ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 November 2010

nie dia...Wajah Polis Yang Bunuh Along Spoon .....tu dia polis yang jadi penyundal najib dan bini pelacur 1 monggolia 1 malaysia....muka hancur agaknya di sapu lendir anunya PM pukimak laki bini,,,,!!!


dua watak polis yang berbeza....polis yang di sebelah atas...gentle...berani dan bertanggung jawab atas apa yang beliau lakukan dan pada najis dan rosmah pukimak laki bini dia ni tak bernilai lansung...



 

yang sebelah  atas nie plak....polis pelakun tambahan belaan si celaka PM laki bini...sampai sekarang tak tau wajah sebenar...agaknya muka dia hancur  malu nak tunjuk....

Putrajaya - Seorang anggota polis tetap akan menjalani hukuman mati selepas gagal dalam rayuan terakhirnya di Mahkamah Persekutuan bagi mengetepikan sabitan dan hukuman mati kerana membunuh penyanyi kumpulan Spoon 11 tahun lalu.

Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi yang mengetuai panel tiga hakim sebulat suara mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Seremban yang dibuat selepas mendapati Lans Koperal Mohamed Ya'cob Demyati bersalah terhadap tuduhan membunuh Sabi'ul Malik Shafiee atau lebih dikenali sebagai Along dan menjatuhkan hukuman mati terhadapnya pada 10 April 2002.

Dua lagi hakim dalam panel tersebut ialah Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Md. Raus Sharif dan Datuk Abdull Hamid Embong.

Sewaktu keputusan itu diumumkan, Mohamed Ya'cob, 44, dari cawangan pengawal pengiring Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, kelihatan tenang.

Berita penuhnya...



Bunuh Along Spoon: Hukuman mati ke atas anggota polis kekal

PUTRAJAYA: Seorang anggota polis tetap menjalani hukuman mati selepas gagal dalam rayuan terakhirnya di Mahkamah Persekutuan bagi mengetepikan sabitan dan hukuman mati kerana membunuh penyanyi kumpulan Spoon (gambar), 11 tahun lalu.

Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi yang mengetuai panel tiga hakim sebulat suara mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Seremban yang mendapati Lans Koperal Mohamed Ya'cob Demyati bersalah terhadap tuduhan membunuh Sabi'ul Malik Shafiee atau lebih dikenali sebagai Along dan menjatuhkan hukuman mati terhadapnya.

Dua lagi hakim dalam panel itu ialah Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Md Raus Sharif dan Datuk Abdull Hamid Embong.

Sewaktu keputusan itu diumumkan, Mohamed Ya''cob, 44, dari cawangan pengawal pengiring Ibu pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, kelihatan tenang.

Abdull Hamid yang mengumumkan keputusan itu berkata Hakim Mahkamah Tinggi tidak tersalah arah apabila menerima maklumat daripada Mohamed Ya'cob mengikut Seksyen 27 Akta Keterangan yang membawa kepada penemuan mayat Sabi'ul atau lebih dikenali sebagai Along, di KM 28, Jalan Kuala Klawang Genting Peras.

Selain maklumat mengikut Seksyen 27 itu, Abdull Hamid berkata, terdapat keterangan mengikut keadaan yang membawa kesimpulan bahawa Mohamed Ya'cob membunuh Along.

Beliau berkata, terdapat keterangan menunjukkan bahawa Mohamed Ya'cob adalah orang terakhir bersama dengan si mati, malah seorang saksi pendakwa Mohd Fadzil Mohd Yatim juga memberi keterangan bahawa beliau diminta oleh Mohamed Ya'cob untuk meninggalkan mereka (Ya'cob dan Along) di tempat di mana mayat Along ditemui kemudian.

Selain itu, kata beliau, terdapat keterangan bahawa Mohamed Ya'cob menyoal si mati berkali-kali dengan suara yang keras tentang hubungannya (Along) dengan isterinya (Ya'cob).

Mohamed Ya'cob, yang juga pengawal peribadi kepada Yang di-Pertuan Agong ke-10 dan ke-11 pada 1999, didakwa membunuh penyanyi berusia 19 tahun itu, di Kilometer 28, Jalan Kuala Klawang-Genting Peras, Jelebu pada 1 pagi 26 Disember 1999.

Along yang popular dengan lagu "Rindu Serindu-Rindunya" dilaporkan hilang pada 25 Disember 1999 dan polis kemudian menjumpai rangka manusia dipercayai penyanyi itu, yang diikat dalam guni di lereng bukit di Jalan Kuala Klawang, pada 6 Januari 2000.

Pada 29 Ogos 2008, Mahkamah Rayuan menolak rayuan Mohamed Ya'cob terhadap sabitan dan hukuman mati yang dihadapinya. Dalam keputusannya itu, Abdull Hamid tidak bersetuju dengan hujah peguam Hisyam Teh Poh Teik yang mewakili Mohamed Ya'cob bahawa anak guamnya tidak diberikan satu perbicaraan yang adil kerana hakim Mahkamah Tinggi mengambil kira-kira lima tahun dan lima bulan untuk menyediakan asas penghakimannya.

Abdull Hamid berkata, bukan semua kelewatan boleh membatalkan semua prosiding mahkamah.

Katanya, Mahkamah Tinggi telah memberikan keputusannya pada 10 April 2002, iaitu sebulan, empat hari selepas selesai mendengar perbicaraan kes itu, oleh itu, tidak boleh mengaitkan isu kelewatan dengan hak Mohamed Ya'cob untuk mendapatkan perbicaraan yang adil.

Berdasarkan keterangan yang dikemukakan dalam perbicaraan, Mohamed Ya'cob memberitahu Mohd Fadzil bahawa dia mensyaki isterinya ada hubungan dengan si mati.

Pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya Awang Armadajaya Awang Mahmud.-Bernama



penyapu sial


pelik sunguh bila mengenangkan kes ini...di cari motif pembunuhannya...tetapi dalam kes altantuya tak jumpa pulak motifnya dan sape yang mengarahnya...agaknya boleh bunuh orang sesuka hati tanpa sebab...dah lah tu...orang yang patut di sabitkan tak nak hadir ke mahkamah...kununnya tak berkenaan ...padahal namanya dah bebrapa kali di sebut dalam perbicaran, dalam SD PI Bala dan juga yang di bangkitkan oleh blogger RPK...

lebih pelik kes dah bertahun di bicara tapi muka kunun pelaku(kambing hitam) tak dapat dikenal pasti bila setiap kali di bawa ke nmahkamah untuk di bicarakan...mat gian kot...???...

muka mamat kes ini boleh pulak nampak...!!!

No comments:

Post a Comment