ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

14 November 2010

hah ...GERAKAN DAN NUJ.....boikot lah...boikot...jangan berlakon nak buat sedih pulak....yang hang pa benggong terang terang jadi pecacai UMNO/BN memutar belit fakta apa hal...!!!!

'Haram' media: GERAKAN sedih, NUJ ajak boikot



Pemuda GERAKAN Kedah mendesak pemimpin kanan Pakatan Rakyat di peringkat pusat tidak berdiam diri dalam isu larangan terhadap beberapa media daripada membuat liputan di belanjawan yang akan dibentangkan di dewan negeri itu esok.

Ketua Pemuda GERAKAN negeri Tan Keng Liang berkata, ini kerana kebebasan media di negeri jelapang padi itu kini semakin terjejas.

"Pakatan Rakyat juga perlu menjamin dan mengekalkan kebebasan media di negeri Kedah," katanya.

"Saya berharap pemimpin-pemimpin pusat Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri dan mengabaikan kepentingan rakyat negeri Kedah."

Kerajaan PAS Kedah dilaporkan mengeluarkan arahan itu melalui sepucuk surat yang ditandatangani oleh setiausaha akhbar menteri besar yang hanya membenarkan Harakah, The Star, Sinar
Harian, Sin Chew Daily and Makkal Osai membuat liputan sesi belanjawan sehingga Selasa ini.

Dilaporkan juga, larangan itu ekoran dakwaan terdapat manipulasi berita dan liputan terhadap mereka.

Dalam satu kenyataan hari ini, Tan berkata, beliau sedih apabila kebebasan media bukan hanya disekat, malah petugas media didakwa berhadapan dengan ancaman dari pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Pihak media tersebut hanya menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka. Saya berharap pihak media di Kedah akan tabah dalam mengharungi situasi sedemikian di negeri Kedah," kata Tan lagi.

Tan juga menjelaskan, larangan itu bertentangan dengan janji Pakatan untuk memberi kebebasan kepada media Malaysia.

Selain Pemuda GERAKAN, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Malaysia Hata Wahari dilaporkan kecewa dengan langkah itu, sekali gus mendesak larangan itu dibatalkan.

"Ia suatu tindakan kerajaan negeri yang tidak rasional dan tidak adil dengan memilih beberapa media tertentu.

"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan."



penyapu sial

puncanya di sini.....
MB kedah dah patut bagi penampar jepun kepada wartawan sundal PRO UMNO ALJUBORI...!!!


laporan tak di gemari....


"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan."

nie satu lagi anak haramjadah....utusan cibai nie dah lama patut diharamkan terus...sape anjing nie yang menyalak mewakili NUJ...menyibuk...

kenapa laporan anda tak di gemari...tak kan buat buat tak tau pulak...kalau tak memutar belit dan sabotaj ...tu bukannya utusan perosak pemikiran rakyat namanya...patut lah selalu kena saman kerana menfitnah....

jadi kalau nak boikot...boikot lah...tak ada media penipu dan pembelit seperti anda...rakyat  peduli apa....rakyat ada sumber sumber alternatif lain yang boleh di percayai....tak mcm media masa anda yang tak takut dosa dan pahala serta hukuman dari Alah SWT...

No comments:

Post a Comment