ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 May 2011

pondannya talibarut UMNO....!!!



KETIKA Perak setahun di bawah Pakatan Rakyat hampir setiap hari beberapa kumpulan mendakwa anti penyelewangan kerajaan negeri itu keluar di TV dan akhbar memburuknya begitu dan begini. Beberapa muka anak Perak yang tidak pernah muncul dalam media sebelumnya menjadi jurucakap segera yang baru hingga dikenali sekalian orang.

Kerjanya mereka mengatakan kerajaan negeri itu buruk belaka.

Lepas kerajaan itu digulingkan nama dan muka mereka hilang langsung. Tidak kedengaran lagi suara mereka. Tidak ada apa-apa yang mereka kata tentang kerajaan yang merampas kuasa di Perak itu seolah-olah kerajaan itu betul semua.

Sebagai kumpulan yang mendakwa prihatin tentang apa yang kerajaan buat, tidak pernah mereka berkata apa-apa tentang kerajaan negeri sebelum Pakatan itu seolah-olah kerajaan itu kerajaan malaikat.

Lepas itu beralih pula Perdana Menteri Najib ke Selangor. Diambilnya jawatan ketua Umno yang pernah diberi kepada Tan Sri Mohamad Mohd Taib dan Dr. Khir Toyo.

Maka ada pula badan anti penyelewengan kerajaan negeri Selangor. Hari-hari pula gilirannya keluar dalam media mencerca kerajaan dan menteri besarnya begitu dan begini. Lebih sering gambar dan nama mereka dari gambar Sultan dan menteri besar keluar dalam media.

Gambar dan nama Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim kerap juga keluar tetapi mereka lebih kerap.

Bagi tokoh anti penyelewengan itu Tan Sri Khalid tak betul bekala. Kerajaan Selangor yang dipimpinnya buruk saja. Seolah-olah lebih buruk dari Presiden Robert Mugabe dari Zimbabwe.

Ada baiknya juga wujud orang dan kumpulan seperti itu supaya kerajaan dan pemimpinnya sentiasa berhati-hati dan supaya kerajaan tidak berbuat sesuatu ikut suka hati.

Seperti kewujudan pemerhati hak asasi manusia di Amerika dan Eropah yang bergerak di serata dunia bagi memastikan kerajaan-kerjaan di dunia tidak melanggar hak asasi manusia.

Mereka itu terdiri dari orang-orang profesional dan diiktiraf oleh banyak pihak membuat kerja-kerja profesional. Banyak teguran dan pendedahan mereka tentang keburukan yang berlaku. Kebanyakan yang dikatakan keburukan itu berlaku di Afrika dan Asia termasuk China dan Pakistan. Iran pula buruk saja.

Tegurannya kepada Amerika dan England ada juga tetapi macam tak berapa ada.

Israel yang menjadi raja pelanggar hak asasi manusia khususnya terhadap Pelestin tidak berapa dipedulikannya. Mungkin kerana regim terlalu banyak melanggar hak asasi manusia, kalau tidak tidak dipedulikannya pun dunia tahu ia kaki langgar hak kemanusiaan itu.

Bahkan apabila badan pemerhati hak asasi manusia itu terlalu sering menegur perjalanan di Malaysia ini pun menyebabkan orang naik muak juga. Pada hal badan itu diakui profesional. Laporannya yang terlalu selalu memuakkan juga.

Begitulah juga dengan apa yang dikatakan golongan anti penyelewengan Khalid Ibrahim dan kerajaan Selangor ini.

Muak juga orang dibuatnya. Sehingga ada yang menunggu apa yang ia hendak kata esok dan lusa?

Sejak Najib menjadi ketua Umno Selangor, maka badan itu tidak pernah diam. Malah suaranya lebih terdengar dari suara Umno dan suara Noh Omar. Kalah Menteri Perusahaan Hasil Tani itu dibuatnya.

Tidak dapat hendak dikatakan kerajaan Khalid Ibrahim itu bersih dari sebarang kelemahan. Ada kelemahannya di sana sini. Kalau Almarhum Tun Dr. Ismail pun ada kelemahan, masakan Khalid tidak ada kelemahan. Tetapi tidaklah seperti yang golongan anti penyelewengan itu kata.

Pentadbiran Selangor sebelum Khalid juga tidak bebas dari penyelewengan. Banyak yang dibawa ke mahkamah dalam dan luar negeri. Ada yang dihukum dan ada yang belum dihukum.

Tetapi selemah-lemah Khalid tidaklah seteruk kerajaan-kerajaan terdahulu.

Masalah mereka tidak pernah dibandingkan dengan pentadbiran Khalid dan tidak pernah perbuatan terdahulu itu disentuh.

Mengapa? Badan anti penyelewengan itu diadakan bukan untuk melihat penyelewengan secara menyeluruh tetapi ia diadakan untuk Khalid, kerajaan dan partinya.

Ia lebih tepat dinamakan anti Khalid Ibrahim. Kiranya kerajaan Khalid tidak ada lagi, ia pun ghaib macam jenisnya yang di Perak dulu.

Siapa sebenarnya mereka? Ia tidak lain nama lain bagi Umno kalau pun tidak talibarut Umno. Apabila ia Umno, pada Umno yang lain daripadanya adalah tidak betul.


Subky Latif