ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 December 2009

tahun 2009 ...1 malaysia mencipta rekod dunia bin ajaib....menghilangkan beberapa biji enjin pesawat pejuang tanpa di kesan.....!!!



Tanpa angin bertiup, tanpa ribut kencang, tanpa banjir besar, tiba-tiba sebuah akhbar arus perdana yang dekat dengan pemerintahan negara “membocorkan” berita mengenai kehilangan enjin jet pejuang F-5E yang dikatakan berharga RM50 juta sebuah dari Gudang Matra 1 di Pengkalan Udara Sungai Besi.

Berita kehilangan enjin jet ini telah mengundang reaksi daripada pelbagai pihak. Berita ini sudah pasti akan menggemparkan negara apatah lagi yang hilang bukanlah enjin “mesin potong rumput” milik Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bernilai RM200, akan tetapi yang hilang adalah dua enjin jet pejuang F-5E bernilai RM 100 juta.

Seperti kes “kematian” Teoh Beng Hock di bangunan MACC Selangor, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berjanji bahawa “no cover up” dalam kes kehilangan enjin jet ini. Tetapi tahukah beliau, jika benar-benar “no cover up”, beliau sendirilah yang harus disiasat oleh kerana beliaulah Menteri Pertahanan Malaysia, ketika enjin tersebut hilang!

Walaupun “boleh jadi” beliau tidak tahu menahu mengenai kehilangan kedua-dua enjin jet pejuang tersebut, sebagai menteri yang bertanggungjawab terhadap Kementerian Pertahanan pada ketika itu, beliau harus dipertanggungjawabkan diatas kehilangan enjin jet pejuang tersebut.

Apatah lagi kini Najib telah menjadi perdana menteri Malaysia, kan “tak manis” dipandang orang apabila perdana menteri Malaysia adalah bekas menteri pertahanan yang sewaktu menjaga Kementerian Pertahanan, dua enjin jet pejuang F-5E hilang dijual kepada syarikat asing.

Bukan enjin sahaja hilang, banyak lagi yang hilang

Belumpun heboh mengenai berita kehilangan enjin reda, menteri pertahanan kini, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan bahawa selain enjin jet, banyak lagi peralatan milik ATM hilang.

Zahid tidak memberitahu pula peralatan apa yang hilang dan berapa jumlah kerugian, akan tetapi terus memberikan amaran kepada penulis-penulis blog agar tidak mensensasikan dan membuat spekulasi mengenai perkara ini.

Ini satu lagi yang saya tidak faham. Tak ada angin dan tak ada ribut, tiba-tiba Zahid memberikan amaran kepada penulis-penulis blog walaupun yang mendedahkan berita mengenai kes kehilangan dua enjin jet pejuang tersebut adalah sebuah akhbar arus perdana yang dekat dengan kekuasaan dan beliau sendiri yang mendedahkan mengenai kehilangan peralatan lain ATM. Apakah “ada udang disebalik batu”?

Jika Zahid memberikan amaran kepada penulis-penulis blog agar tidak mensensasikan atau membuat spekulasi mengenai kehilangan “enjin keretanya” tidak mengapalah kerana itu adalah milik peribadinya.

Enjin jet pejuang dan peralatan-peralatan ATM yang hilang adalah milik negara dan secara langsung berkaitan dengan rakyat Malaysia. Kerajaan yang memerintah hanya diamanahkan untuk menjaga harta milik negara dan bukannya memilik peribadikan harta milik negara.

Oleh itu spekulasi mengenai kes kehilangan enjin jet pejuang ini tidak akan terhenti begitu saja. Tambah lagi apabila Zahid memberikan amaran, maka akan bertambah ramailah penulis-penulis blog yang akan mengulas isu ini. Sudah menjadi lumrah manusia, lagi dilarang lagi suka dibuatnya.

Enjin jet kini di Argentina?

Dikhabarkan, enjin jet pejuang tersebut disedari hilang pada bulan Mei 2008 pada ketika Jeneral Azizan Ariffin yang kini merupakan Ketua ATM masih lagi ketua Tentera Udara. Kehilangan disedari apabila Azizan mengarahkan akan audit dibuat terhadap aset Tentera Udara. Pada ketika audit dibuat, barulah disedari dua enjin yang bernilai RM100 juta hilang. Laporan polis telah dibuat pada bulan Ogos 2008 diatas kehilangan enjin jet tersebut.

