ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 February 2013

ajal dah dekat...UMNO_BN bagi projek rm 20 billion pada kroni untuk taja PRU 13 terkotor dalam sejarah pilihanraya malaysia....!!!!!

Anugerah kontrak pelbagai projek mega dan penswastaan bernilai lebih RM20 bilion oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada kelompok tertentu menguatkan lagi spekulasi parti pemerintah itu akan “menemui ajalnya” pada pilihan raya umum akan datang.

Rasional ini dijelaskan lagi dengan penangguhan beberapa kali Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) oleh Perdana Menteri  bacul  makan nasi kangkang , Najib Razak kerana takut BN akan hilang mandat memerintah.

Namun yang jelas, pilihan raya yang ditangguh ini nampaknya memberi keuntungan kepada kerajaan BN apabila tawaran projek penswastaan dianugerah kepada pihak yang menjadi pilihan mereka..

Berita  terbaru yang mengejutkan ialah anugerah konsesi oleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebanyak RM1.55 bilion untuk projek penswastaan Lebuhraya Lembah Klang Timur (EKVE) secara runding terus kepada Ahmad Zaki Resources Bhd (AZRB) pada Rabu, baru-baru ini.

Tempoh konsesi ialah selama 50 tahun dan merupakan lebuhraya kedua terpanjang dalam sejarah Malaysia. Apa yang menjadi persoalan lain, bagaimana kontrak kerajaan itu boleh membabitkan pemberian pinjaman mudah sebanyak RM635 juta kepada AZRB?

Lagi pun, kerajaan telah mengeluarkan pinjaman hampir separuh daripada jumlah modal untuk membina lebuhraya itu, kenapa mahu diswastakan pula?

Kebimbangan paling besar ialah tawaran kontrak itu dikeluarkan sendiri oleh JPM.Empat minggu lalu pula, satu lagi rekod tercipta. Sebanyak RM5.2 bilion dimuktamadkan bagi projek konsesi dengan tempoh 60 tahun untuk pembinaan Lebuhraya Pantai Barat oleh Kumpulan Europlus.

Selain mendapat pinjaman mudah sebanyak RM2.24 bilion, kerajaan juga menanggung kos pengambilalihan tanah sebanyak RM980 juta..

Sementara  itu pada awal tahun lalu, kerajaan BN juga menganugerahkan projek Lebuhraya Kinrara Damansara (KIDEX) bernilai RM2.2 bilion kepada syarikat yang mempunyai hubungan dengan peguam UMNO, Datuk Hafarizam Harun dan mantan Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi yang juga bekas Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO.

Pada November tahun lalu, kerajaan BN juga memberi anugerah kontrak bernilai RM19.8 bilion kepada MRT Corp dan hanya minggu lalu sebelum cuti Tahun Baru Cina, lagi RM322 juta kontrak diberi..

Tidak terhenti di situ, kerakusan kerajaan BN menganugerahkan projek kepada kroni mereka bukan lagi satu rahsia.

Pada Ogos tahun lalu, kontroversi timbul apabila Najib menganugerahkan kontrak bernilai RM1.2 bilion untuk projek sambungan LRT Ampang kepada sebuah syarikat pembuatan meter air, George Kent Bhd.

Sebulan kemudian, satu lagi kontrak bernilai RM1.33 bilion dianugerah kepada MRCB bagi kerja lain pada landasan LRT yang sama...

Tindakan menganugerahkan projek itu secara besar-besaran di antara tempoh 12 bulan ini menandakan BN sudah menghidu kekalahan yang mungkin dialami mereka.

Perkara keduanya, ini menunjukkan BN amat terdesak untuk mendapatkan dana dari kroni mereka sendiri demi menentukan “hidup mati” survival politik mereka.

Kali ini semua pihak menjangkakan Malaysia akan berhadapan dengan pilihan raya umum terkotor dalam sejarah. BN akan lakukan apa saja untuk “membeli” kemenangan buat mereka..

No comments:

Post a Comment