya masa yang akan menentukan.

Katalah berita ini diterima sebagai benar, lalu apakah ianya sesuatu yang terlalu besar, terlalu sensitif, terlalu menghina agama lain khususnya agama Islam yang diterima sebagai agama rasmi Malaysia? Tiada pulak isu yang mengatakan gugurkan Islam sebagai agama rasmi dan gantikan dengan Kristian. Cuma yang ada hanya sekadar satu permohonan untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi sama seperti Islam. Itu sahaja.

Ia hanya seperti sebuat ribut yang sengaja dibuat-buat dalam sebuah bilik dengan menggunakan sebuah kipas besar dengan kelajuan maksimum. Wal hal ia sebenarnya bukan ribut pun. Yang sibuk dengan ribut hanyalah penghuni dalam bilik tersebut sedangkan bilik balik yang lain dalam rumah tersebut tenang saja. Tak de ape pun.

Kalaulah berita ini benar ianya adalah satu persoalan yang terlalu mudah untuk dirungkai. Di Malaysia ni siapakah yang bertanggungjawab dalam urusan agama? Tak lain dan tak bukan ialah yang Dipertuan Agong yang menjadi kepala agama. Maka tanyakan sahaja kepada yang Dipertuan Agong apakah baginda setuju Kristian dijadikan agama rasmi Malaysia? Saya fikir Yang Dipertuan Agong bukan terlalu naïf untuk memikirkan hal-hal seumpama ini? Soal memohon atau untuk menyatakan satu permohonan apakah ia satu isu yang terlalu sensitif ? Ia hanya sekadar satu permohonan. Penyataan hasrat hati. Lebih-lebih lagi kerajaan sendiri mewar-warkan semangat satu Malaysia. Yang menjadi masalah besar kalau ada pihak-pihak yang mengambil tindakan keras seperti mengangkat senjata untuk menyatakan sesuatu permohonan. Maka ini perlu ditentang.

Sekiranya sesuatu permohonan itu dinyatakan dalam ruang lingkup demokrasi maka ia bukan satu masalah. Kalau majoriti setuju dengan sesuatu keputusan maka ia diterima sebagai satu keputusan yang sah. Hatta untuk meminda mana-mana peruntukan perlembagaan sekalipun sekiranya cukup dua pertiga sokongan maka pindaan itu perlu diterima. Atas dasar ini sekiranya majoriti masyarakat Malaysia satu hari nanti menerima sepenuhnya pelaksanaan undang-undang Islam ke atas setiap rakyat Malaysia maka ia perlu dilaksanakan kerana ia adalah keputusan yang sah dan tidak ada mana-mana pihak yang boleh menafikannya. Kalau Karpal Singh mengatakan bahawa langkah mayat beliau dahulu kalau Malaysia nak jadi Negara Islam, tiada apa yang boleh beliau lakukan untuk menghalang perkara tersebut sekiranya majoriti rakyat Malaysia mahukan Malaysia menjadi Negara Islam sepenuhnya biar seribu kali beliau menjadi mayat untuk dilangkah.

Demikian juga sekiranya masyarakat Islam di United Kingdom atau mana-mana negara barat memohon kepada kerajaan mereka untuk menjadikan Islam sebagai Agama rasmi di sana maka apakah itu satu masalah yang besar? Cuma samada ia berjaya atau pun tidak? Itu saja. Selagi mana ia dinyatakan dalam ruang lingkup demokrasi maka ia adalah sesuatu yang dibenarkan.

Bahkan hari ini telah ada sebuah parlimen Islam di UK. Apa masalanya? Selama mana ia hanya satu platform perbincangan yang tidak mempunyai sebarang kuasa maka ia boleh dijalankan. Bukan jadi satu perkara yang sensitif walau pun telah ada sebuah parlimen British di sana. Sekiranya pada satu hari nanti ada mana-mana pihak yang mahu menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa rasmi Malaysia, maka lakukanlah. Buatlah permohonan. Tinggal lagi samada berjaya atau pun tidak? Itu sahaja.



penhijau

No comments:

Post a Comment