ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 February 2013

1 undi buat BN merupakan Tambah kekayaan Pemimpin UBN dan umat melayu bertambah jahil agama....1 undi buat BN juga bermakna 1 tempat telah di tempah di neraka kerana 1 undi itulah kita menyokong UMNO-BN menderhaka kepada Allah SWT....!!!!

PM: Satu undi untuk PAS bawa kepada perpecahan umat Islam

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata berdasarkan maklumat balas yang diterimanya, rakyat mendambakan masa depan yang cerah di bawah kepimpinan kerajaan BN.

"Kesimpulannya (kini), satu undi kepada PKR adalah satu undi yang membawa kerosakan akidah kepada negara.

"Satu undi PAS, membawa kepada perpecahan umat Islam dan satu undi DAP adalah satu undi yang membawa kepada penindasan umat Islam," katanya.

Perdana menteri berkata sebaliknya satu undi untuk BN adalah bagi mempertahankan umat Islam, keselamatan akidah Islam, perpaduan umat Islam, pembelaan bangsa Malaysia dan untuk mencapai sebuah negara maju menjelang tahun 2020.

"Kerajaan yang ada hari ini mampu nak terus meningkatkan syiar Islam, bangunkan Islam. Bangunkan Islam ini tak boleh bercakap sahaja, tak boleh sekadar bersyarah sahaja tapi mesti mampu buat sesuatu, ambil tindakan, mampu lancar dan laksanakan seperti BN, " katanya.

Sebaliknya, Najib berkata PAS yang kononnya memperjuangkan Islam, sanggup berlutut kepada DAP yang jelas memperlekehkan Islam.

"Kenapa (Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) pergi rumah dia (Pengerusi DAP Karpal Singh semasa sambutan hari jadi), mana letak prinsip, pergi ke rumah orang yang paling tidak bersetuju (menentang Islam)," katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap merasmikan program Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Terengganu di sini, hari ini yang dihadiri lebih 20,000 rakyat pelbagai lapisan dan kaum. Turut hadir isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor dan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said.

Sementara itu, perdana menteri menegaskan rakyat perlu sedar dan menolak parti pembangkang yang jelas menghina rakyat yang menerima pelbagai bantuan daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Katanya, apa yang sedang dan telah dilakukan kerajaan adalah satu tanggungjawab dan amanah bagi membela nasib rakyat.

"Kalau (pembangkang) tak buat (membantu rakyat), tak apa, (tapi) jangan hina rakyat, ini nak kata rakyat dapat BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) macam ayam makan dedak, kalau tak tolong, tak apa, tak bela, tak apa, tapi jangan hina rakyat," katanya.

Perdana menteri berkata sebagai sebuah kerajaan yang beramanah dan bertanggungjawab, kerajaan BN sedar bahawa pembelaan perlu diberikan kepada rakyat selaras dengan keperluan mereka.

"Menerusi BR1M sebanyak RM500 (setiap isirumah) itu, kita telah kira dalam sebulan (purata sebanyak) RM41.60, dapat beli sekampit beras 10kg, minyak masak 5kg dan lain-lain.

"Maknanya nak beli makanan untuk sekeluarga, cukup untuk 12 bulan," katanya.

Katanya kerajaan bukan sahaja memberikan BR1M yang telah memberi manfaat kepada 4.3 juta termasuk golongan muda, malahan bantuan awal persekolahan RM100 untuk setiap pelajar sekolah rendah dan menengah, baucar buku RM250 untuk setiap penuntut institusi pengajian tinggi dan pelbagai lagi jenis bantuan, tidak termasuk subsidi minyak, beras dan sebagainya.

Beliau berkata kerajaan juga telah melaksanakan pelbagai program selaras dengan slogan Janji Ditepati bagi membawa kesejahteraan dan kemakmuran kepada rakyat.

 

 

penyapu sial

 

 

hebat betul Najib BN/UMNOPORNO bagi RM 500 sudah cukup untuk belanja makan SATU TAHUN bagi SATU KELUARGA... mungkin semua cai2 BN/UMNOPORNO cukup kut makan RM 500.. sbb tu tak upaya nak berfikir secara rasional lagi

sedappp je molot najib ckp RM41 hinggit cukup makan satu keluarga utk sebulan beli beras dan minyak hadoiiii murahnyee dia pandang orang hina nyeee tok jib melayan rakyat begitu rendah pemikiran dan harapan rakyat, dgn duit RM500 kerana nk ngadap pilihanraya hidup mati ni masih lg nk menang pilihanraya ini kali laa tukarr laa yerr tok jib duduk jd ketua pembangkang pulak

.itu pon kalu layak jadi ketua pembankang

dia anggap rakyat umpama binatang ternakan....lepas tu tuduh nik aziz yang cakap macam tu...apa punya banghal otak dia nie...

undi mca undi mic tu nak kira mcmana MR PM? kah kah kah....boleh masuk syurga ke....kah kah kah...adakah kita hidup ini kat dunia ajer...akhirat macam mana ...cukup ke bekalan nak bawa...????

najib pukimak kepala butoh makan nasi kangkang bini samakan RM 500 juta rasuah kapal selam scorpene dengan bantuan rasuah 1 malaysia RM 500.... bangsat ini cuba kelentong rakyat kata RM 500 Cukup Untuk Makan Setahun...!!!!!

KUALA TERENGGANU: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan bangganya memaklumkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 cukup untuk makan setahun.

Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) telah mengira dengan bantuan BR1M sebanyak RM500 itu setiap isi keluarga akan memperolehi sejumlah RM41.60 sebulan.

