ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 May 2011

Bakar api perkauman...UMNO-BN bakal jalan operasi lalang 2...????



Tidak mustahil pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhasrat menjalankan Operasi Lalang ke 2, ekoran tindakan dan kenyataan yang dikeluarkan pimpinan Umno-BN sejak kebelakangan ini. Beliau merujuk laporan akhbar Utusan Tindakan mereka kini mirip seperti yang terjadi pada 1987, iaitu tuntutan ekstrim oleh kelompok tertentu dalam parti komponen Barisan Nasional.

Waktu itu (1987) Lee Kim Sai (Ketua Pemuda MCA) menuntut supaya jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepada orang Cina. “Tetapi tangkapan tidak dibuat kepada mereka, sebaliknya ahli politik pembangkang dan pemimpin NGO yang disumbat dalam ISA..

Najib kini mula menjalankan peranan yang pernah dimainkannya pada 1987 sewaktu menjadi Ketua Pemuda Umno, dengan mengapi-apikan sentimen permusuhan keagamaan dan kaum di kalangan rakyat Malaysia.Ia ditambah dengan beberapa kenyataan pimpinan Barisan Nasional sejak mutakhir ini, termasuk Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek yang membuat kenyataan akan menyertai KEADILAN sekiranya parti itu bersedia menggugurkan hak keistimewaan orang Melayu.

Justeru itu,  tidak menghairankan apabila Umno melalui Utusan Malaysia cuba memarakkan lagi kebencian orang Melayu-Islam dengan memapar laporan pada muka depannya yang bertajuk ‘Kristian Agama Rasmi?’ 7 Mei lalu.

“Sekarang, Utusan Malaysia mengapi-apikan perasaan orang Melayu seolah-olah Pakatan Rakyat tidak peduli dengan kedudukan agama rasmi Persekutuan, iaitu agama Islam.
Ini adalah putar belit fakta dan Ketua Pengarang Utusan Malaysia sepatutnya dipanggil polis untuk memberikan keterangan....

Sementara itu,kita menasihati pimpinan Pakatan Rakyat untuk tidak secara terbuka memberikan kenyataan berhubung isu sama bagi mengelakkan manipulasi media Umno-BN.Barisan Nasional sangat terdesak sekarang ini. Mereka merancang perkara yang lebih jahat berbanding apa yang berlaku sekarang.Pertama, mereka akan terus menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan merekacipta fitnah yang lain. Dan pemimpin Umno-BN akan berlakon seolah-olah tiada apa yang berlaku...

Ini adalah permainan mereka. Momentum rakyat untuk mengubah pemerintah memang ada, bahkan orang Umno sendiri meluat dengan berita yang sampai kepada mereka.
Kita jangan terperangkap dengan isu perkauman dan sentimen agama yang dicipta.

No comments:

Post a Comment