ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 November 2011

malaysia satu satunya di dunia...Lembu DIbela Dalam Kondo....!!!!

Tak payah kerja keras, tak payah berusaha keras, tak payah bangun pagi tiap2 hari menempuh jam dan menanggung kos pengangkutan.

Senang2 dapat kontrak RM250 juta untuk bela lembu. Lepas tu boleh keluar duit RM98 juta untuk beli kondo.

Bagi ahli2 UMNO yang biasa-biasa merekalah  yang telah dilayan sebagai lembu oleh pemimpin2 UMNO.

Anak2 Sharizat itu tak pernah terlibat dlam UMNO, tak pernah berusaha keras untuk memenangkan UMNO, dibesarkan dalam keadaan sehat dan senang. Tapi, bila time nak dapat kontrak, anak2 menteri dan pemimpin2 UMNO yang dapat segalanya.

Ahli2 UMNO yang di bawah hanya nganga sahaja, makan angin. Dengan kata lain, ahli2 UMNO di peringkat bawah telah dilayan sebagai lembu oleh pemimpin2 mereka.

Shahrizat ni besar di Pulau Pinang.Sepanjang umur beliau, pastinya tak pernah tengok lembu pun, jauh sekali bela lembu. Anak2 Shahrizat pun semua besar di Kuala Lumpur. Tengok lembu pun tak pernah.

Tapi, mudah2 sahaja dapat RM250 juta projek. Mudah2 sahaja beli kondo.

Kalau kita terus biar UMporNo memerintah, perkara seperti ini akan terus menerus berulang....rakyat akhirnya dapat tulang lembu dan kurus kering tinggal tulang....!!!

 

 

Keluarga Shahrizat beli kondo RM9.8 juta hasil lembu
Khamis, 10 November 2011 20:07

KEADILAN mendedahkan National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) yang dimiliki keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil telah membeli sebuah kondominum mewah berharga RM9.8 Juta.

Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata, NFC telah membuat empat transaksi pindahan wang dari akaun semasanya di sebuah bank tempatan di cawangan Tun Dr Ismail, kepada sebuah pemaju hartanah terkemuka pada 2 Disember 2009.
“Ini sebagai bayaran penuh pembelian kondominium mewah di One Menerung, Bangsar,” “Bayaran untuk pembelian kondominium RM9.8 juta direkodkan sebagai ‘hutang’ National Meat and Livestocks Corporation Sdn Bhd (NMLC) kepada NFC pada 31 Disember 2009,” katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.

Turut serta Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul dan Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid.

Pada sidang media itu, Saifuddin turut menunjukkan gambar kondominum berkenaan. Menurut Ahli Parlimen Machang itu, bayaran untuk membeli kondominium oleh syarikat yang dimiliki sepenuhnya oleh keluarga Shahrizat adalah satu bentuk penyelewengan wang rakyat menggunakan dana NFC.

“Ini adalah perlakuan pecah amanah yang jelas bertentangan dengan tujuan pinjaman RM250 juta diberikan NFC. Ini penyalahgunaan dana rakyat dan soal duit rakyat yang disalahgunakan,” tegasnya.

Butiran bayaran penuh bagi pembelian kondominium itu dibuat melalui empat transaksi pindahan akaun NFC kepada satu pemaju hartanah terkemuka. KEADILAN turut membidas kenyataan Shahrizat semalam mengatakan kononnya isu projek NFC telah digunakan untuk menyerang beliau selaku ketua wanita Umno dan pengerusi wanita BN.

“Dia (Shahrizat) tak perlu heret kita (KEADILAN) untuk kata kita serang dia sebagai ketua wanita Umno, tapi kita serang dia sebagai menteri yang secara terang-terangan membuat penyelewengan,” kata Saifuddin.

Semalam Saifuddin mempersoalkan sasaran lembu dalam Projek Fidlot Kebangsaan yang dikurangkan, tetapi dana yang diperuntukkan sebanyak RM250 juta kepada NFC kekal. KEADILAN juga mempersoalkan mengapa pinjaman mudah itu tidak disemak semula oleh kerajaan kerana jika sasaran itu dikurangkan dari 60,000 ekor lembu kepada 8,000 ekor, maka pinjaman mudah itu sepatutnya hanya berjumlah RM75,000.