ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 February 2013

padah jadikan kaum keling paria dan mamak ahli UMNO...hasilkan penfitnah dan pembohong.terbesar dalam sejarah Malaysia....!!!!

Anwar terlibat beri IC di Sabah tanpa disuruh, kata Dr M

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir hari ini mengakui bekas timbalannya Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat dalam memberikan kad pengenalan (IC) dan kewarganegaraan kepada pendatang asing haram di Sabah walaupun tidak disuruh oleh beliau.

Dr Mahathir memberitahu beliau tidak pernah memberikan sebarang arahan kepada bekas timbalan perdana menteri itu semasa pentadbirannya untuk mengarahkan pegawai di Sabah memberikan IC dengan sewenang-wenangnya.

"Dia (Anwar) selalu mengambil langkah sendiri, kadangkala lebih daripada yang diarahkan.

"Selalu yang berlaku berbeza sama sekali dengan arahan daripada pihak atasan," kata beliau.

Menurut Dr Mahathir (gambar) lagi, pegawai yang bertanggungjawab dalam projek IC di Sabah telahpun didakwa di mahkamah dan kerajaan telahpun mengambil tindakan keatas individu tersebut.

Dalam pada itu, ahli politik veteran negara tersebut juga menegaskan Anwar mempunyai kuasa dalam isu pemberian IC di Sabah dan arahan datang bukan daripada beliau yang mentadbir negara ketika itu.

"Dia telah campur tangan dalam isu tersebut," kata Dr Mahathir sambil menambah perkara yang berlaku merupakan salahguna kuasa dan telah dilaksanakan tidak mengikut lunas perundangan.

Dr Mahathir, perdana menteri paling lama berkhidmat dari 1981-2003, telah dituduh menerajui "Projek IC", di mana kewarganegaraan didakwa diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi mereka.

Dalam sidang media pada 17 Januari lalu, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali mendedahkan terdapat rancangan untuk mengaitkan dan melibatkan ketua pembangkang tersebut dalam "Projek IC" di Sabah dan mereka akan memantau prosiding Suruhanjaya Di Raja (RCI) yang sedang berlangsung ketika ini.

Anwar Ibrahim minggu lalu turut menafikan bahawa beliau terlibat dengan projek IC di Sabah, dan bersedia untuk menjawab jika inkuiri RCI mengenai pendatang asing di Sabah itu memanggil beliau untuk memberi keterangan.

Menurut ketua pembangkang itu, sepanjang beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri, beliau tidak pernah terlibat secara langsung dalam hal tersebut dan menamakan bekas setiausaha politik Dr Mahathir, Tan Sri Aziz Shamsuddin, dan bekas timbalan menteri dalam negeri, Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub, sebagai peneraju utama projek tersebut.

"Saya sedia memberi keterangan jika dipanggil, saya yakin bahawa tidak ada apa-apa dengan saya," kata Anwar (gambar) dalam sidang media di ibu pejabat PKR.

"Saya yakin saya tidak mempunyai kaitan langsung."

Pada tahun 1993-1994, Anwar ketika itu berkhidmat bersama kerajaan Umno-Barisan Nasional memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan dan juga Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat pada tahun 1998 atas tuduhan skandal seks dan rasuah.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh, yang mentadbir negeri dari 1976 hingga 1985, menafikan kewujudan "Projek IC" tersebut.

 

penyapu sial

 

Dah kantoi cari helah lain pula. orang Sabah semua dah tau , isu IC tu namanya projek M. Buktinya bila Mantan PM ini setakat tunjuk muka saja di KK punca orang Filipina merusuh pada 1986 sebab BN kalah pilihanraya Sabah 1985..

tua nyanyuk nak mampos  sendiri dah mengaku jadi  penghianat negara  cuba libatkan orang lain pula...tergamak sungguh  UMNO jadi hamba abdi  kepada keling paria ini....kalau  UMNO ada kote sumbat dia nie  dalam penjara   kemudian jatuhkan hukuman mati kerana menghianat  kepada negara ...!!!!

No comments:

Post a Comment