ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 November 2011

sape sabotaj saham anak haramjadah najib altantuya -rosmah botox...???...Saham firma anak Najib terus merudum, jatuh 30% lagi

 

Berikutan kejatuhan mendadak semalam, harga saham Harvest Court Industries Bhd yang diniagakan hari ini terus merudum 30 peratus lagi apabila Bursa Malaysia meneruskan dagangan pagi ini.

Saham dan warannya, masing-masing jatuh kepada RM1.05 dan RM0.89 apabila pasaran dibuka pada jam 9 pagi tadi, iaitu kerugian hampir satu pertiga daripada nilainya semalam pada RM1.49 dan RM1.27.

Kenyataan pemegang saham syarikat itu, iaitu anak kedua Perdana Menteri, Mohd Nazifuddin Najib - bahawa pelaburan syarikat itu selaras dan mematuhi peraturan-peraturan Bursa Malaysia serta bebas daripada mendapat layanan istimewa dari kerajaan, gagal menghentikan harga saham itu daripada terus jatuh.

Dalam wawancara yang disiarkan di dua akhbar harian berbahasa Cina - Sin Chew Daily dan China Press, semalam - Nazifuddin menegaskan bahawa kerajaan tidak terbabit dengan projek-projek syarikat itu yang bernilai RM1.2 bilion.

Projek itu diserahkan oleh Harvest Court oleh Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd, yang mana, Nazifuddin adalah pengerusinya. Syarikat itu juga membina pusat membeli-belah 1Borneo di Kota Kinabalu.kejatuhan percuma yang bermula semalam.

Mengulas spekulasi harga saham Harvest dan khabar angin yang tersebar mengenai dirinya, Nazifuddin berkata beliau "agak terganggu" tetapi tidak banyak yang boleh dilakukananya itu.

Harga saham syarikat itu melonjak lebih 2,500 peratus daripada 8 sen yang dicatatakan sejak 13 Oktober lalu.

Akibatnya, Selasa lalu, Bursa Malaysia meletakkan saham dyarikat itu sebagai ‘sekuriti bertanda’ dan menggantungnya daripada diurus-niagakan.

"Sekuriti bertanda" adalah istilah ekonomi di mana pelabur perlu membayar tunai sebelum skrip diserahkan yang bertujuan membendung kegiatan spekulatif yang berlebihan. -M'Kini

No comments:

Post a Comment