Menurutnya, dengan RM41.60 itu telah cukup untuk membeli sekampit beras 10 kilogram, lima kilogram minyak masak, gula, tepung dan lain-lain.

“Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500 tuan-tuan akan dapat. Kalau RM500 kita telah kira, dalam sebulan dapat RM41.60 dan dapat beli sekampit beras 10 kilo, minyak masak lima kilo, gula, tepung dan lain-lain lagi.

“Maknanya, kalau kita hendak beli makanan untuk kita dan keluarga kita cukup untuk 12 bulan yang akan datang. Inilah kerajaan yang membela rakyat, kerajaan Barisan,” ujarnya pada Majlis Pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Terengganu di Dataran Syahbandar, di sini hari ini.

Pada sebelah petang, sekumpulan lebih 300 orang mahasiswa berkumpul secara aman di jalan masuk ke Riyaz Herritage Pulau Duyong tempat pertemuan tertutup Perdana Menteri dan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Kumpulan mahasiswa berkenaan berdemonstrasi bagi menyerahkan memorandum berkaitan dengan hak royalti negeri Terengganu kepada pemimpin tertinggi negara.

 

 

penyapu sial

 

apa kamu pikir rm 500 yang kamu jadikan rakyat miskin sebagai haiwan itu menyamai rm 500 juta yang kamu suntut melalui altantuya ke...???...ko pikir rakyat bodoh mcm anjing anjing kamu
rm 500 untuk setahun itu matematik apa yang kamu pakai....adakah kita hidup cukup dengan makan minum ajer..

beli sardin dalam tin pun tak lepas...bayangkan lah sekampit beras 10 kilo rm 25 , gula  rm 2.50 tepung rm 2.50...minyak masak 5 kg rm 13...yang ini pon dah kantoi RM 43  melebihi rm 41 /bulan yang jantan pukimak ini war warkan...belum lagi asam keping ,cili kering dll lagi untuk keperluan rumah...belum lagi campur belanja pasar seharian...

bil bil lain macam mana adakah semua nya free tak payah bayar apa apa...lainlah duit rm 500 juta yang kamu kebas untuk tanggung semuanya...itu pun x cukup kalau di hendak di kira..

nampaknya jantan pukimak ini cuba kencingkan pemikiran rakyat...dan penjenayah rakyat sebegini wajar di humban ke penjara bila PR memerintah nanti...tak sudah sudah nak merompak dan memperdayakan rakyat ajer....!!!!

UMNO cuba cetus tragedi 13 mei 1969...Tayang filem perkauman ‘Tanda Putera’ secara tertutup kepada peneroka FELDA....!!!!

Kita  mempersoalkan tujuan disebalik tayangan filem "Tanda Putera" secara tertutup kepada peneroka tanah rancangan FELDA baru-baru ini, serta mendakwa filem tersebut berkemungkinan memaparkan babak berbau perkauman dalam rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Pada 18 Februari lalu, seramai 3,000 peneroka daripada program Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) telah ditayangkan pra-tonton mengejut filem kontroversi tersebut yang mana pembangkang mendakwa ia cubaan untuk "mencuci otak" mereka daripada mengundi Pakatan Rakyat (PR) pada Pilihan Raya 2013 nanti.

Isunya  adalah   mengapa mereka hanya mahu tayangkan kepada peneroka FELDA sahaja.Tunjuklah kepada kita semua. Biar kita adili ... kenapa hanya kepada beberapa orang yang terpilih? Itu menunjukkan isu tersebut timbul..

Filem "Tanda Putera" itu memaparkan kisah perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein dan timbalannya Tun Dr Ismail Abdul Rahman memulihkan negara susulan peristiwa 13 Mei 1969.

Filem sejarah terbitan Pesona Pictures Sdn Bhd dengan kerjasama tersebut Finas melibatkan belanja RM4.8 juta dan diarahkan Datin Suhaimi Baba yang sepatutnya ditayangkan pada 15 November tetapi ia telah ditangguhkan.

Anak haramjadah Abdul Razak, Najib Razak  Altantuya  ketika ini adalah perdana menteri negara.

Flem itu bertujuan untuk menyemarakkan kebencian kaum di kalangan majoriti masyarakat Melayu sebagai salah satu usaha untuk mengurangkan sokongan yang semakin kuat kepada pembangkang.

Pemerhati memandang serius terhadap kemungkinan pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan pusat baru pada Pilihan Raya 2013, yang perlu diadakan selewat-lewatnya Jun ini.

Kita menyifatkan taktik itu digambarkan sebagai sebuah perkauman yang "diiinstitusikan".

Masalah utama perkauman dalam negara  disumbangkan oleh sistem politik yang mempromosikan pengasingan melalui kewujudan parti berasaskan kaum.

Ia menghalalkan segala apa yang berlaku di negara ini, merujuk kepada pelbagai insiden bersifat perkauman pelbagai yang timbul kebelakangan ini.

Sebagai contoh  perkauman yang dianjurkan menerusi sistem pendidikan dengan penubuhan program Biro Tata Negara (BTN) dimana pengendalinya dilaporkan memberitahu kepada peserta bahawa bukan Melayu adalah pendatang asing yang tidak diundang.

Apa yang mereka lakukan kepada anak-anak kita adalah jenayah,Cara terbaik untuk berurusan dalam isu ini adalah dengan "menyingkir perkauman dan seksis" keluar pada pilihan raya akan datang yang perlu diadakan selewat-lewatnya Jun.

