ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 December 2009

Setelah bangsa diporak peranda, kini agama pula mahu diperkosa

ADUN Slim Datuk Khusairi Abdul Talib (gambar) mendakwa kononnya Jabatan Agama Islam Perak telah menukar senarai jawatankuasa beberapa masjid di negeri itu dengan memasukkan nama penyokong PAS.Beliau mendakwa perbuatan begitu tidak beretika dan telah membelakangkan senarai yang telah diperkenankan oleh Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah.Inilah pembohongan jenis spesis pengkhianat agama dan bangsa yang tidak tahu malu dan tidak tahu menghormati DYTM Raja Muda.

Kerana , menurut sumber orang dalaman yang saya perolehi menyatakan bahawa , senarai yang pada mulanya telah dipersetujui PTA dan OBJ telah dipinda oleh Penghulu. Oleh kerana itu, PTA pun pinda semula kepada yang asal sebelum dibawa ke pihak Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak untuk dipersembah dan diperkenankan oleh DYTM Raja Muda.

Ditegaskan disini bahawa tiada apa-apa pindaan dibuat selepas senarai tersebut mendapat kelulusan DYTM Raja Muda.

Dengan ini jelas bahawa segala bantahan Penghulu dan OBJ adalah dibuat selepas senarai tersebut telah diluluskan oleh pihak Majlis yang telah mendapat perkenan DYTM Raja Muda sendiri. Itu namanya derhaka! Patut ditarik semula anugerah 'Datuk' daripada Adun Slim tersebut.

PTA tidak melanggar peraturan sebab pindaan dibuat sebelum di bawa ke pihak Majlis, lagi pula ianya merupakan senarai yang telah dipersetujui bersama antara PTA dan OBJ.

Tuduhan Khusairi keatas Jabatan Agama Islam Perak itu adalah fitnah yang mempunyai agenda politik tersendiri. Bukan kali ini sahaja Umno cuba menggugat kedudukan Pengarah JAIP , Sheikh Mohd Nor.Sebelum ini, Umno menuduh Pengarah JAIP sebagi punca kelewatan pembayaran saguhati kepada pegawai-pegawai masjid menjelang Hari Raya Aidil Fitri yang lalu.

Bantahan yang dikemukakannya itu sebenarnya merupakan sikap Khusairi yang jelas menderhaka kepada DYTM Raja Muda Perak.

Apa yang pasti, pindaan yang dikatakan dilakukan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah adalah dilakukan dengan berdasarkan peruntukkan undang-undang dan dilakukan sebelum ianya dikemukakan bagi mendapatkan kelulusan Persidangan Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Perak. Tidak berlaku langsung apa yang didakwa sebagai pertukaran dibuat setelah mendapat perkenan DYTM Raja Muda Perak, sebagai Yang Dipertua Majlis memandangkan tidak ada pihak yang mengetahui senarai yang dikemukakan kepada Majlis melainkan pihak Jabatan Agama Islam Perak.

No comments:

Post a Comment