ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 December 2009

TOLAK BATANG TUBOH NAJIB ( BTN )



































Apabila banyak benar yang dihadapi negara dengan memikul beban ekonomi yang koi-koi merudum, rakyat melarat sedang melalui, mengalami berganda tekanan hidup menghadapi mendepani sengsara mendapat tunai duit dan rezeki. Dihadapan hidup ini, kita berdepan bertukar ganti hari ke minggu ke bulan dan ke tahun. Rakyat terus menjadi miskin, berhadapan tekanan hidup yang amat mencabar. Rakyat akan menjadi miskin, fakir dan papa bersekali dengan kerajaan Pusat BN dan kerajaan negeri-negeri akan menuju papa kalau pun tida papa kedana atau muflis. Walapun juak-juak, pemuka-pemuka kerajaan menafikannya, menerusi media-media perdana tonton dan baca. Kerana tiris, pecah amanh dikalangan pemuka kerajaan salahguna duit negara joli sakan berterusan.

Walau pun alasan yang lapuk, usang di kemukakan sebagai jawapan kemelesetan ekonomi negara di keranakan turut serta disebabkan dunia sedang mengalami kemelesetan ekonomi. Maka kita tidak dapat lari terpaksa mendapat tempiasnya juga. Tetapi apakah itu jawapan yang penuh dengan tanggungjawab integriti positif? Atau jawapan sekadar melepas beban tengkok bernama kerajaan? Bagaimana wang negara dan wang rakyat yang dijoli belanja oleh agen-agen kroni UMno dan BN dengan sesuka hati. Naik tambah harga mengila diatas sesuatu projek, sedangkan projek lanun itu belum dimula? Bagaimana? Itu pun kerana kemelesetan ekomoni juga ka?

Kini kerajaan BN pintar dan nampak dengan bersungguh-sungguh Alhamdulillah, untuk mencari modal menampong dan menegakkan perjalanan kerajaan BN dalam meneruskan pembiaan pembangunan negara dan menampong pengurusan, untuk jangka pendek sementara menunggu mai jangka panjang. Maka jalan pintasnya pendekatan dan tindkkan instant yang di Kulim lanie adalah kerajaan BN iaitu senonimnya B arang N aik. Tetapi BN (kata orang Kedah Perlis) batang baru (sebutan baru) kepada BN adalah BIL NAIK, disamping makna-makna dipasangkan bersesuaian dengan BN, yang popular nama-nama batang lain.

Sebab itulah kerajaan B arang N aik (BN) ini, tindakkan pintar dan mampu untuk mendapatkan duit adalah selari dengan nama kerajaan BN iaitu tekan tengkok rakyat dan pengguna dengan menggunakan Parlimen dan Jemaah Menteri berusaha B IL N AIK untuk tarif NAIKKAN BIL restu kerajaan BN kepada CLC Kerajaan yang dibelakang tabirnya adalah kroni-kroni UMno BN kepada rayuan penyamun TENAGA NASIONAL BERHAD - TNB. Pasti kenaikkan tarif akan berlaku 25 hari dari sekarang. Rakyat akan mendapat anugerah SATU Malaysia Rakyat didahulukan; Rakyat diutamakan dengan BIL NIK untuk dibayar rakyat, Alhamdulillah, macam tulah kerajaan prihatin kepada rakyat dan balas rakyat mengundinya. Apa macam?

Sebagaimana anak sampaikan kepada saya selepas pulang dari surau kira-kira 9 malam tadi, anak khabarkan dia dengar dan tengok TV9 tadi. katanya DS Najib sendiri yang akan menangani issu BTN tidak oleh sesiapa melainkan SATU PM6 sahaja membicarakan pasai BTN. BTN menjadi medan pertelingkahan dan pertembongan terbuka dikalangan menteri-menteri BN SATU Malaysia, seperti peperangan Palastin dengan Israel. Bukan timbalannya TPM TS MY atau Menteri di JPM setokin dan kasut kepada DS Najib iaitu YB DS Nadzri Aziz apalagi mantan PM4 Tun Dr Mahathir Mohamed. Sekembali dari luar negara. Makanya dengan itu PM6 YAB DS Njajib sendiri akan kendali dan menangani kes BTN ini. SATU kuasa sahaja tangani BTN iaitu tolak BATAN TUBOH NAJIB bersama.

BTN ini telah disahkan oleh DS Nadzri sebagai sarang beranak dan bertelurnya api perkauman menyembarakkan menanam kesumat perasaan bencikan Melayu diluar UMno dan meniup kebencian kepada kaum Cina, India dan kepada PAS, DAP dan Keadilan bersekali dengan pemimpin-pemimpinnya. Matlamatnya, SATU sahaja iaitu para graduan keluaran BTN semuanya selepas tamat belajar di BTN akan menjadi penyokong setia UMno dan menjadi lidah penyampai UMno dan lebeh dari itu menjadi terompah dan capal untuk alas kaki menunaikan kehendak pemimpin-pemimpin UMno juga dikalangan mereka menjadi PM, TPM, menteri dan timbalan menteri.

Secara langsung menteri UMno DS Nadzri Aziz telah menolak BTN dan berhunus keris pesaka UMno berdepan dengan mantan PM, mantan Presiden UMno/BN dan bertembong secara terbuka seperti peninju Muhammad Ali vs Joe Bugrner. Nazri kata BTN akan dirombak kurikulum puakanya. Rakyat kata tolak dan buang terus saka puaka bernama BTN itu. Itulah rakyat menuntut agar UMno tobatlahom jangan guna duit rakyat duit negara, kemudah lojistik asesori negara oleh UMno untuk UMno kepada UMno harta rakyat harta negara. Zalim, kejam dan berdosa. UMno jawab mana ada dosa? Nampak ka dosa dan pahala?

KALAU ITULAH PENDIRIAN RAKYAT, MEREKA MAU TOLAK BTN, TETAPI SAYA KEHADAPAN SIKIT DARI ITU SECARA BERLAPIK CAKAP, IAITU TOLAK BERSEKALI DENGAN B ATANG T UBH N AJIB DAN BN DALAM PRU13 NANTI BERTEPATAN DAN BERSESUAIAN DENGAN PANDANGAN DAN BOLEHLAH DIKATAKAN DOA TUN DR MAHATHIR MOHAMAD KEATAS UMno BN TERSUNGKUR KEBUMI KERANA BUSUK SAMPAI KEUSUS PADA PRU13 NANTI.

JADINYA, KITA-KITA RAKYAT SEMUA KERAJAAN B ARANG N AIK, KERAJAAN B IL N AIK INI WAJAR DI TOLAK BERSEKALI BTN BERSAMA KEPALANYA IAITU B ATANG T UBOH N AJIB.

Sama-samalah kita menanti masa dan waktunya di PRU13 pada tahun 2011 nanti, sama-sama kita perhati dengan mata hati.


oleh : IBN ABDULLAH AL AWAB

No comments:

Post a Comment