Kita  mahu seorang negarawan, bukan seorang ahli politik  perkauman

memang sial punya keling pukimak mahathir kutty....Pemegang IC merah boleh mengundi tiga kali di Sabah....bila PR memerintah nanti ini penghianat dan konco konco haramjadah kasi hukum mati sama dia...!!!!

Seorang peniaga dan ibu bapa warga asing memberitahu Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) pendatang haram kelmarin  bahawa mereka telah mendaftar sebagai pengundi pada 1991 menggunakan kad pengenalan (IC) merah dan telah mengundi sebanyak tiga kali di Sabah.

Omar Mohd Subair yang memberikan keterangan hari ini memberitahu beliau lahir di Sabah pada 1954 dan mengakui menerima IC merah dimana ia dikeluarkan kepada penduduk tetap pada tahun 1985.

"Pada 1991, selepas kamu memperoleh sijil lahir, kamu cuba tukar kepada IC biru, tetapi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memberikan kamu resit yang mengandungi nombor IC merah dan nombor 12 digit," kata pegawai pengendali Jamil Aripin pada sesi pendengaran RCI disini.

"Dengan resit itu, kamu mendaftar sebagai pengundi. Kamu mengundi pada 1994, 1999 dan 2004," tambah beliau, yang dipersetujui oleh Omar.

Walaubagaimanapun, Omar berkata namanya telah dibuang daripada senarai daftar pemilih pada Pilihan Raya 2008 dan juga dalam Pilihan Raya 2013 tidak lama lagi.

Jamil menegaskan Omar telah gagal IC merahnya kepada IC biru memandangkan JPN mendapati bahawa individu tersebut telah menggunakan pengakuan bersumpah palsu untuk menyokong permohonan IC merah beliau.

Omar berkata beliau buta huruf dan orang lain telah membantu dia dengan pengakuan bersumpah tersebut.

Omar, yang bekerja dalam perniagaan restoran, juga berkata telah mencuba lima kali untuk memohon IC biru, tetapi tidak berjaya.

Beberapa pendatang asing dari Pakistan dan India memberi keterangan bulan lepas memperoleh IC biru - sama ada daripada orang tengah ataupun JPN secara terus - dalam tempoh beberapa tahun selepas tiba di Sabah tanpa perlu memberikan sijil lahir.

Mereka juga memberitahu bahawa telah mendaftar sebagai pengundi sejurus selepas menerima IC biru dan mengundi dalam pilihan raya.

Pendatang Indonesia memberi keterangan bulan lepas bahawa Mahkamah Anak Negeri Tawau telah memberi mereka IC biru pada 1979, selepas tiba di Sabah untuk mengundi parti pemerintah disana.

Pilihan raya negeri Sabah 1994 menyaksikan Parti Bersatu Sabah (PBS) menang 25 daripada 48 kerusi dewan undangan negeri.

Akan tetapi tidak lama selepas itu beberapa ahli dewan undangan negeri PBS menyertai Barisan Nasional (BN) menyebabkan kerajaan PBS jatuh.

Perdana menteri paling lama Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkuasa dari 1981 ke 2003 telah dituduh menggepalai "Projek IC", di mana kerakyatan diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh yang mentadbir negeri tersebut dari 1976 hingga 1985 telah menafikan kewujudan "Projek IC".

Dr Mahathir memberitahu pemberita bulan lepas, orang asing di Sabah ada menerima kerakyatan akan tetapi menegaskan ia dilakukan dalam konteks undang-undang.

23 February 2013

kasi ajar ini mamak pukimak tak sedar diri ....mamak mamak pukimak sama warna kulit dengan mamak pukimak syaitan yang di kenali cari pasal dengan mengampu kerajaan UMNO-BN yang sedang mereput....!!!!

Sehari dua ini kecoh mereka berbangga dengan sokongan geng-geng restoren mamak. Melucukan.Kita tidak kisah mereka mahu cari siapa saja untuk sokong mereka kerana kita tahu yang menyokong mereka semuanya ada sebab musabab yang ada kaitan dengan perut masing-masing.

Dulu kisah Restoren Ikan Bakar Sekincan mahu cari makan dengan menjadi pencacai dan pengampu kepada parti keris telanjang tidak bersarung ini. Akhirnya, Restoren Ikan Bakar 'hangus terbakar', lingkup dan ghuyub. Pemimpin parti tetap senang lenang sambil mengagihkan wang dan kekayaan rakyat sesama mereka.

Kali ini kumpulan restoren mamak tongkang mana pula yang mahu jadi balaci kepada parti yang nazak tersebut. Kita mahu nasihatkan kumpulan restoren ini agar belajar dari Restoren Ikan Bakar Sekinchan. Jangan menyusahkan diri sendiri bergantung kepada dahan yang reput dan telah dimakan anai-anai itu, nanti menyesal kemudian hari.

Jangan sampai rakyat boikot restoren kamu sepanjang hayat dan jangan kebencian rakyat kepada parti sekutu Apco itu berjangkit kepada kamu, wahai mamak restoren.

