ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 February 2013

UMNO cuba cetus tragedi 13 mei 1969...Tayang filem perkauman ‘Tanda Putera’ secara tertutup kepada peneroka FELDA....!!!!

Kita  mempersoalkan tujuan disebalik tayangan filem "Tanda Putera" secara tertutup kepada peneroka tanah rancangan FELDA baru-baru ini, serta mendakwa filem tersebut berkemungkinan memaparkan babak berbau perkauman dalam rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Pada 18 Februari lalu, seramai 3,000 peneroka daripada program Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) telah ditayangkan pra-tonton mengejut filem kontroversi tersebut yang mana pembangkang mendakwa ia cubaan untuk "mencuci otak" mereka daripada mengundi Pakatan Rakyat (PR) pada Pilihan Raya 2013 nanti.

Isunya  adalah   mengapa mereka hanya mahu tayangkan kepada peneroka FELDA sahaja.Tunjuklah kepada kita semua. Biar kita adili ... kenapa hanya kepada beberapa orang yang terpilih? Itu menunjukkan isu tersebut timbul..

Filem "Tanda Putera" itu memaparkan kisah perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein dan timbalannya Tun Dr Ismail Abdul Rahman memulihkan negara susulan peristiwa 13 Mei 1969.

Filem sejarah terbitan Pesona Pictures Sdn Bhd dengan kerjasama tersebut Finas melibatkan belanja RM4.8 juta dan diarahkan Datin Suhaimi Baba yang sepatutnya ditayangkan pada 15 November tetapi ia telah ditangguhkan.

Anak haramjadah Abdul Razak, Najib Razak  Altantuya  ketika ini adalah perdana menteri negara.

Flem itu bertujuan untuk menyemarakkan kebencian kaum di kalangan majoriti masyarakat Melayu sebagai salah satu usaha untuk mengurangkan sokongan yang semakin kuat kepada pembangkang.

Pemerhati memandang serius terhadap kemungkinan pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan pusat baru pada Pilihan Raya 2013, yang perlu diadakan selewat-lewatnya Jun ini.

Kita menyifatkan taktik itu digambarkan sebagai sebuah perkauman yang "diiinstitusikan".

Masalah utama perkauman dalam negara  disumbangkan oleh sistem politik yang mempromosikan pengasingan melalui kewujudan parti berasaskan kaum.

Ia menghalalkan segala apa yang berlaku di negara ini, merujuk kepada pelbagai insiden bersifat perkauman pelbagai yang timbul kebelakangan ini.

Sebagai contoh  perkauman yang dianjurkan menerusi sistem pendidikan dengan penubuhan program Biro Tata Negara (BTN) dimana pengendalinya dilaporkan memberitahu kepada peserta bahawa bukan Melayu adalah pendatang asing yang tidak diundang.

Apa yang mereka lakukan kepada anak-anak kita adalah jenayah,Cara terbaik untuk berurusan dalam isu ini adalah dengan "menyingkir perkauman dan seksis" keluar pada pilihan raya akan datang yang perlu diadakan selewat-lewatnya Jun.

Kita  mahu seorang negarawan, bukan seorang ahli politik  perkauman

No comments:

Post a Comment