ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 November 2010

Sultan Terengganu boikot Perasmian Monsoon Cup 2010?...elok bebenor lah kalau gitu..baru padan muka depa malaun semua...mana nak taruh muka......!!!



Sultan Selangor membatalkan keberangkatan ke majlis jamuan tengahari anjuran yayasan itu kerana dukacita dengan kosnya yang terlalu tinggi. Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Ramli Mahmud dilaporkan berkata, pada pendapat Baginda kos makan tengah hari lebih daripada RM300,000 adalah amat tinggi dan membazir

Menurut Ramli, Baginda berpendapat lebih berfaedah jika wang itu digunakan untuk belanja pembelajaran dan kebajikan atau membiayai lebih ramai pelajar yang kurang berkemampuan. Inilah pertama kali seorang sultan memboikot program kerajaan negeri kerana sifat mulia tuanku bagi mengelakkan pembaziran. Amalan ini amatlah terpuji dan sepatutnya diterapkan kesemua negeri termasuklah negeri patik, Terengganu Darul Iman.

UMNO Selangor mendakwa perbelanjaan sebenar Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke 40 Yayasan Selangor sekitar RM800,000 bukannya RM300,000 yang dikatakan sebelum ini. Timbalan Pengerusi Perhubungannya, Datuk Seri Noh Omar berkata jumlah RM300,000 itu hanya merupakan bayaran pendahuluan yang dibuat oleh yayasan kepada syarikat yang terlibat dalam penganjuran sambutan yayasan itu yang sepatutnya diadakan pada 15 November ini. Sebaliknya, beliau mendakwa bahawa baki kos yang dianggarkan RM500,000 lagi untuk sambutan itu telah diluluskan sebagai peruntukan tambahan. Alhamdulillah kini UMNO pun tahu istilah membazir. Mereka pun boleh ambik jawatan juru-audit kerajaan negeri PR.

Pada 10 November lalu juga, Khalid juga menubuhkan jawatankuasa audit profesional untuk menyiasat pendedahan ADUN Hulu Klang Saari Sungib bahawa wujud salah guna kuasa dalam penajaan majlis perkahwinan Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor. Media melaporkan, jumlah tajaan oleh anak syarikat kerajaan negeri itu sebanyak RM520,000. Perangai penjawat awam yang lama bekerja dibawah pemerintahan UMNO-BN sekian lama terlupa bahawa mereka kini bertuankan kerajaan PR. Tabiat lama masih lagi terikut-ikut. Baguslah kalau kini mula dah berubah. Pemimpin UMNO-BN juga kini dah mula menghargai dana rakyat.


Diharapkan negeri-negeri yang masih diperintah oleh UMNO-BN juga mengamalkan budaya jimat cermat meskipun negeri kaya raya macam Terengganu ini. Berapakah agaknya kos perasmian dan penganjuran Sukan Kuda lasak di lembah Bidong tahun ini?. Kalau perasmian Karnival FEI WEC 2008 sempena pertandingan kuda lasak dua tahun lalu sahaja dikatakan bernilai RM 48 juta. Setengah orang memberitahu itu hanya kos bunga apinya sahaja. Itu bunga api termahal sempena malam perasmian sukan kuda lasak tersebut.

Bagaimana dengan sukan musim banjir tahun ini. Berapa kos perasmian dan penganjuran Monsoon Cup. Walaupun mendapat bantahan daripada pelbagai pihak dan rakyat jelata tetapi dipercayai Monsoon Cup tidak boleh dihentikan kerana terikat dengan kontrak yang dirangka sebegitu rupa, yang sudah tentu telah mengambil kira kepentingan diri masing-masing dalam agenda rompakan duit rakyat. Didakwa Patrick Lim mendapat kira-kira RM300 juta setahun untuk penganjuran Monsoon Cup dan tempohnya tamat sehingga 2012, dikira kontrak bermula tahun 2005.

Untuk tahun 2010 ini, Piala Monsun dijadualkan berlansung pada 2-6 Disember nanti. Biasanya kalau tidak Tuanku sultan Mizan, wakil istana Terengganu akan merasmikan event itu disetiap tahun. Adakah tahun ini Sultan Terengganu mengikuti apa yang dibuat oleh Sultan Selangor dengan memboikot upacara perasmian Monsoon Cup 2010 demi mengelakkan pembaziran dan menggunakan perbelanjaan kewangan tersebut untuk biasiswa atau pinjaman pelanjaran bagi anak Terengganu atau sebagai bantuan kepada fakir miskin yang masin lagi tinggi di Terengganu?

Rakyat Terengganu pun dah muak untuk membantah. Pemimpin UMNO-BN buat pekak badak aje. Kalau Sutan sendiri ambil sikap macam Sultan Selangor kot-kot Mat Said yang amat bergantung dengan istana demi survival politik beliau akan peka. kalau tak jadikanlah undi saudara pada PRU-13 nanti untuk menaja perubahan.

Ustaz Saiful Bahri

No comments:

Post a Comment