Jika mahu berniaga buatlah cara mahu berniaga. Di dalam keadaan sekarang, silap langkah kamu akan menyesal seumur hidup. Telah banyak bukti boleh kita tunjukkan betapa mereka yang sanggup menjual maruah diri dengan sanggup jadi pencacai tidak senang setara mana. Bahkan, mereka terus merana dan yang senang lenang puak perasuah tu juga.

kita tak heranlah kalau agenda mamak pukimak ini yang sama  warna kulit dengan  mamak pukimak  mengaku melayu syaitan yang di kenali  itu  ingin mendapat perlindungan dengan mengimport  pekerja  pekerja  haram di restoren restoren milik mereka...namun tindakan mamak pukimak  yang tak kenang budi sudah  di kira  melampau

sokongan yang membuta tuli...bakal mengundang padah  lagi...bila PR  memerintah nanti...

siang malam tv pengampu pukimak UMNO siar berita temberang ahli parti pembangkang masuk UMNO....tapi bangsat bangsat ini lupa berjuta juta ahlinya akan sabotaj UMNO diam diam bila PRU 13 nanti....!!!!

Akhir-akhir ini satu ‘trend’ lama yang di perbaharui sedang berlaku, iaitu menunjukkan dalam berita dan buletin utama TV3 tentang pengisytiharan ahli-ahli PAS menyertai UMNO. Hampir setiap malam ia dilakukan oleh media perdana negara. .

Isu ini di lakonkan melalui TV3 dan saluran TV media perdana yang lain yang  ada di antara kita  masih  teringat semasa UMNO melakukan perang psikologi terhadap Parti Melayu Semangat 46 dahulu

Semasa itu setiap malam kita menyaksikan kemasukkan ahli-ahli Semangat 46 dalam UMNO. Parti S46 hanya mempunyai 350,000 ahli tetapi kalau di kira jumlah ahli S46 keluar parti yang di siarkan oleh TV3 itu melebihi 1 juta orang. Tektik ini tektik lama tetapi masih di gunapakai oleh UMNO yang begitu terdesak dengan gerakan rakyat seluruh negara untuk menyaksikan perubahan dalam kepimpinan negara.

Sesungguhnya ini lah cara ‘desperado’ UMNO selama ini. Tetapi mereka tidak menyedari satu perkara iaitu dalam pilihanraya kali ini berjuta ahli-ahli UMNO akan keluar parti semasa berada di dalam peti undi nanti. Ia telah berlaku dalam pilihanraya yang lalu dalam mana lebih dari sejuta ahli-ahli UMNO telah memangkah simbol Pakatan Rakyat, dan ia akan berlaku dengan lebih hebat sekali. UMNO tahu ini akan berlaku lagi kali ini.

Itulah sebabnya keling pundek  Mahathir meminta setiap pemimpin-pemimpin bahagian seluruh negara berikrar di hadapan beliau yang mereka tidak akan melakukan sabotaj terhadap UMNO itu. keling cilanat Mahathir tahu perkara ini akan berlaku dan beliau faham dengan sedalam-dalamnya isu ini kerana beliau merupakan pensabotaj UMNO yang paling terkenal. Syaitan besar Mahathir merupakan pensabotaj UMNO yang paling hebat kerana perkara itu dilakukannya dalam pilihanraya yang lalu.

Kalau syaitan yang di kenali Mahathir, seorang yang telah di angkat begitu tinggi oleh partinya sanggup mensabotaj UMNO itu, apa yang boleh menahan ahli-ahli biasa yang tidak mendapat apa-apa kepentingan untuk melakukan sabotaj terhadap UMNO itu? Kalau bapa sudah kencing berdiri, apa yang boleh menahan anak-anak tidak kencing dan berak sambil berlari?

Isu ini sebenarnya isu besar. Contohnya di Negri Sembilan sahaja lah. Pengerusi Perhubungannya tidak mendapat sokongan dari kebanyakkan atau hampir keseluruhan Ketua-Ketua Bahagian dalam Negeri itu. Mohammad Hasan sememangnya tidak boleh menjaga UMNO NS itu, tetapi entah kenapa beliau masih berada di sana. Kita tidak tahu apakah jampi serapah yang beliau lakukan kerana beliau masih mengetuai UMNO di negeri adat itu.

Tetapi jika di ketepikan Mohammad Hasan siapa pula yang hendak mengambil alih tempat beliau? Itu pun merupakan satu persoalan besar juga. Di NS semua pemimpin yang berkebolehan tidak mendapat tempat kerana permainan Ketua Perhubungan yang takut pada bayang-bayang. Doraemon Isa Samad, semasa menjadi Menteri Besar, hanya mengumpulkan rakan-rakan guru sekolah beliau sahaja untuk menjadi EXCO kerana mereka pandai menggeli pundi-pundi beliau (Isa).

Puluhan orang yang berkebolehan di ketepikannya kerana takut kepada bayang-bayang. Semua yang berkebolehan mati begitu sahaja. Doraemon Isa pun seperti pundek anak mohammad kutty Mahathir juga, takut kepada orang yang beliau anggap akan menjatuhkan beliau. Itu sebab di semua peringkat dalam UMNO itu tidak ada lagi kepimpinan.

Akhirnya keling paria  Mahathir sendiri mengakui yang UMNO sudah busuk sampai ke usus nya, tetapi sejak kebelakangan ini beliau masih menyokong parti yang beliau anggap sudah busuk sampai ke itu. Itu sebabnya putar belit lidah biawak Mahathir tidak boleh di jadikan ikutan kerana beliau seperti Ibrahim Ali, akan menyelekoh dengan tiba-tiba dalam hal politik ini. Mungkin itulah sebabnya keling pundek  Mahathir dengan Ibrahim Ali, itu mempunyai ‘chemistry’ yang baik dan secocok serta saling menyandar di antara satu dengan yang lain.

