ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 November 2011

projek atau kedai rosak 1 malaysia......bahana cari nama dan laba dengan menipu rakyat....24 Pelajar Didakwa Dirawat Selepas Minum Susu 1Malaysia.......padan muka....kah kah kah kah.....!!!!

projek susu rosak 1 malaysia.....mamposss....anak anak  rakyat marhaen di kerjakan  emak dan bapak lembu feedlot 1 malaysia...kah kah kah

Ahli Parlimen Padang Terap, Nasir Zakaria dalam sebuah artikel di Harakah Daily mendedahkan bahawa sebanyak 24 orang pelajar di Kuala Nerang, Kedah telah mengalami masalah setelah minum Susu 1 Malaysia baru-baru. Daripada jumlah itu, katanya, 8 orang telah mengalami masalah serius sehingga terpaksa dimasukkan ke wad di Hospital Kuala Nerang.

"Saya difahamkan, Susu 1Malaysia itu diberikan kepada semua pelajar di seluruh negara. Diharap pihak kementerian menarik balik bekalan Susu 1Malaysia di sekolah-sekolah kerana ia tak baik kepada kesihatan," katanya.

Sebelum ini, Malaysia Kini melaporkan ujian makmal terhadap sos cili yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) didapati mempunyai tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan dalam Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

Dalam laporan draf penyelidikan perbandingan produk yang diperoleh Malaysiakini, Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia (Standards Users) mendapati 3.64ppm plumbum dan 0.08ppm raksa atau merkuri dalam sos cili 1Malaysia. Sedangkan, tahap yang dibenarkan untuk sos cili adalah 2ppm bagi plumbun manakala 0.05ppm untuk raksa.

Tony Pua pula menyatakan hasil ujian makmal dilakukan terhadap beberapa sampel produk Kedai 1Malaysia mendapati isi kandungannya tidak menepati piawaian Akta Makanan 1983 dan Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985 (Akta 281).

Sembilan produk yang dimaksudkan ialah sos tiram, jem nenas, ais krim, susu sejat, krimer pekat manis, minyak sapi, susu segar, sardin dan kari ayam (makanan dalam tin).

“Kandungan sos tiram, hanya mengandungi 0.6 peratus protein, berbanding kadar minimum 2.5 peratus ditetapkan di bawah Akta Peraturan-peraturan Makanan 166A (1).Manakala kandungan buah-buahan dalam jem nenas, menghendaki 35 peratus kandungan buah, sebaliknya hanya 8.87 peratus.”

No comments:

Post a Comment