ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 February 2013

najib jahanam kata tak pakai duit rakyat....tapi syarikat untung rm 40 k boleh pulak tampung kos rm 2-6 juta....nak membohong pun berpada pada lah....!!!!

Sebuah syarikat yang mampu menaja atau menjadi "event promoter-event manager" semestinya mempunyai modal berbayar dan modal kerja yang besar. Syarikat yang modal berbayarnya besar mampu menjalankan projek besar yang kosnya tinggi. Dalam dunia perniagaan, kata kunci untuk semua aktiviti sebelum diteruskan ialah " Berapakah pulangan balik pelaburan ini atau return on investment (ROI) ?"

Biasanya dalam dunia perniagaan paling busuk, kos perbelanjaan sesuatu aktiviti mesti dapat balik atau "break even" yakni tak untung tak rugi. Sebelum mampu menjalankan aktiviti kemasyarakatan, amal atau "corporate social responsibility" bertaraf mega atau antarabangsa, syarikat berkenanan tentulah syarikat yang memiliki keuntungan sebelum atau selepas cukai yang amat besar, paling tidak ratusan ribu.

Jika semua kos perbelanjaan di"write off" mesti ada sesuatu tak kena atau pulangannya disebut sebagai "non cash atau intangible return" atau "return for favour". Inilah apa yang berlaku dalam kes penajaan PSY dari Korea yang anggaran kosnya antara RM2juta ke RM6 juta. Namun PM Najib menegaskan kerajaan Malaysia tidak menggunakan satu sen duit rakyat ( atau duit Bank Negara ) .

Mungkin dalam kamus dia duit rakyat disimpan oleh LHDN (Lembaga Hasil Dalam Negeri) tetapi duit Bank Negara bukan. Kita ada maklumat Bank Negara menjalankan pelbagai aktiviti contohnya menyewa tanah dan membayar duit kepada penyewa yang beberapa peratus diberikan kepada BN untuk dana PRU 13. Pihak Kastam pula bertungkus lumus membuat audit dan menyemak balik cukai-cukai barangan import-eksport agar sebarang kekurangan cukai dipungut semula.

Lihat di bawah profil SSM syarikat penaja secara "gangnam style" yang keuntungan tahun lepas hanya RM40 ribu sahaja.

 

 

No comments:

Post a Comment