Setelah  doraemon  Isa di gantikan oleh Mohammad Hasan, orang ramai ingat akan berlaku peningkatan mentaliti dalam UMNO itu kerana semasa Mohammad mula-mula menjadi MB ramai orang Negeri Sembilan beranggapan yang beliau itu adalah pemimpin yang turun dari langit ketujuh.

Tetapi akhirnya keadaan di negeri itu lebih teruk dari apa yang UMNO alami semasa Isa menjadi Menteri Besar dahulu. Lagi rendah kredibiliti wakil rakyat di negeri itu, mereka itu jugalah yang sedang di pertahankan oleh Mohammad. Kerana apa? Kerana rasa rendah diri beliau dan takut kepada bayang-bayang sendiri.

Sekarang ini tinggal lah pemimpin-peimpin yang pucat-pucat, seperti orang yeng bercacing ‘kerawit’, untuk memimpin negeri itu. Itu sebabnya orang Melayu di Negeri Sembilan lebih mengenali Taufek, ADUN tunggal PAS, di sana dan ramai orang-orang Melayu UMNO akan berpindah randah di dalam peti undi nanti.

Hakikatnya UMNO sudah lumpuh kerana pimpinan UMNO telah membunuh benih-benih kepimpinan sebegitu lama bukan sahaja di NS tetapi di seluruh negara.

Sekarang UMNO hanya tinggal dari kalangan yang ‘buta mata hati’ tentang politik dan siasah. Tetapi oleh kerana semuanya dalam kategori yang sama mereka menganggap mereka yang menentang  sebagai pengkhianat kepada negara.

Sesungguhnya pengkhianat itu akan menganggap semua yang lain itu pengkhianat seperti mereka juga. Apakan daya nasi sudah menjadi bubur. Sampailah masanya UMNO itu duduk di petak pembangkang untuk mendapatkan masa bagi melakukan perubahan dalamannya.

Kalau orang besar-besar macam keling pundek  Mahathir boleh beralih-alih perjuangannya kenapa pula orang biasa seperti kita ini takut untuk melakukan seperti apa yang beliau telah lakukan itu?

Dalam pilihanraya dulu beliau minta rakyat memilih calon, tetapi sekarang beliau meminta orang memilih parti pula. Dia ingat orang ramai ini siapa? Beliau mesti ingat pengundi-pengundi sekarang terdiri dari manusia yang berfikir, bukannnya haiwan belaan yang boleh di cucuk hidung nya.

anjing pukimak ini cuba nak cover kerja licik keling pundek mahathir beri ic kepada pendatang asing....!!!!

Sindiket melibatkan bekas pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah mendapat RM11 juta hasil daripada penjualan kad pengenalan (IC) kepada pendatang haram di Sabah, Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) diberitahu hari ini.

Pegawai Polis Kanan Cawangan Khas (SB) Ahmad Fauzan Mohamad juga berkata hari ini tiada seorang pun daripada 94 orang yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sepanjang 1995-2001 kerana penglibatan mereka dalam sindiket, didakwa di mahkamah.

“Dianggarkan lebih kurang RM11 juta dikumpulkan hasil dari tindakan ini,” kata Ahmad Fauzan semasa RCI di sini hari ini.

Ahmad Fauzan, yang bertugas di jabatan polis bahagian keselamatan, sindiket dan penyeludupan manusia di Kuala Lumpur juga menegaskan sindiket itu hanya didorong oleh keuntungan kewangan, dan bukan atas sebab-sebab politik.

“Saya tidak ada sebab untuk melihat motif lain kerana keuntungan kewangan sudah ada,” katanya.

Sebelum ini bekas pengarah JPN Ramli Kamarudin, bagaimanapun, memberitahu RCI bulan lepas bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri Tan Sri Megat Junid Megat Ayub mengarahkan dirinya untuk mengeluarkan resit JPN, yang sama dengan nama dan nombor kad pengenalan pengundi berdaftar kepada pendatang.

Ramli telah mengatakan lebih kurang 200 resit JPN dikeluarkan di lima atau enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), dimana kerajaan merasakan sukar untuk menang, sebelum pilihan raya negeri 1994.

Pilihan raya negeri 1994 menyaksikan Parti Bersatu Sabah (PBS) menang 25 daripada 48 kerusi DUN.

Akan tetapi beberapa ADUN PBS belot menyertai Barisan Nasional (BN) sejurus selepas itu, menyebabkan kerajaan PBS jatuh.

Ahmad Fauzan mengatakan hari ini Ramli ditahan selama dua tahun dibawah ISA dari 1996 hingga 1998, manakala seorang lagi bekas pengarah JPN Sabah Datuk Abdul Rauf Sani diletakkan dibawah kediaman terhad selama enam bulan pada 1996.

Pegawai SB DSP Badaruddin Ismail memberikan keterangan bulan lepas Ramli telah menjual 16,000 resit JPN dengan berharga lebih RM1 juta yang membenarkan pendatang Sabah untuk mengundi.

Ramli menjual setiap resit dengan harga RM250 sepanjang 1993 dan 1995 kepada pendatang haram dari Filipina, India, Pakistan dan negara lain, menurut Badaruddin.

Badaruddin juga mengatakan Abdul Rauf telah menjual 6,305 kad pengenalan kepada pendatang Filipina dan Indonesia juga kepada rakyat tempatan dengan harga RM167,300.

Abdul Rauf memberitahu RCI bulan lepas kad pengenalan biru juga dikeluarkan untuk meningkatkan jumlah pengundi Islam di Sabah.

