ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 December 2009

Hudud dan negara Islam tetap dikekalkan PAS

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat menegaskan bahawa PAS tidak akan berubah dengan prinsip mereka untuk menubuhkan sebuah negara Islam dan melaksanakan hokum hudud kerana ianya merupakan tuntutan agama. "Mana boleh kompromi, ini ibadat. Bila kita tolak politik Islam, kita tolak ibadat. Sedangkan Tuhan buat manusia ini untuk beribadat. Ibadat bukan bermakna sembahyang sahaja," katanya.

PAS dan DAP merupakan dua buah parti yang mempunyai prinsip yang berbeza dan pebezaan mereka pernah memaksa DAP untuk meninggalkan Barisan Alternatif pada 2001. Bagaimanapun Nik Aziz yakin perbincangan antara tiga parti itu akan dapat dipulihkan bagi mendapat satu kata sepakat. "Islam sebut, bawa mari hujah. Awak tidak faham, boleh caci Islam, boleh caci apa saja. Islam beri peluang jawab hujah. Cuma kalau tidak faham, kita tanya orang lain," tegasnya


penyapu sial

LANGKAH menubuhkan sebuah pakatan dan berjuang dengan satu nama serta lambang mungkin sudah lama diimpikan oleh gabungan parti pembangkang yang dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas.
Matlamatnya ialah supaya kononnya rakyat akan mempunyai pilihan selain Barisan Nasional (BN). Tetapi persoalannya apakah mungkin tiga buat parti yang mempunyai tiga matlamat yang berbeza mampu mewujudkan satu piagam perjuangan?

Inilah cita-cita dan matlamat PKR, DAP dan Pas apabila mereka dijadualkan mengadakan konvensyen pakatan pembangkang pada 19 Disember ini.

Kalaulah konvensyen itu yang dijangka diadakan di Shah Alam tersebut, mencapai persetujuan menubuhkan satu parti siapa yang akan untung dan siapakah yang akan rugi? Atau lebih lagi siapakah yang hanya akan menjadi pak turut dan siapa pula yang akan menjadi 'taiko' (ketua) sepenuhnya?
Menyentuh perkara ini, sudah ada kebimbangan ketara di kalangan sebahagian pemimpin dan ahli Pas mengenai arah tuju perjuangan parti itu apabila penubuhan satu parti di kalangan pembangkang menjadi kenyataan.

Kebimbangan itu seperti mana kata seorang pemimpin muda Pas adalah berkisar kepada persoalan apakah ia menguntungkan parti itu atau Pas hanya akan menjadi mangsa agenda politik PKR dan DAP.

Hujah ini berasaskan kepada ada kelompok di dalam Pas terutamanya di kalangan pemimpinnya sendiri yang khuatir bahawa agenda mewujudkan satu parti itu hanyalah usaha yang akhirnya akan merugikan Pas.

''Perkara paling kita bimbang ialah perjuangan Islam Pas dan adakah suara Pas akan didengari lagi? Ia kerana apabila Pas bergabung dalam satu parti maka sudah tentulah ia harus mengikut apa sahaja yang diputuskan berdasarkan kepada semangat satu parti.
"Ertinya Pas tidak boleh mempertegaskan mengenai perjuangan Islamnya dan membela nasib orang Melayu. Lebih daripada itu sehebat manapun pengaruh Pas, kami tidak boleh tawar menawar bagi pembahagian kerusi,''ini yang kita takuti...

jadi mudah mudahan kita semua berharap insyaalah ....apa apa keputusan di konvokesyen itu nanti akan menguntungkan ISLAM...kerana ISLAM itu adil kepada semua....insyaalah semua pihak tidak akan teraniaya atau dianiayai.....kecuali pembuntut UMNO dalam kelambu PAS dan UMNO yang tidak ingin ia menjadi realiti sebagai gabungan yang mantap yang menghormati perjuangan ISLAM sebagai penting dalam asas kehidupan dan pentadbiran negara

No comments:

Post a Comment