ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 November 2011

Muhyiddin paksa rakyat fikir tindakan bela lembu di kondo betina sial shahjilat...adalah tindakan kronism dan penyelewengan yang betul dan sah di sisi undang undang...!!!

Seorang demi seorang pemimpin Umno keluar untuk mempertahankan Ketua Wanita Shahrizat Jalil, dengan ramainya setakat mencemarkan kredibiliti dan reputasi mereka sendiri. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin – yang juga Timbalan Presiden Umno - mengatasi mereka semua.

Beliau tidak sama sekali peduli mengenai apa rakyat Malaysia fikirkan tentang penyalahgunaan wang RM250 juta oleh NFC melibatkan projek pengeluaran daging lembu negara dan tuduhan bahawa ia telah dengan cara rasuah diberikan kepada keluarga Shahrizat.

"Kami akan serahkan kepada rakyat untuk membuat keputusan sama ada menerima penjelasanyang NFC atau tidak kerana NFC telah menjelaskan setiap isu yang timbul," kata Muhyiddin dengan bongkak dan kurang ajarnya  kepada pemberita dalam satu sidang akhbar.

"Bagi kami di pihak kerajaan, kami tahu kebenaran dan kami tidak terpengaruh dengan cerita-cerita yang direka oleh pihak pembangkang."

Salleh tidak dapat pertahankan kadar sewa RM70,000

 

 

 

 

 

 

 

Apa pun versi kebenaran yang dijual Muhyiddin, adalah jelas daripada rungutan yang didengari bahawa ia tidak sejajar dengan pandangan majoriti rakyat di negara ini.

Parti PKR, yang diketuai Anwar Ibrahim telah beberapa minggu yang lalu mendedah kepincangan NFC. Walaupun dengan mandat yang jelas untuk meningkatkan industri penternakan lembu di negara ini, NFC telah menggunakan dana untuk membeli kondominium mewah di Bangsar serta melanjutkan diskaun kepada syarikat yang dikawal oleh keluarga Shahrizat.

Enggan mengakui bahawa ini adalah tindakan yang boleh dipersoalkan, Ketua NFC Salleh Ibrahim - yang juga suami Shahrizat menegaskan, bahawa tindakan mereka adalah betul dan kondominium-kondominium itu telah disewa dengan harga RM70,000. Apabila pakar hartanah mempersoalkan kadar sewa yang tinggi itu, Salleh tidak dapat mempertahankannya dan mendakwa jumlah itu termasuk rebat ke atas harga belian.

Tetapi kerosakan telah dilakukan. Bagaimana akauntan Salleh atau NFC boleh membuat kesilapan pengiraan termasuk rebat dengan sewa sebanyak RM18, 000 setiap sebulan dan menganggap itu sebagai kadar pulangan pelaburan kekal menjadi misteri kepada akauntan dan pakar-pakar kewangan.

Walaubagaimanapun, Salleh berada di pihak yang berkepentingan dalam kemelut yang kini sedang disiasat oleh pihak polis. Muhyiddin pula tidak, dan oleh itu, penganalisis politik mengatakan tidak ada sebab untuk beliau menolak kemungkinan bahawa ia adalah rasuah. Beliau seharusnya menyeru kepada pihak polis dan SPRM untuk melakukan penyiasatan.

"Maklumbalas Muhyiddin terhadap skandal ini adalah yang paling mengecewakan. Beliau nampaknya tidak berminat untuk menyelamatkan wang rakyat. Beliau tidak peduli bahawa rakyat biasa telah bekerja begitu keras untuk mendapatkan pulangan yang sedikit. Umno kemudiannya hanya pandai menyapu wang rakyat untuk mengkayakan diri mereka sendiri...

No comments:

Post a Comment