ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 July 2010

BERITA SETAN...Pendakwaan Dr Ling bukti sistem perundangan negara tidak pilih bulu....MEMANG PUN....DIA PILIH JUBOQ UMNO....!!!!

Pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik kelmarin berhubung kes projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) terbukti mendapat perhatian umum. Bekas Presiden MCA itu adalah orang kenamaan (VIP) pertama bergelar Tun didakwa di mahkamah di negara ini, terutama selepas beliau didakwa terbabit dalam kes yang kontroversi ini. Sebelum meninggalkan Kabinet pada 2000, Dr Ling yang juga bekas Presiden MCA memegang jawatan Menteri Pengangkutan selama 14 tahun.

Pendakwaan ke atas bekas menteri itu, sekali gus menjadi antara kes berprofil tinggi yang dinanti-nantikan. Apa pun, selagi perbicaraan belum didengar dan dihakimi, tidak seorang pun dibenar mendahului keputusan mahkamah. Apa yang jelas, pendakwaan ke atas seorang bekas pemimpin tertinggi negara itu membuktikan sistem perundangan negara adalah tidak memilih bulu.

Pembabitan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail, mengetuai pasukan pendakwa juga membuktikan kerajaan serius dalam menyelesaikan kes berkenaan. Selepas 10 tahun meninggalkan Kabinet dan hampir lapan tahun melepaskan kerusi Presiden MCA, Dr Ling kini berdepan dengan proses pendakwaan terhadap dua tuduhan menipu Kerajaan Malaysia (Seksyen 418 Kanun Keseksaan) dan pertuduhan pilihan mengikut Seksyen 417 kanun sama.

Pada masa sama, beliau diberikan hak mendapat perbicaraan yang adil mengikut sistem perundangan negara ini, termasuk membela diri. Seperti dilaporkan projek PKFZ mencetuskan kontroversi apabila kosnya meningkat daripada RM1.6 bilion kepada RM12.5 bilion seterusnya mendorong kepada siasatan polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disusuli dengan penahanan beberapa individu disyaki terbabit, dalam tempoh setahun lalu. Dalam kes ini, adalah diingatkan mana-mana pihak sekali pun tidak sewajarnya membuat sebarang spekulasi mengenai apa perkara berkaitan sekalipun, kerana kes ini belum lagi dibicarakan.

Adalah tidak adil menghukum sesiapa juga sebelum mereka didapati bersalah oleh mahkamah. Setiap pihak sepatutnya bersabar menunggu perbicaraan yang pastinya memberi keadilan kepada semua pihak didakwa.

Kita tahu akan timbul kelompok tertentu yang akan mengambil kesempatan meracuni fikiran rakyat dengan pelbagai pemalsuan untuk meraih keuntungan politik. Kita juga yakin akan muncul pelbagai dakwaan sama ada dalam blog dan media sosial lain untuk mengaitkan serta memburuk-burukkan kerajaan dalam kes ini. Memang mengecewakan apabila ada pihak tertentu yang sentiasa mengambil kesempatan untuk mempolitikkan kes ini. Mereka seolah-olah mahu bertindak sebagai hakim dan meletakkan semua kesalahan pada kerajaan sebelum pihak mahkamah memutuskan sama ada orang yang didakwa itu bersalah atau sebaliknya.

Pada masa sama, adalah tidak wajar MCA yang dalam proses pemulihan dikaitkan dengan perkembangan ini. Harus diingat, era kepemimpinan Dr Ling adalah dalam tempoh 1986 hingga 2003. Tidak dapat dinafikan akan ada pemimpin parti lawan atau oportunis yang menggunakan isu ini untuk

mengadu-domba dan meningkatkan propaganda untuk melihat kepemimpinan tertinggi berpecah sehingga menghakis keyakinan ahli parti dan komuniti Cina terhadap MCA. Sewajarnya prosiding kes ini dipercepatkan.

— Berita Harian @ setan



penyapu sial


PROJEK TIPU RAKYAT.....setan nak jadi orang alim....kanggaroo court malaysia boleh merubah segalanya ...ikut kepala juboq najib dan UMNO Laknatullah.....dan Ini semua ini adalah  satu lagi projek sandiwara UMNO.....

VERSI KES PERWAJA DAN KOREK KOREK LINGAM GATE  ....SAMPAI SEMUA YANG TERTUDUH MAMPOS .....

No comments:

Post a Comment