ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

09 November 2011

GST...gasak sampai terlungkup...orang miskin di sembelih berkali kali...pendapatan di rampok di buat joli sesuka hati...!!!

 

Perlaksanaan GST sekiranya diluluskan dalam perbahasan Rang Undang-undang Cukai Barangan dan Perkhidmatan pada sesi parlimen November ini akan memberi impak besar kepada pendapatan rakyat Malaysia.

Cukai baru ini akan dilaksanakan bersama cukai pendapatan sedia ada dan menyebabkan lebih banyak wang diambil daripada rakyat.

GST akan mengurangkan pendapatan boleh belanja rakyat pada ketika kerajaan tidak membenarkan kenaikan gaji dan upah di kalangan pekerja.

GST amat tidak adil kerana cukai itu akan dikenakan sama kadarnya kepada orang miskin mahu pun yang kaya. Sistem cukai yang progresif mengenakan lebih cukai kepada yang mampu membayar lebih sahaja. Golongan miskin sepatutnya dikenakan cukai yang rendah.

Bagaimana orang miskin makan sepinggan nasi berharga RM5 dikenakan cukai 5 peratus dan orang kaya juga akan diminta bayaran yang sama?

Setiap orang yang dikenakan GST juga akan dikenakan cukai pendapatan. Mereka membayar cukai dua kali. Bagi orang kaya itu tidak mengapa, tetapi bagaimana pula orang miskin?

Kerajaan juga tidak menaikkan kadar gaji dan upah. Sepatutnya tingkatkan pendapatan supaya rakyat boleh berbelanja lebih. Bagi kita  dasar kerajaan BN ini tidak sesuai sama sekali..

GST, akan mencukai semua pergerakan rakyat daripada perbelanjaan yang paling murah sehinggalah yang paling mahal.

Tidak ada yang akan telepas kecuali perkhidmatan tertentu yang dikecualikan cukai seperti perubatan di hospital kerajaan dan sebagainya.

Mengenai hujah BN, GST akan menarik pelaburan dalam dan luar negara kerana faktor cukai yang lebih rendah, kita  menolak alasan itu kerana sektor korporat telah pun diberi pelbagai pengecualian cukai dan insentif yang menguntungkan.

“Jika hanya untuk menarik pelaburan asing mengapa perlu membebankan rakyat? Pelabur asing telah pun diberi pengecualian cukai selama 12 tahun. Selepas 12 tahun mereka memindahkan pula pelaburan ke Vietnam untuk menikmati insentif serupa. Bilakah mereka akan dicukai?

Kegagalan kerajaan mengutip cukai dari sektor industri ini tidak sepatutnya dibebankan kepada rakyat biasa untuk menanggungnya...

Menurut sumber, GST dijangka akan menambah kira-kira RM10 bilion pendapatan tambahan kerajaan sekiranya dilaksanakan.

 

penyapu sial

dapat pendapatan rm 10 billion pun..rakyat miskin kena sembelih buat apa...duit yang di perolehi ntah ntah di gunakan untuk pembaziran yang tak memasal terutamanya yang melibat kan projek kroni...labih dasyat lai di bazirkan mengikut nafsu burid rosmah bersuara...!!!

No comments:

Post a Comment