ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 July 2010

Thailand Yang Huru Hara Dapat Pelaburan Lebih Tinggi Dari Malaysia




Sedar atau tidak, Thailand yang huru hara dan melalui rampasan kuasa tentera nampaknya berjaya menarik pelaburan asing JAUH LEBIH TINGGI dari Malaysia. Selama ini UMNO kerap memainkan fitnah kononnya pembangkang suka buat huru hara, rupanya Thailand yang huru hara berjaya mengaut pelaburan asing yang lebih tinggi dari Malaysia.

Ini jelas menunjukkan penipuan UMNO selama ini. UMNO kerap mengatakan pelabur asing tidak akan masuk ke MAlaysia sekiranya ada demonstrasi dan tunjuk perasaan berterusan. Hakikatnya, UMNO takut rakyat berdemo memprotes tindakan UMNO mengkayakan kroni dan UMNOPUTRA.

Bayangkan, sepanjang 4-5 tahun lepas, bukan sahaja berlaku demonstrasi, kerajaan Thailand terpaksa mengisytiharkan undang-undang darurat kerana keadaan begitu tidak terkawal. Malahan, IMF telah menganggarkan pertumbuhan ekonomi Thailand mencecah 7% pada tahun 2010, yang mana dalam tahun yang sama berlaku demonstrasi besar-besaran yang menyebabkan Lapangan Terbang Thailand terpaksa ditutup dan kota Bangkok lumpuh.

Para demonstran bukan sahaja menutup Lapangan Terbang Bangkok, mereka juga menyerbu Parlimen Thailand. Jangan kita lupa, kebangkitan rakyat Pattani di Selatan Thailand yang sudah berjalan lebih 5 tahun. Di Haatyaai, pergi ke mana-mana kampung Melayu, semua orang bersenjata. Pakai kain pelikat pun, mereka bawa pistol. Pergi surau pun bawak pistol. tapi, pelaburan di Thailand kedua tertinggi di ASIA Tenggara. Pada enam bulan pertama 2010, pertumbuhan ekonomi Thailand berada pada tahap 10%.

UMNO TAKUT RAKAYT PROTES AMALAN KORUPSI MEREKA

Hakikatnya UMNO takut dengan tindakan rakyat menentang cara mereka menggunakan kekayaan negara untuk mengkayakan kroni dan UMNOPUTRA. Mereka takut jika rakyat turun ke jalanraya, mereka tidak dapat meneruskan aktiviti mereka mengkayakan kroni dan UMNOPUTRA.

Pelabur asing mahu melabur di negara yang membawa keuntungan kepada mereka. Mereka tidak boleh melabur di negara di mana kehakiman negara boleh dipergunakan sewenangnya oleh parti pemerintah untuk memfitnah Anwar Ibrahim dengan tuduhan liwat yang kedua.

Kalau kehakiman dan sistem undang-udnang di Malaysia tidak boleh dipercayai, bagaimana pelabur hendak melabur di Malaysia?

Jelas, selepas 1997, UMNO telah gagal menukar ekonomi Malaysia menjadi lebih berdaya maju dan lebih daya saing. Hasilnya, pelabur asing menarik pelaburan mereka di Malaysia.

Apa yang UMNO buat selepas 1997 hanya menggunakan wang rakyat untuk menyelematkan kroni2 dan UMNOPUTRA yang telah bankrap dan menuju ke dalam gaung. "COntigent Liability" sahaja yang ditanggung oleh rakyat Malaysia selepas MAhafiraun menyelamatkan kroni2 beliau berjumlah RM800 juta (kalau tidak silap saya).

PELABUR ASING BENCI AMALAN KORUPSI UMNO

Pendek kata, perangai UMNO mengkayakan kroni2 ini dilihat oleh para pelabur asing. Melihat perangai UMNO tidak berubah-ubah, maka para pelabur asing membuat keputusan meninggalkan Malaysia.

Bayangkan, sekarang ini, bilangan pelaburan yang keluar dari Malaysia JAUH lebih tinggi berbanding jumlah pelaburan yang masuk.

Mengikut Idris Jala dan juga NEM serta RMK10 Najib, harapan Malaysia untuk keluar dari "middle income economy" kepada "high income economy" adalah bergantung semata-mata kepada pelaburan asing.

Barang diingat, duit minyak kita akan habis sekitar 2011. Pekerja2 di Petronas sekarang ini boleh memberitahu para pembaca bahawa Petronas sudah pun memulakan operasi mengurangkan pekerja.

Ertinya, sekiranya kemasukan pelabur asing terus menjunam sebegini, kemungkinan besar Malaysia akan bangkrap jauh lebih awal dari 2019.

Tiada jalan lain untuk menyelamatkan Malaysia kecuali UMNO dihumban ke Laut Cina Selatan secepat mungkin.

Semoga UMNO dimatikan Allah WT secepat mungkin. AMINNNN!!!!

Tulang Besi

No comments:

Post a Comment