ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 February 2013

memang sial punya keling pukimak mahathir kutty....Pemegang IC merah boleh mengundi tiga kali di Sabah....bila PR memerintah nanti ini penghianat dan konco konco haramjadah kasi hukum mati sama dia...!!!!

Seorang peniaga dan ibu bapa warga asing memberitahu Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) pendatang haram kelmarin  bahawa mereka telah mendaftar sebagai pengundi pada 1991 menggunakan kad pengenalan (IC) merah dan telah mengundi sebanyak tiga kali di Sabah.

Omar Mohd Subair yang memberikan keterangan hari ini memberitahu beliau lahir di Sabah pada 1954 dan mengakui menerima IC merah dimana ia dikeluarkan kepada penduduk tetap pada tahun 1985.

"Pada 1991, selepas kamu memperoleh sijil lahir, kamu cuba tukar kepada IC biru, tetapi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memberikan kamu resit yang mengandungi nombor IC merah dan nombor 12 digit," kata pegawai pengendali Jamil Aripin pada sesi pendengaran RCI disini.

"Dengan resit itu, kamu mendaftar sebagai pengundi. Kamu mengundi pada 1994, 1999 dan 2004," tambah beliau, yang dipersetujui oleh Omar.

Walaubagaimanapun, Omar berkata namanya telah dibuang daripada senarai daftar pemilih pada Pilihan Raya 2008 dan juga dalam Pilihan Raya 2013 tidak lama lagi.

Jamil menegaskan Omar telah gagal IC merahnya kepada IC biru memandangkan JPN mendapati bahawa individu tersebut telah menggunakan pengakuan bersumpah palsu untuk menyokong permohonan IC merah beliau.

Omar berkata beliau buta huruf dan orang lain telah membantu dia dengan pengakuan bersumpah tersebut.

Omar, yang bekerja dalam perniagaan restoran, juga berkata telah mencuba lima kali untuk memohon IC biru, tetapi tidak berjaya.

Beberapa pendatang asing dari Pakistan dan India memberi keterangan bulan lepas memperoleh IC biru - sama ada daripada orang tengah ataupun JPN secara terus - dalam tempoh beberapa tahun selepas tiba di Sabah tanpa perlu memberikan sijil lahir.

Mereka juga memberitahu bahawa telah mendaftar sebagai pengundi sejurus selepas menerima IC biru dan mengundi dalam pilihan raya.

Pendatang Indonesia memberi keterangan bulan lepas bahawa Mahkamah Anak Negeri Tawau telah memberi mereka IC biru pada 1979, selepas tiba di Sabah untuk mengundi parti pemerintah disana.

Pilihan raya negeri Sabah 1994 menyaksikan Parti Bersatu Sabah (PBS) menang 25 daripada 48 kerusi dewan undangan negeri.

Akan tetapi tidak lama selepas itu beberapa ahli dewan undangan negeri PBS menyertai Barisan Nasional (BN) menyebabkan kerajaan PBS jatuh.

Perdana menteri paling lama Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkuasa dari 1981 ke 2003 telah dituduh menggepalai "Projek IC", di mana kerakyatan diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh yang mentadbir negeri tersebut dari 1976 hingga 1985 telah menafikan kewujudan "Projek IC".

Dr Mahathir memberitahu pemberita bulan lepas, orang asing di Sabah ada menerima kerakyatan akan tetapi menegaskan ia dilakukan dalam konteks undang-undang.

1 comment:

  1. Appreciate you don't use the word Keling you piece of native trash bag. We Indians in this country are 100x more successful in this country, just look at the Indians in Sabah, mostly are lawyers, doctors, businessmen. Unlike most natives, whom are only known for drinking all day all night, and their bitches just like a fuck around for fun knowing most Kadazan-Duzun dicks are small & lembit because of continuous hangover. Not to mentioned, your people's culture are known to let old bastard to have sex with underage girls in the rural areas.

    ReplyDelete