ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 February 2013

akibat projek beli kapal selam buruk yang dah lupus tarikhnya dan mengalakkan tentera tonggeng buntut depan rumah ambiga... .kerajaan UMNO-BN malaysia jadi pondan bila berhadapan dengan tentera penceroboh sulu....!!!!

tentera sulu di biarkan bermaharajalela....

tentera di biarkan tunjuk punggung di rumah ambiga...

akhirnya tentera kita jadi pondan angkara kerajaan UMNO....kah kah kah

 

Kerajaan Malaysia tiada ereksi ( incompetent ) sehingga membolehkan tentera Sulu ‘menceroboh’ Lahad Datu di Sabah.

Oleh kerana itu  kita mengesa   Kerajaan Barisan Nasional berhenti bermain api sandiwara, mencipta ugutan demi ugutan demi menyelamatkan nyawa akhir mereka.

pada masa sama  kita  menggesa supaya kerajaan Filipina menarik keluar pasukan tentera itu dari Sabah.

Persoalan penting bagaimana 400-500 orang lengkap bersenjata dan berpakaian tentera boleh mendarat di Pantai Malaysia melalui Tanjung Labian dan berjalan dan menakluki Kampung Tunduo.

Menurut saksi semua berlaku secara aman dan tanpa berselindung.Semua juga seperti terancang di mana secara teratur kemudian pasukan keselamatan negara datang dan membuat operasi mengeluar dan ‘menasihatkan’ penduduk kampung berpindah ke kawasan selamat..

Saksi yang ditemui menyatakan sekitar 400 – 500 tentera lengkap berseragam dan antaranya jelas berseragam tentera Filipina bersama perbagai senjata dari peralatan separa berat seperti M16, M14 (grenade launcher) sehinggalah bom tangan serta Colt 45 Pistol.

Tidak ada apa berlaku kecuali sekatan jalan raya oleh anggota tentera.Amat ‘pelik sekali’ apabila pasukan tentera bersenjata negara jiran masuk ke dalam negara tetapi negara ini boleh berunding sahaja.

Tidak akan ada pihak akan menyalahkan negara ini jika kita menembak tentera jiran yang menceroboh jauh ke dalam tanah kedaulatan negara..

Satu lagi persoalan bukankah perairan negara di kawasan tersebut telah dilengkapi sistem pertahanan paling mahal yang terkait tragedi pembunuhan warga Monggolia.

Kemana perginya Scorpene, kapal selam canggih negara tersebut,adakah tidak mampu menyelam setelah menghadapi masalah semasa ia timbul.

Kerajaan jadi lemah, akibat gagal menyelesaikan masalah persempadanan dan ini hasil malapetaka pemberian kad pengenalan (kepada warga asing).

Kerajaan ini juga terlalu lemah dan terlalu mengambil mudah isu persempadanan negara, isu tuntutan Sabah masih banyak tidak diselesaikan dan diselindungkan..

Filipina menuntut Sabah sebagai tanah kedaulatanya antara asasnya ialah sejarah Kesultanan Sulu yang menguasai sebahagian besar Sabah dan pusat Kesultanan berada di bawah tanah kedaulatan Filipina.

Tahukah kita Kuala Lumpur masih membayar USD 5,000 setahun kepada Manila dan bagi mereka yang terlibat mendesak tuntutan Sabah menganggap ia bayaran sewaan Kuala Lumpur terhadap Sabah.

Keadaan menjadi lebih parah apabila terlalu banyak dan tanpa kawalan pemberian kad pengenalan kepada warga Filipina khususnya keturunan Sulu kerana untuk memenangkan Barisan Nasional di sana . Kejadian ini mengingatkan dengan rusuhan Sabah 1986 yang terjadi kerana kekalahan mengejut Parti Berjaya kepada PBS yang baru ditubuhkan ketika itu.

Berjaya yang menjadi sekutu Umno dalam BN telah mencipta huru-hara menggunakan pendatang asing bagi merampas semula Sabah..

Persoalanya kini mungkinkah operasi ketenteraan yang sengaja dibiarkan dan dilindungi di Sabah ke arah persedian untuk BN mencipta semula keadaan ke arah rusuhan 1986 kerana maklumat jelas BN akan kehilangan Sabah dalam PRU ke 13...

BN, perlu sedar mereka bermain strategi politik risiko tinggi kepada masa depan negara yang akhirnya mereka sendiri gagal kawal.

Bagaimanapun, kita percaya pasukan keselamatan (tentera dan polis) mempunyai maklumat lengkap dan bertindaklah dengan bijak bukan sekadar mengikut telunjuk.

 

 

penyapu sial

 

tentera yang tungging  buntut di rumah ambiga wajar di jemput melawan tentera sulu....aku pasti tentera  sulu pasti cabut lari pasal  takut  terkena gas beracun yang di lepaskan oleh tentera punggung UMNO itu....kah kah kah...!!!!

No comments:

Post a Comment