ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 February 2013

kementerian kesihatan bermain politik bila menterinya lidah biawak

Walaupun telah memberi akujanji melalui surat yang dikeluarkan kepada keluarga pada 6/2/13 bahawa Kementerian Kesihatan akan membantu dan memudahkan autopsi 2 oleh Dr Porntip Rojanasunan, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini berkata, bahawa Kementerian telah tidak meluluskan atau menolak bedah siasat ke-2 keatas C.Sugumar, dan kelulusan mesti datang dari pihak polis.

Nampaknya Liow cakap pakai lidah biawak yang bercabang... Melalui akujanji, Kementerian Kesihatan telah memberikan satu harapan pembelaan untuk mendapatkan keadilan kepada keluarga mangsa yang mati dibunuh.

Langkah Liow untuk tidak memberikan persetujuan adalah sangat pelik dan dilihat sebagai satu helah untuk mensabotaj bedah siasat 2 tersebut.

Polis telah enggan untuk memberikan arahan bertulis kpd hospital untuk bedah siasat ke-2 walaupun permintaan yang berulang dari keluarga.

Sebaliknya, pihak polis hanya berkata bahawa mereka tidak mempunyai bantahan terhadap bedah siasat kedua.

Hospital kerajaan tidak akan menjalankan bedah siasat 2 melainkan jika terdapat arahan bertulis daripada pihak polis. Satu surat semata-mata menyatakan tiada bantahan oleh polis adalah tidak mencukupi.

Apa perlunya surat kelulusan dari pihak polis sedangkan tiada bantahan dari polis mengenainya? Alasan Liow memang tidak ada asas langsung.

Sila ikuti kenyataan penuh N. Surendran, Latheefa Koya:

Kami merujuk kepada kenyataan oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, yang disiarkan dalam media hari ini, bahawa Kementerian telah tidak meluluskan atau menolak bedah siasat ke-2 keatas C.Sugumar, dan kelulusan mesti datang dari pihak polis.

Ini adalah walaupun surat yang dikeluarkan kepada keluarga pada 6/2/13 bahawa Kementerian akan membantu dan memudahkan autopsi 2 oleh Dr Porntip Rojanasunan. Selaras dengan kedudukan Liow, keluarga telah menerima surat hari ini, 7/2/13, dari Hospital Universiti menolak permintaan untuk bedah siasat ke-2 melainkan terdapat arahan bertulis daripada pihak polis.

Ini adalah sabotaj mengejutkan dan mengecewakan, dan terang-terangan cuba untuk mendapatkan autopsi 2 dilakukan. Liow, sebagai wakil Kabinet dan Kerajaan, meletakkan halangan lagi untuk bedah siasat ke-2 dengan menegaskan bahawa kelulusan itu mesti datang dari pihak polis.

Polis telah enggan untuk memberikan arahan bertulis ke hospital untuk bedah siasat ke-2 walaupun permintaan yang berulang dari keluarga. Sebaliknya, pihak polis hanya berkata bahawa mereka tidak mempunyai bantahan terhadap bedah siasat kedua, manakala hospital kerajaan tidak akan menjalankan bedah siasat 2 melainkan jika terdapat arahan bertulis daripada pihak polis.

Satu surat semata-mata tiada bantahan oleh polis adalah tidak mencukupi.

Surat penolakan daripada UH diterima hari ini membuktikan ini. Ia adalah sepenuhnya dalam kuasa Menteri Kesihatan untuk mengeluarkan perintah itu kepada mana-mana hospital kerajaan untuk menjalankan autopsi 2.

Mengapa Menteri, Datuk Seri Liow Tiong Lai masih enggan untuk berbuat demikian? Tidak ada keperluan undang-undang bahawa mesti ada arahan polis ke hospital sebelum autopsi 2 boleh dilakukan. Mengapa hospital berkeras?

Oleh itu, terdapat kini tiada kepastian bahawa Dr Porntip akan dibenarkan untuk menjalankan autopsi 2 pada Sugumar, walaupun akujanji bahawa mereka akan memudahkan autopsi Kementerian Kesihatan.

Ini menghalang kita daripada membuat persiapan yang perlu bagi Dr Porntip untuk datang ke Malaysia dan menjalankan bedah siasat 2.

Keluarga telah menghadapi beberapa kesukaran dan emosi yang meletihkan untuk mendapatkan keadilan kerana pembunuhan Sugumar telah lebih daripada dua minggu berlalu.

Penangguhan untuk bedah siasat ke-2 adalah penderitaan yang pedih bagi keluarga mangsa.

Kami menyeru pihak polis, Kementerian Kesihatan, Kabinet dan Perdana Menteri untuk segera menghentikan usaha untuk mensabotaj usaha keluarga untuk keadilan.

Perdana Menteri dan kerajaan mesti segera menghentikan semua halangan yang tidak perlu dan menyalahi undang-undang menghalang autopsi 2. Arahan segera perlu diberikan kepada Hospital Universiti atau mana-mana hospital kerajaan yang lain untuk membenarkan autopsi 2, yang akan dijalankan oleh Dr Porntip.

No comments:

Post a Comment