ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 February 2013

UMNO pengkhianat MELAYU....gelapkan masa depan orang MELAYU...mari kita semua GULINGKAN parti PUKIMAK ini....!!!!

Adalah suatu pendustaan yang besar yang UMNO lakukan adalah  menakutkan dan membodohkan orang Melayu.

Orang Melayu jumlah mereka seramai 18 juta dari penduduk yang 28 juta. Secara fisikal, Melayu adalah majority. Tapi UMNO hampir berjaya membentuk fikiran Melayu yang ramai, takut kepada jumlah yang kecil. 65% orang Islam diajar takut kepada 9% orang Kristian. Mubaligh dan paderi Kristian berdakwah dikalangan masyarakat orang Asli, yang susah hati orang melayu. Mengapa?

Kalau ada orang melayu yang murtad, siapa patut disalahkan? Saban minggu kita ada forum perdana, kita ada jabatan2 yang berkerja untuk agama Islam, kita ada jabatan kebajikan masyarakat yang membantu mereka yang susah- tapi masih ada Melayu yang murtad.

Semua jabatan dan ejensi kerajaan dikuasai oleh penyokong UMNO yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, maka masih ada orang Melayu yang murtad? Maka jawab nya, mereka ada ditempat dan jawatan2 masing2- tidak membantu untuk mengukuhkan agama Islam.

Mengapa UMNO mahu menyalahkan orang lain dalam kes2 Melayu murtad? Yang mesti disalahkan ialah UMNO.

Oleh kerana  itulah   masa depan kita akan dibentuk oleh pemerintah yang akan datang. Masa depan yang baik bergantung kepada sebuah pemerintahan yang baik. Pemerintahan yang baik dibina oleh orang2 yang baik.

Sebelum ini rupa2 nya, masa depan untuk orang Melayu tidak sama untuk semua. Ada dua jenis masa depan. Suatu masa depan yang gemilang untuk bin Mahathir, bin Hussein Onn, bin Tun Razak, bin pemimpin UMNO yang atasan. Suatu lagi ialah masa depan yang muram dan  mudah  kena  beli untuk sebahagian besar orang Melayu. Yakni Melayu yang 90% merupakan penerima BR1M.

Pemberian BR1M yang bertambah bukan tanda kemegahan Dato najib oi. Ia mengesahkan bahawa sebahagian besar orang Melayu terus dipinggirkan dan dimiskinkan oleh dasar UMNO. Setelah 55 tahun UMNO perintah Malaysia, 8.7 juta orang Melayu hidup dengan pendapatan RM1500 kebawah sebulan. RM1500 jauh rendah dari kelayakan mendapatkan BR1M sebanyak RM3000 sebulan.

Masa depan yang gemilang hanya untuk Melayu seperti Syed Mokhtar Bukhari penyumbang wang tunai terbanyak kepada UMNO. Masa depan yang gemilang adalah untuk Mokhzani Mahathir yang tersenarai diantara yang terkaya di Malaysia. atau Syed Mokhtar Bukhari. Kepada orang2 seperti ini, matahari sentiasa bersinar.

Masa depan sebahagian besar orangMelayu pula macam mana? Marilah kita memikirkan perkara ini dengan serius.

Masa depan sebahagian besar orang Melayu macam ini. S Jibeng, penyanyi pop yeh2 tahun 60an, menyarai baki hidup nya dengan menyanyi dikaki 5 dan stesyen bas. Mati dalam keadaan yang menyedihkan. Yahya Sulong yang baru meninggal, mati dikediaman nya di flat bandaraya. Diakhir hayat untuk membayar sewa pun tidak mampu. Anak seniman Agung P ramlee menyarai hidup nya dengan menghantar tong gas masak.

Saloma penyanyi kebanggaan kita ketika sakit dihospital tidak mampu membayar kos perubatan.Itu masa depan yang menanti sebahagian besar orang Melayu kalau kita pilih UMNO. UMNO menawarkan 2 masa depan- satu untuk mereka yang terpilih yang berbinkan nama yang betul. Itu masa depan yang gemilang dan terbilang.

Satu lagi ialah masa depan yang muram dan gelap yang digambarkan melalui kehidupan para seniman yang kita sebutkan.

Kita ramai. Puak UMNO sedikit. Kenapa kita yang ramai mahu menyokong UMNO dan membiayai UMNO mengujudkan 2 jenis masa depan untuk kita semua? Mari kita sama2 jumlah yang ramai ini, menjatuhkan UMNO yang sedikit secara demokratik.