Beliau mengatakan beliau sedar pendatang di Sabah diajar bagaimana untuk mengundi dalam pilihan raya, jika tidak, kad pengenalan mereka akan dibatalkan.

Ahmad Fauzan mengatakan hari ini setiap IC dijual diantara RM50 hingga RM1,400, tetapi menambah beliau tidak mengetahui identiti penerima.

Beliau sedar operasi sindiket tersebut telah mengancam keselamatan negara.

“Dengan serangan daripada semua warga asing, ia menggalakkan aktiviti penyeludupan manusia,” katanya.

“(Sindiket) ini disediakan dan disusun dengan baik. Selain pegawai JPN, terdapat juga agen dari orang awam dan sub-agen yang terlibat dalam mengeluarkan IC,” tambah Ahmad Fauzan.

Beliau menegaskan Megat Junid telah menandatangani perintah tahanan kepada 80 daripada 94 ditahan di bawah ISA.

Ahmad Fauzan, yang telah melakukan penyelidikan dan penilaian terhadap sindiket, berkata 3,035 lagi rakyat di Sabah telah didakwa di mahkamah oleh agensi-agensi penguatkuasaan lain untuk memalsukan kad pengenalan dan memiliki kad pengenalan palsu.

Bekas penolong pendaftar JPN Sabah Kee Dzulkifly Abd Jalil memberi keterangan bulan lepas 100,000 kad pengenalan biru diberikan kepada pendatang Filipina, Indonesia dan Pakistan di Sabah pada 1993.

Perdana menteri paling lama Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkuasa dari 1981 ke 2003 telah dituduh menggepalai “Projek IC”, di mana kerakyatan diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh yang mentadbir negeri tersebut dari 1976 hingga 1985 telah menafikan kewujudan “Projek IC”.

Dr Mahathir memberitahu pemberita bulan lepas, orang asing di Sabah ada menerima kerakyatan akan tetapi menegaskan ia dilakukan dalam konteks undang-undang.

 

 

penyapu sial

 

Tolong undi PR di PRU 13 harap semua pengkhianat negara dan ketua pengkhianat dimasuk ke dalam penjara!

laaaa ingatkan raja rupiah indon mari....rupanya raja penyamun bastard ....dapat durian runtuh dari kerja kerja merompak najib ,rosmah dan zahid hamidi di boustead....tu dia tolong melayu nak pelingkup tanah melayu.....!!!!

Kementerian Pertahanan menganugerahkan kontrak tambahan kepada Awan Megah Sdn Bhd (AMSB), milik Ketua Wanita Umno Selangor, Raja Ropiah Abdullah melalui satu surat lantikan bertarikh 26 Jun 2012.

Urusniaga tersebut disembunyikan dari pengetahuan umum dan pemegang saham lain kerana tidak difailkan kepada Bursa Malaysia.

Kementerian Pertahanan menganugerahkan kontrak tambahan sebanyak RM15,054,408 kepada AMSB, selain dari pembayaran RM130 juta yang pernah diumumkan sebelum ini.

Tindakan tersebut bercanggah dengan syarat peruntukan dalam perjanjian yang secara automatik menyebabkannya terbatal.

Urusniaga ini dirancang dan dimeterai dengan satu tujuan, iaitu memberi durian runtuh kepada Raja Ropiah..

Walaupun sudah dibayar RM130 juta atas alasan mengembalikan tanah-tanah kepada anak syarikat LTAT, sebenarnya hanya 200 ekar dari keseluruhan 223.3 ekar yang akan dipindahkan kepada Bakti Wira Sdn Bhd..

Perjanjian secara jelas menegaskan, 23.2 ekar tanah kekal dalam tangan Raja Ropiah, yang dijangka mencecah RM400 juta dan sekiranya pembangunan bercampur dilakukan, ia bakal mencecah nilaian RM1.5 bilion

 

 

penyapu sial

 

 

Insyaallah bila PR menjadi Kerajaan, TOLONG ujudkan unit khas untuk membicara dan merampas harta-harta rakyat yang di miliki oleh puak-puak anak haram ini

22 February 2013

najib minta sepenggal lagi....nasib tak baik UMNO dan najib kena penggal sekali di PRU 13 nanti....!!!!

Kita jangan tertipu dengan dakyah karut yang kita ikuti selama ini. Di negara ini kita boleh mengundi sesiapa sahaja dan tidak seperti apa yang didakyahkan yang negara kita ini hanya selamat jika UMNO memerintah. Sememangnya pimpinan UMNO sedang mendagu dan merayu supaya diberikan peluang sepenggal lagi seperti yang diminta oleh Najib di Kuching kelmarin.

Najib merayu untuk BN di berikan sepenggal lagi seolah BN telah memerintah hanya sepenggal yang lalu. Beliau terus merayu agar diberikan sepenggal lagi walaupun telah di beri peluang sejak merdeka dahulu memerintah negara ini. Sepatutnya yang merayu untuk meminta sepenggal itu adalah pihak pembangkang bukannya pihak kerajaan. Tetapi tidak mengapalah, kerana rakyat ramai yang membuat keputusan sama ada untuk memberikan BN sepenggal lagi walaupun telah berpenggal-penggal mentadbir kita.

Sebenarnya Najib masih belum berkeyakinan untuk membubarkan Parlimen, tetapi oleh kerana penggal Parlimen sudah sampai ke penghujung nya maka beliau akan terpaksa membubarkannya juga atau dibiarkan sahaja penggal ini terbubar dengan sendirinya pada 28hb April nanti. 

