ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 May 2012

babi dan sial punya polis...dasar gengster berlesen......yang pakai uniform belasah orang separuh mati....tak mau di ambil tindakan....tapi masih cari kambing hitam....!!!

Polis edar 49 gambar individu terlibat insiden keganasan Bersih 3.0

Lanjutan insiden keganasan ketika perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih 28 April lalu, pihak polis hari ini mengedarkan 49 keping gambar individu yang dipercayai dapat membantu siasatan berhubung keganasan sewaktu perhimpunan tersebut berlangsung.

Namun begitu, Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata, antara 49 individu tersebut, tiada seorang pun daripada mereka dikenal pasti sebagai anggota polis.

“Pihak polis telah mengedarkan 49 keping gambar individu yang dipercayai terlibat dengan perhimpunan Bersih 3.0 dan meminta mereka yang mempunyai maklumat untuk tampil ke balai polis berhampiran.

“Kalau ada (pihak) polis, ia mudah. Kita senang nak kenal pasti mereka,” katanya menjelaskan tiada polis terlibat dalam 49 individu terbabit.

Menurut Mohmad, pihaknya juga telah menerima 258 laporan polis daripada pelbagai pihak termasuk peguam, wartawan, peserta perhimpunan, peniaga, orang awam dan juga pihak polis berhubung insiden keganasan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka minggu lalu.

Selain itu, Mohmad turut menjelaskan, jumlah keseluruhan tangkapan perhimpunan Bersih 3.0 adalah seramai 513 individu dengan 22 daripadanya adalah pelajar.

“Kami juga mengharapkan individu yang terkilan dengan tindakan polis ketika perhimpunan untuk berhubung terus kepada Pegawai Jabatan Siasatan Jenayah D7, ASP Azmi Aziz, di talian; 0122602344, 0193872344, atau emel azmiaziz@rmp.gov.my,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini.

“Saya memberi jaminan, kesemua laporan polis ini akan diterima dan disiasat seadil-adilnya untuk memastikan proses perundangan di negara ini dapat ditegakkan sepenuhnya,” katanya.

Tambah Mohmad, sekiranya ada pihak yang mempunyai bukti keganasan polis kepada perusuh, orang awam, dan juga wartawan, polis menyeru mereka tampilkan kepada pihak berkuasa berkenaan.

“Dakwaan sahaja tidak memadai. Sila tampil dengan bukti kukuh supaya pihak polis dapat menyiasat perkara ini,” tegasnya menjawab pertanyaan wartawan berhubung keganasan polis terhadap pengamal media.

“Malah, polis juga sudah mengenal pasti alamat sebahagian daripada 49 individu ini,” katanya mengesahkan tiada pemimpin mana-mana parti ataupun pertubuhan dalam gambar tersebut.

Mohmad turut menjelaskan, sepanjang penyiasatan pihak polis terhadap insiden keganasan Bersih 3.0 itu, tiada pihak polis yang ditahan.

“Buat masa ini, masih belum ada jumlah bilangan anggota polis yang ditangkap,” katanya lagi.

Selain itu, Mohmad turut menegaskan, mana-mana pihak yang didapati bersalah mencetuskan keganasan ketika perhimpunan tersebut boleh didakwa di bawah Seksyen 143 dan 188 Kanun Keseksaan.

“Mereka ini boleh didakwa di bawah banyak kesalahan di bawah Kanun Keseksaan,” tambahnya.

 

 

penyapu sial

 

49 memang bukan polis. Yang selebihnya, beratus tu-lah polis yang berlakun macam orang bersih. Ingat apa. rakyat taktau taktik kamu. Banyak muka-muka polis yang berunifom pun boleh dilihat di video-video melakukan berbagai jenis keganasan dan bersikap tak bertamadun.....tak nak ambil tindakan ke..???

babi dan sial punya polis....yg pakai uniform lagi terang terang melakukan keganasan...masih nak bela mereka lagi ke..???

memang betul lah....gengster berlesen akan bela geng geng dia yg melakukan keganasan...sambil cari orang lain untuk di jadikan kambing hitam...!!!