ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 November 2011

Memang Sial Dan pukimak Punya Kerajaan UMNOPORNO....Dah Rembat Dan Joli Sakan...Dah habis Baru Tandatangan Perjanjian...Lembu Dalam Kondo Jadi Alibi Untuk Halalkan Perampokan Wang rakyat...!!!

Pengurusan Lemah Punca Masalah Projek Kerajaan - PAC...kepala butoh lu la...dah rompak sampai licin...lembu jadi mangsa...!!!

KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada Rabu berkata sistem pengurusan yang lemah menjadi punca kepada wujudnya kelemahan terhadap projek-projek kerajaan termasuk kontroversi Pusa tFitlot Negara kendalian National Feedlot Corporation (NFC).

  

 

Pengerusi PAC, Datuk Seri Azmi Khalid berkata kelemahan sistem yang digunapakai sekarang ini menimbulkan pelbagai masalah berulang setiap tahun membabitkan pelbagai kementerian dan jabatan kerajaan.

"PAC dapati ini merupakan petanda bahawa sistem pengurusan kita sendiri ada masalah yang perlu dilihat semula.

"Kita perlu kaji semula adakah cara kendalian kita bersesuaian dengan kehendak semasa," katanya pada sidang media di bangunan Parlimen selepas mengadakan pertemuan dengan wakil Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani berhubung isu NFC.

 

Menurut Azmi, penelitian khusus PAC berhubung isu NFC ialah mengenai aliran kewangan yang disalurkan pada 2008 seperti yang ditegur Laporan Kedua Audit Negara 2010.

"Antara faktor kelemahan ialah berhubung kelewatan pengurusan. Kelewatan yang didapati antara kementerian dan NFC ialah wang yang dikeluarkan pada 2008/2009 menerusi satu akaun khas.

"Selepas wang itu habis dikeluarkan, pada 2010 barulah perjanjian ditandatangani.

"Kelewatan seperti ini bukan sahaja berlaku kepada NFC, malah turut terjadi kepada kementerian dan jabatan lain," katanya.

Dalam pada itu Azmi berkata, PAC akan memanggil Kementerian Kewangan dan Ketua Setiausaha Negara (KSN) bagi mendapatkan penjelasan mengenai kelemahan menguruskan projek kerajaan.

PAC juga akan mendapatkan penjelasan daripada NFC berhubung isu tersebut pada Januari depan.

Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ini mendapati NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya selain wujud dakwaan pembelian kondominium mewah di Bangsar yang dikatakan menggunakan wang NFC.

Sejak Laporan Ketua Audit Negara 2010 dikeluarkan pada bulan lalu,pembangkang membuat beberapa dakwaan termasuk penyelewengan peruntukan kerajaan bernilai RM250 juta yang disalurkan kepada Agroscience SdnBhd.

Malah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman sudah memulakan siasatan termasuk kemungkinan wujudnya elemen pecah amanah atau penipuan berhubung pembelian kondominium mewah bernilai RM9.8 juta yang dikatakan menggunakan wang NFC.

Kes pembelian kondominium itu dirujuk oleh polis kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan ia diklasifikasikannya sebagai kesalahan di bawah Kanun Keseksaan dan bukannya di bawah bidang kuasa SPRM seperti yang termaktub dalam Akta SPRM (ASPRM 2009). -mstar

 

penyapu sial

 

UMNO sering menuduh Pakatan Rakyat sengaja menimbulkan isu lembu Feedlot sedang isu itu didedahkan oleh Jabatan Audit Negara sendiri yang mendapat terdapat penyelewengan dan salahlaku di dalam projek lembu NFC berkenaan.

Kini, sekali lagi, daripada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pula yang mendedahkan berhubung kelewatan pengurusan. Kelewatan yang didapati antara kementerian dan NFC ialah wang yang dikeluarkan pada 2008/2009 menerusi satu akaun khas.

"Selepas wang itu habis dikeluarkan, pada 2010 barulah perjanjian ditandatangani," katanya.

Malah beliau berkata: "Kelewatan seperti ini bukan sahaja berlaku kepada NFC, malah turut terjadi kepada kementerian dan jabatan lain"!

alasan perompak dan penyamun bersifat kebinatangan...ada aje alasan untuk melepaskan diri.....selamba aje tanpa ada rasa apa apa...kalau begitu nampaknya seluruh kementerian dan jabatan kerajaan dah di penuhi dengan perompak dan penyamun ....patutlah negara bakal bangkrap...sebab membela perompak dan penyamun kroni

Shahrizat kata dia tak terlibat.Kalau suami dia tu beristerikan perempuan FELDA bolehke dia dapat pinjaman RM 250 juta dan terima duit sebelum tanda-tangan perjanjian pinjaman? Atau bolehkah dia dapat pinjaman sebegitu banyak?Suami Shahrizat senang dapat pinjaman sebab malam-malam tidur sekatil dengan Shahrizat.Itu bukan penglibatan namanya.

No comments:

Post a Comment