ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 May 2012

isa samad anjing perasuah bagan pinang berfatwa songsang....‘Durian runtuh’ bukan rasuah untuk peneroka Felda....!!!

 

Pemberian “durian runtuh” sebanyak RM15,000 bagi setiap keluarga peneroka Felda adalah bagi menghargai pengorbanan mereka memajukan tanah rancangan agensi itu.

Pengerusi Felda anjing pukimak  Isa Abdul Samad berkata kehidupan peneroka Felda dahulu sebenarnya dalam keadaan sukar semasa mereka mula meneroka tanah rancangan itu termasuk semasa harga kelapa sawit dan getah rendah.

“Masa itu susah tetapi mereka masih lagi bertahan. Cuba bayangkan semasa susah itu, semua peneroka ini lari meninggalkan Felda... Felda (mungkin) tidak akan ada.

“Oleh itu, menerusi penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH), kita memperoleh lebihan dan sebahagian kecil itu kita pulangkan semula kepada peneroka,” katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian baucar bayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) peringkat daerah Port Dickson, hari ini.

Dua hari lepas, Perdana Menteri Najib Nazak mengumumkan durian runtuh RM15,000 untuk setiap peneroka membabitkan lebih RM1.6 bilion serta beberapa insentif lain berikutan penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia, hujung bulan depan.

Mengenai dakwaan pembangkang bahawa pemberian durian runtuh itu merupakan helah politik Barisan Nasional (BN), Mohd Isa berkata perkara itu satu pembohongan dan tuduhan yang tidak betul.

Katanya pembangkang membuat dakwaan tersebut kerana bimbang sokongan rakyat terhadap mereka semakin menurun.

“Pembangkang ini macam-macam... sebenarnya dia tidak dapat memberi apa-apa sebab itu dia hanya membuat pembohongan dan dakwaan yang tidak betul. Ada yang sebut pemberian durian runtuh ini rasuah, kalau rasuah selalunya dibuat senyap-senyap. Tetapi ini diumumkan oleh Perdana Menteri pada 7 Oktober 2011.

“Macam mana ada rasuah kalau 7 Oktober 2011 Perdana Menteri telah umumkan semasa pembentangan bajet, kita nak beri durian runtuh... itu bukan rasuah,” katanya.

Beliau menasihatkan masyarakat peneroka supaya tidak terpedaya dengan dakwaan pembangkang yang cuba mengelirukan pemikiran mereka.

“Harapan saya supaya peneroka tidak dijadikan alat dengan gambaran yang hebat tapi sebenarnya tidak ada apa,” katanya bahawa tanpa pemberian durian runtuh itu, Felda tetap merupakan kubu kuat BN sejak dulu..

 

 

penyapusial

 

Sekiranya ini bukan untuk membeli undi, apakah tujuannya nak bagi duit ini kepada peneroka?

Lebih lebih lagi dikatakan tanah mereka langsung tidak disentuh...

Apakah peneroka kena menandatangani sebarang dokumen sebelum atau selepas menerima duit ini????

dasar anjing penjarah perompak wang dan penipu rakyat....!!!!

No comments:

Post a Comment