Jika beliau membubarkan Parlimen pada hari ini atau tidak Najib tetap mencatat rekod seorang Perdana Menteri yang tidak dipilih oleh rakyat. Persepsi itu tidak dapat di hilangkan jika Najib membubarkan Parlimen hari ini atau besok. Sudah alang-alang tunggu sahaja sampai penghujung bulan April nanti.

Tindakan Selangor untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri tidak juga menjadi kesalahan kerana sebagai sebuah negara Persekutuan, Dewan Legislatif Negeri itu adalah hak negeri untuk menentukan tarikh pilihanraya bagi kawasan-kawasan Undangan Negerinya.

Jangan kita persoalkan tindakan itu kerana ia tidak bercanggah dengan Perlembagaan Negeri Selangor dan Persekutuan kita. UMNO tidak payah sibuk dengan urusan kerajaan Negeri Selangor kerana UMNO sudah ditolak oleh rakyat Selangor.

Kerja dan tugas UMNO yang penting sekali sekarang ialah untuk menentukan yang mereka melaksanakan tugas mengikut peruntukan undang-undang negara. UMNO sendiri mempunyai masalah besar. Biarkan PAS, DAP serta PKR dengan urusan mereka kerana mereka juga mempunyai tanggungjawab untuk mempastikan perancangan untuk melakukan perbezaan dengan BN jika mereka diberi peluang untuk mentadbir Putrajaya selepas PRU ini.

Tidak salah untuk UMNO bertahan, tetapi untuk bertahan UMNO sendiri tidak berkeyakinan. UMNO mempunyai banyak ‘factions’ dan mempunyai ‘warlords’ mereka termasuk Mahathir  syaitan yang di kenali sendiri. UMNO sedang menghadapi tekanan dari rakyat dan dalam pada menguruskan tekanan rakyat itu, parti itu sendiri wujud tekan menekan sesama sendiri.

Puak malaon Mahathir memberikan sokongan kepada Muhyiddin dan jika boleh mereka mahukan Najib berhenti untuk memberikan Muhyiddin peluang menerajui PRU ke13 ini. Serba salah puak Mahathir ini nampaknya. Begitu juga puak Muhyiddin. Kalau hendak berkeras untuk menekan Najib, pilihanraya sudah hampir dan akan menjejaskan keputusannya nanti. Tidak berkeras pun tidak boleh kerana UMNO sedang dalam keadaan telur di hujung tanduk.

Satu isu yang terbesar akan mereka (UMNO) hadapi ialah masalah calon pilihanraya untuk UMNO dan BN. Jika Najib biarkan Muhyiddin menentukan calon UMNO ia serupa lah memberikan parang tajam kepada Muhyiddin untuk Timbalannya itu gunakan untuk memenggal politik Najib seperti yang di kehendaki oleh Mahathir. Setakat yang kita tahu sudah berbelas Ketua Bahagian yang dulunya adalah pengikut totok Najib dengan senyap-senyap telah berpihak kepada Muhyiddin.

Tidak tahu lah kita sama ada Najib maklum tentang perkara ini tetapi yang pastinya mereka sudah hilang keyakinan terhadap Najib. Mereka ingin bergantung kepada dahan yang baru tetapi tidak tahulah kita sama ada mereka terasa bahawa dahan yang baru ini pun akan tumbang bersama pokok besarnya (UMNO) dalam pilihanraya nanti. Bagi UMNO, parti ini sudah sampai ke persimpangan.

UMNO tidak mempunyai jalan selain dari mengakui kesulitan mereka dalam pilihanraya kali ini. Itu pun tidak mengapa kerana dalam demokrasi sememangnya UMNO boleh di jatuhkan seperti yang dialami oleh mana-mana parti di dalam mana-mana negara demokrasi. Tetapi UMNO tidak rela menghadapi kekalahan kerana masing-masing ‘warlords’ dalam UMNO itu mempunyai rekod buruk masing-masing yang mereka takutkan jika parti itu tidak berkuasa lagi.

Mahathir tersangat takut jika Pakatan Rakyat menang dan Anwar menjadi Perdana Menteri. Mahathir bukan sedikit masalah yang beliau lakukan terhadap diri beliau sendiri semasa memegang kuasa dahulu. Itulah yang menyebabkan beliau bermatian menegakkan benang basah UMNO hari ini. Najib pun begitu. Beliau takut jika Pakatan menang dan terpaksa menghadapi Anwar jika Pakatan menang.

Jika UMNO menang dengan tipis sekali pun, Najib terpaksa menghadapi hari akhir kepimpinan beliau dan ini juga menakutkan beliau sendiri. Apakah Muhyiddin mampu untuk tidak mengambil tindakan terhadap Najib jika beliau mengambil alih kuasa? Najib tahu dalam UMNO tiada siapa yang mempunyai ‘allegiance’ terhadap pemimpin yang mereka sokong sebelumnya.

Najib akan menangis keseorangan. Itu sudah banyak berlaku dalam UMNO kerana setiap pemimpin dalam UMNO itu adalah pimpinan yang lemah dan mereka hanya diikuti oleh mereka yang berkepentingan peribadi. Semua mereka itu akan mengikut dan bersama-sama mengutuk pimpinan yang telah pergi yang pernah mereka dukung dahulu.

UMNO sudah tidak ada lagi pemimpin yang ‘magnanimous’ seperti dahulu. Dendam mendendam sudah menjadi amalan mereka. Kata perpatah Melayu, ‘mati ayam mati tungau’ Berhenti sahaja Najib maka Najib akan terpaksa menghadapi zaman gelap beliau sampai akhir hayat.

