ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 May 2012

peniaga melayu otak porno berniaga sampai papa kedana ikut petua pukimak UMNOPORNO....!!!!

ha ha...bodoh banget.....orang lain berniaga di BERSIH 3.0....dapat untung berganda....ni mangkuk najis haramjadah berniaga masa orang tak ada....tak kena tempat dan masa....patut la melayu meniaga jenis macam nie tak penah kaya.....malah papa kedana....!!!!

lawak terbaru  dicipta oleh Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia atau IKHLAS  barua tak ada akal upahan UMNO haramjadah   mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami oleh mereka sewaktu perhimpunan Bersih 28 April lalu. Mereka mendakwa terpaksa menanggung kerugian akibat tidak dapat berniaga pada hari tersebut.

lawak sedih campur bangang  tengok mika mika haramjadah nie. Persatuan peniaga ni nak dikatakan bodoh, sebenarnay lagi teruk tahap gaban tapi adat berniaga, apakah kita boleh buat keuntungan jika kita berniaga tanpa ada pelanggan. Dan pada hari itu, kalau para peniaga berniaga, keuntungan yang dibuat melebihi dari hari2 sebelumnya kerana kebanjiran orang ramai ke Kuala Lumpur berganda2.

Tapi boleh dikatakan bodoh  yang terlampau cibai  kepada peniaga yang menutup perniagaan mereka hanya terpedaya dengan dakyah yang disebarkan oleh media pecacai yang mahu menggambarkan kekecohan akan berlaku. Dan media milik pecacai memang tahu kekecohan akan berlaku kerana yang memulakan kekeccohan itu pun terdiri dari pihak mereka jugak.

lawak ni bertukar menjadi bangang  tahap pundek akalnya bila persatuan peniaga ni nak tuntut gantirugi dari Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Datuk Ambiga Sreenevasan. Siapa yang mengarahkan perniagaan mereka ditutup pada hari itu? Adakah ianya arahan dari Datuk Ambiga? Dan kekecohan itu siapa pulak yang mulakan? sepatutnya persatuan peniaga ni perlu mengkaji tindakan yang akan mereka ambil dengan lebih mendalam. Bukan main hentam saja tanpa memikirkan rasionalitinya.

Pada hari bersejarah BERSIH 3.0 tu, wa betul2 memuji tindakan yang diambil oleh kedai2 restoran mamak walaupun wa ni tak berapa berkenan dengan tindakan golongan itu. Wa bukan orang yang anti mamak tapi ada segolongan dari mereka ni yang membuatkan semua golongan mereka terpalit sama dalam isu politik. Mereka tetap berniaga dan membuat untung dalam sekelip mata kerana perniagaan mereka cukup laris.

Bayangkan hanya dalam sekitar pukul 11 pagi pada hari tu, semua jualan mereka sudah habis sedangkan sebelum2 ni, mereka terpaksa berniaga 24jam untuk mengaut keuntungan dalam sehari. Cuma dalam tempoh beberapa jam sahaja, barang2 jualan mereka habis terjual. Pada hari itu jugak, jual apapun laku kerana orang terlalu ramai berbanding dengan peniaga yang hanya menyediakan jualan seperti biasa.

Itu perbezaan mentaliti peniaga melayu  otak porno berbanding dengan mentaliti mamak. Geng2 restoran mamak tetap bijak dalam mengambil kesempatan yang terhidang di depan mata sedangkan peniaga melayu pengikut ajaran sesat UMNO yahudi terlalu mudah terpengaruh dengan mainan media milik pecacai.

Pengerusi persatuan tu kenapa la bangang sangat. Boleh pulak dia pergi bawak geng2 dia buat demo dihadapan rumah Datuk Ambiga. Kalau itu la tindakan yang persatuann mereka ambil, ternyata mereka berpengerusikan seorang yang betul2 bangang. Sepatutnya pengerusi dia kena pergi mahkamah dan membuat tuntutan tersebut melalui undang2 yang ada, bukan nak buat kecoh dihadapan rumah orang. Pelik bila tak ada pulak pihak polis yang hendak halang atau lebih drastikalagi tembak tear gas atau water cannon pun.

Jika dilihat dari cara persatuan peniaga ni membuat tindakan dalam menuntut ganti rugi dalam isu BERSIH 3.0 ini, kelihatan tindakan yang diambil mereka berunsurkan kepentingan politik pihak pemerintah. Pengerusi persatuan ni, Mohd Ridzuan Abdullah tidak tahu saluran mana yang boleh diambil dalam usaha dalam membuat tuntutan ganti rugi ke?

Kenapa mereka yang tak berniaga pada hari itu tetapi kepada Datuk Ambiga pulak yang dituntut untuk membayar kerugian yang mereka alami. Jika bijak, senaraikan kerugian yang ditanggung oleh mereka jika ianya benar2 melibatkan Datuk Ambiga ataupun peserta yang menyertai BERSIH 3.0 pada hari tu. Senaraikan barangan yang rosak atau dirosakkan oleh BERSIH 3.0 pada hari itu.

Cukup2 lah memperbodohkan diri sendiri dan memberikan persepsi yang buruk terhadap BERSIH 3.0. Jangan ditunjukkan sangat tahap mentaliti bangsat   otak porno tu .