Akhbar arus perdana yang membocorkan berita mengenai kehilangan enjin jet pejuang milik ATM turut melaporkan bahawa seorang brigadier-jeneral dan 40 lagi anggota ATM telah dipecat dan enjin jet tersebut dipercayai telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa yang berpengkalan di Amerika Selatan.

Terbaru Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mendakwa bahawa hasil daripada siasatan polis, kedua-dua enjin jet tersebut dipercayai berada di Argentina dan polis masih lagi menyiasat sama ada kedua-dua enjin tersebut masih lagi berada di negara tersebut.

Akan tetapi pada 22 Disember 2009, akhbar arus perdana yang membocorkan kes kehilangan enjin jet pejuang tersebut melaporkan bahawa terdapat laporan perisikan negara yang mengatakan bahawa kedua enjin jet tersebut kemudiannya dihantar ke sebuah negara di Timur Tengah yang mengalami sekatan daripada Amerika Syarikat. Negara Timur Tengah tersebut turut dikatakan sedang bercita-cita untuk membangunkan jet pejuang mereka sendiri.

Sekarang kita masih tertanya-tanya apakah enjin jet tersebut berada di Argentina atau berada di negara Timur Tengah yang tidak disukai oleh Amerika Syarikat itu? Jika berada di Argentina, masalah tidak begitu besar. Jika berada di negara Timur Tengah yang tidak disukai oleh Amerika Syarikat itu, apakah impak dan kesannya kepada negara dikala Amerika Syarikat merupakan rakan dagangan Malaysia yang sangat penting?

Banyak persoalan misteri yang bermain di fikiran saya dalam kes kehilangan enjin jet pejuang ini. Diantaranya ialah, mengapa setelah sekian lama, baru sekarang kes kehilangan enjin jet ini dibocorkan?

Kedua, mengapa secara tiba-tiba kes ini ditimbulkan kepada umum?

Ketiga, dimanakah sebenarnya enjin jet tersebut berada?

Rakyat Malaysia mudah lupa?

Apa-apa pun rakyat seharusnya berbangga kerana sekali lagi Malaysia berjaya mencipta rekod dunia. Enjin jet pejuang yang begitu besar saiznya boleh hilang dengan mudah di Malaysia. Jika enjin “mesin rumput” boleh juga disorokkan dalam “bonet” kereta, tidak boleh terbayang pula bagaimana hendak menyorokkan enjin jet yang sangat besar saiznya.

Seperti biasa, akan ada beberapa orang yang akan didakwa dalam kes ini. Yang pastinya hanyalah “ikan-ikan bilis” dan bukannya “ikan-ikan jerung” besar!

Sudah pasti seronok menjadi pemimpin negara Malaysia. Walaupun enjin jet yang berharga RM100 juta hilang, tidak akan ada tindakan yang akan diambil oleh rakyat. Lama kelamaan rakyat pasti akan lupa.

Kalau ada yang bising pun, hanya sekadar di blog dan ruangan komen blog. Sebab itu Zahid memberikan amaran kepada penulis-penulis blog agar tidak mensensasikan dan membuat spekulasi mengenai isu ini.

Tidak hairanlah begitu ramai orang berebut-rebut untuk menjadi pemimpin negara Malaysia sehinggakan Malaysia kini berada di ambang sistem dua parti.

Di Malaysia mudah, pemimpin boleh buat apa saja. Lama-kelamaan rakyat pasti lupa. Sebenarnya Tun Dr Mahathir Mohamad silap, bukan Melayu sahaja yang mudah lupa, seluruh rakyat Malaysia pun sama. Saya cadangkan agar Mahathir menulis buku baru yang bertajuk “Dilemma Malaysia” yang mengulas mengenai sikap rakyat Malaysia yang seringkali terlupa.

Jika menjadi pemimpin di negara Filipina susah. Silap sikit rakyat protes. Salah sikit rakyat protes. Tahun 1986, Presiden Marcos dijatuhkan melalui “people power”. 15 tahun kemudian Presiden Joseph Estrada pula dijatuhkan melalui “people power 2”.

Selamat tahun baru kepada Malaysia. Diharapkan agar tahun 2010 akan menyaksikan Malaysia mencipta rekod-rekod baru dunia yang lebih hebat dari rekod-rekod 2009.

No comments:

Post a Comment