Najib sekarang memang tidak boleh bertahan lagi. Hanya jika beliau ada sedikit kemampuan untuk berfikir sahaja boleh menyelamatkan beliau dari menghadapi zaman gelap beliau nanti.

Najib tahu Mahathir tidak akan membela beliau dan Muhyiddin jauh sekali untuk melakukannya. Apa tah lagi jika UMNO yang sekarang mempunyai kecenderungan untuk tewas dalam pilihanraya kali ini bersama parti komponennya MCA dan MIC yang sudah pasti akan tewas kali ini

akibat projek beli kapal selam buruk yang dah lupus tarikhnya dan mengalakkan tentera tonggeng buntut depan rumah ambiga... .kerajaan UMNO-BN malaysia jadi pondan bila berhadapan dengan tentera penceroboh sulu....!!!!

tentera sulu di biarkan bermaharajalela....

tentera di biarkan tunjuk punggung di rumah ambiga...

akhirnya tentera kita jadi pondan angkara kerajaan UMNO....kah kah kah

 

Kerajaan Malaysia tiada ereksi ( incompetent ) sehingga membolehkan tentera Sulu ‘menceroboh’ Lahad Datu di Sabah.

Oleh kerana itu  kita mengesa   Kerajaan Barisan Nasional berhenti bermain api sandiwara, mencipta ugutan demi ugutan demi menyelamatkan nyawa akhir mereka.

pada masa sama  kita  menggesa supaya kerajaan Filipina menarik keluar pasukan tentera itu dari Sabah.

Persoalan penting bagaimana 400-500 orang lengkap bersenjata dan berpakaian tentera boleh mendarat di Pantai Malaysia melalui Tanjung Labian dan berjalan dan menakluki Kampung Tunduo.

Menurut saksi semua berlaku secara aman dan tanpa berselindung.Semua juga seperti terancang di mana secara teratur kemudian pasukan keselamatan negara datang dan membuat operasi mengeluar dan ‘menasihatkan’ penduduk kampung berpindah ke kawasan selamat..

Saksi yang ditemui menyatakan sekitar 400 – 500 tentera lengkap berseragam dan antaranya jelas berseragam tentera Filipina bersama perbagai senjata dari peralatan separa berat seperti M16, M14 (grenade launcher) sehinggalah bom tangan serta Colt 45 Pistol.

Tidak ada apa berlaku kecuali sekatan jalan raya oleh anggota tentera.Amat ‘pelik sekali’ apabila pasukan tentera bersenjata negara jiran masuk ke dalam negara tetapi negara ini boleh berunding sahaja.

Tidak akan ada pihak akan menyalahkan negara ini jika kita menembak tentera jiran yang menceroboh jauh ke dalam tanah kedaulatan negara..

Satu lagi persoalan bukankah perairan negara di kawasan tersebut telah dilengkapi sistem pertahanan paling mahal yang terkait tragedi pembunuhan warga Monggolia.

Kemana perginya Scorpene, kapal selam canggih negara tersebut,adakah tidak mampu menyelam setelah menghadapi masalah semasa ia timbul.

Kerajaan jadi lemah, akibat gagal menyelesaikan masalah persempadanan dan ini hasil malapetaka pemberian kad pengenalan (kepada warga asing).

Kerajaan ini juga terlalu lemah dan terlalu mengambil mudah isu persempadanan negara, isu tuntutan Sabah masih banyak tidak diselesaikan dan diselindungkan..

Filipina menuntut Sabah sebagai tanah kedaulatanya antara asasnya ialah sejarah Kesultanan Sulu yang menguasai sebahagian besar Sabah dan pusat Kesultanan berada di bawah tanah kedaulatan Filipina.

Tahukah kita Kuala Lumpur masih membayar USD 5,000 setahun kepada Manila dan bagi mereka yang terlibat mendesak tuntutan Sabah menganggap ia bayaran sewaan Kuala Lumpur terhadap Sabah.

Keadaan menjadi lebih parah apabila terlalu banyak dan tanpa kawalan pemberian kad pengenalan kepada warga Filipina khususnya keturunan Sulu kerana untuk memenangkan Barisan Nasional di sana . Kejadian ini mengingatkan dengan rusuhan Sabah 1986 yang terjadi kerana kekalahan mengejut Parti Berjaya kepada PBS yang baru ditubuhkan ketika itu.

Berjaya yang menjadi sekutu Umno dalam BN telah mencipta huru-hara menggunakan pendatang asing bagi merampas semula Sabah..

Persoalanya kini mungkinkah operasi ketenteraan yang sengaja dibiarkan dan dilindungi di Sabah ke arah persedian untuk BN mencipta semula keadaan ke arah rusuhan 1986 kerana maklumat jelas BN akan kehilangan Sabah dalam PRU ke 13...

BN, perlu sedar mereka bermain strategi politik risiko tinggi kepada masa depan negara yang akhirnya mereka sendiri gagal kawal.

Bagaimanapun, kita percaya pasukan keselamatan (tentera dan polis) mempunyai maklumat lengkap dan bertindaklah dengan bijak bukan sekadar mengikut telunjuk.

 

 

penyapu sial

 

tentera yang tungging  buntut di rumah ambiga wajar di jemput melawan tentera sulu....aku pasti tentera  sulu pasti cabut lari pasal  takut  terkena gas beracun yang di lepaskan oleh tentera punggung UMNO itu....kah kah kah...!!!!