ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 May 2012

baguihh la ....program agama di tolak...promote pulak lumba dan drag haram yang di timpa musibat najib haramjadah....penganjur perlumbaan perlu bertanggungjawab insiden kemalangan...!!!!




Penganjur perlumbaan kereta drag sempena sambutan hari belia di sini hujung minggu lalu di gesa bertanggungjawab terhadap kemalangan yang menimpa penonton sewaktu perlumbaan itu berlangsung malam Sabtu lalu.

Siasatan segera  perlu dijalankan kerana berdasarkan pengakuan saksi, penganjur dilihat tidak menitik beratkan aspek keselamatan semasa menganjurkan perlumbaan apabila hanya menggunakan pasu bunga sebagai pemisah antara pelumba dan penonton.

Kita melihat insiden ini sangat serius apabila melibatkan kecederaan sebegini.Kami mahu siasatan dijalankan kerana berdasarkan pengakuan saksi, tiada pagar yang memisahkan penonton dan pelumba dan ini menimbulkan persoalan bagaiman perlumbaan itu boleh diteruskan..
Kita juga  turut menyelar penganjur yang menjadikan pasu bunga sebagai penghadang dalam perlumbaan tersebut.Ini adalah kesalahan undang-undang yang serius. kita tidak boleh gunakan pasu bunga sebagai benteng untuk perlumbaan.

Ini dikira sebagai kecuaian...

Dalam insiden tersebut, 17 mangsa yang kebanyakan penonton perlumbaan drag cedera selepas salah sebuah kereta yang sedang diuji mengalami kerosakan tayar belakang lalu hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh penonton yang berada di tebing pembahagi jalan di Lebuh Wadi Ehsan, Presint 19 di sini.

Daripada jumlah itu, dua daripada mereka, iaitu Mohd Iskandar Rasiq Shaari,19, dan Muhammad Fairuz Jalaluddin 26, masih lagi berada di wad kecemasan Unit Rawatan Rapi (ICU).
Manakala Ami Nakim, 27, sedang menjalani pembedahan hari ini akibat daripada patah dua kaki, dan tangan kiri.

Daripada video yang ditunjukkan, penonton yang hadir di perlumbaan tersebut hanya dipisahkan oleh deretan pasu bunga di kawasan pembahagi jalan.

Penonton tidak boleh dipersalahkan, mereka tidak bersalah, penganjur yang perlu bertanggungjawab dalam perkara ini..

Kejadian itu dipercayai berlaku kira-kira jam 12 tengah malam pada sesi pandu uji dengan kehadiran lebih kurang 10,000 penonton hadir untuk menonton perlumbaan itu.

Perlumbaan drag itu adalah salah satu aktiviti sempena Hari Belia Negara dan Himpunan Jutaan Belia 2012 anjuran Persatuan Permotoran MUSC Motorsport.

No comments:

Post a Comment