ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

06 November 2010

adun tak di pukul jika ikut arahan bapak "sarif dol " 1 malaysia....

YB Sekinchan tak dipukul jika patuh arahan polis'


SHAH ALAM: Kejadian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim, dan pemandunya dipukul kira-kira 30 individu di Kampung Sawah Sempadan, Tanjung Karang, pagi kelmarin, tidak akan berlaku sekiranya wakil rakyat DAP itu mematuhi arahan polis dan undang-undang.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar, berkata jika Ng mematuhi nasihat polis supaya beredar dan tidak melakukan demonstrasi, wakil rakyat berkenaan tidak akan dipukul orang kampung.

“Dia yang tak hormat undang-undang, tak dengar nasihat polis dan bertindak sendiri. Ciri-ciri ini ada pada (pemimpin) DAP. Dia tak ada permit untuk demonstrasi, polis nasihat bersurai dia tak mahu. Kalau dia mula jadi gangster, sebagai pemimpin dia mengajar rakyat jadi samseng,” katanya.

Bercakap ketika dihubungi Berita Harian semalam, Noh berkata, tindakan Ng itu dilihat penduduk kampung sebagai berunsur politik dan bertujuan menghasut mereka sedangkan masalah berkaitan harga padi sudah diselesaikan pada 31 Oktober lalu.

Beliau mengulas dakwaan Ng yang menamakan Setiausaha Politik Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Shafie Asmawi sebagai dalang kejadian kira-kira jam 11.30 pagi kelmarin apabila ADUN Sekinchan itu dan pemandunya, Wong Ah Chia cedera diserang ketika mahu menemui sekumpulan petani di sebuah gerai berdekatan.

Sementara itu, Ng mendakwa, beliau mempunyai bukti Shafie terbabit dalam kejadian berkenaan yang menyebabkan beliau disahkan mengalami gegaran dalam otak. -BH


ADUN Sekinchan dakwa dipukul ahli Umno

ADUN Sekinchan Ng Suee Lim hari ini membuat laporan polis, mendakwa beliau diserang dan dipukul oleh sekumpulan orang yang disyakinya ahli Umno Tanjong Karang.

Laporan polis itu dibuat di Balai Polis Kuala Selangor pada jam 1.30 petang tadi.

Menceritakan insiden tersebut, Ng mendakwa beliau bertemu dengan petani di kunci air Sawah Sempadan di Tanjong Karang kira-kira jam 11.35 pagi "untuk mendengar rintihan harga jualan padi yang rendah dan potongan basah yang terlalu tinggi".

"Maka petani menjemput saya turun ke kawasan tersebut untuk mengenal pasti keadaaan sebenar.

"Apabila saya sampai dan turun dari kereta dan sempat bersalaman dengan tiga orang petani, saya telah dikepong oleh sekumpulan yang (di)syaki ahli Umno bahagian Tanjong Karang menghalang dan menghalau saya balik dan mereka berkata ini bukan kawasan YB.

"Oleh kerana keadaan tidak terkawal dan beredar ketika itu, saya diserang dan dipukul, kepala ditumbuk, perut ditendang dan tangan dipukul," laporan polis itu dipetik.

Dalam laporan itu Ng turut mendakwa dua pembantunya turut dipukul dan kereta milik pengiringnya kemik di pintu belakang.-mk



Dalam keadaan apa sekalipun tidak sepatutnya sesiapa juga meletakkan undang-undang di dalam tangan.

Apa hak orang-orang Noh Omar untuk memukul seorang wakil rakyat?

Kita berharap polis bertindak adil dan telus, bahawa mereka yang terlibat memukul ADUN Sekinchan itu diambil tindakan.

Dan kenyataan Noh Omar juga perlu diberikan perhatian ia seolah-olah menggalakkan rakyat untuk mengambil tindakan sendiri ke atas mana-mana pihak atau individu yang kononnya dikatakan melanggar undang-undang.

nampaknya Noh celaka dan pukimak UMNO sememang sengaja di beri  lesen 'sarif dol' dan anjing anJIng PDRM sengaja pulak membenarkan...inikah negara 1 malaysia yang si pukimak NAJIB si BF Altantuya  selalu laung laungkan...cakap tak serupa bikin....hanya omong kosong menipu rakyat


BESAR PUKIMAK KO ORANG ORANG UMNO....!!!!


gb

No comments:

Post a Comment