ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

05 November 2011

Tolak pendaftaran Pakatan Rakyat...UMNO-BN khianat kepada hasrat rakyat....wajar di gulingkan dengan apa cara...!!!!

 

Tindakan ROS (Registrar Of Societies) menolak permohonan Pakatan Rakyat untuk mendaftarkan nama tersebut sebagai satu entiti politik adalah satu tindakan yang tidak patut berlaku dan kita wajib membantah tindakan pilih kasih dan tidak demokratik itu.
.
kita  katakan begitu kerana Pakatan Rakyat telah mengikut lunas-lunas perlembagaan yang telah disediakan oleh kerajaan, sepatutnya hasrat tersebut disambut baik bukannya ditolak mentah-mentah.

Prestasi yang baik yang ditunjukkan oleh semua negeri yang diperintah oleh gabungan 3 parti PAS, PKR dan DAP sepatutnya menjadi alasan yang kuat kepada ROS untuk meluluskan pendafaran Pakatan Rakyat.

Selain itu sebelum ini telah banyak parti politik baru yang diluluskan pendaftarannya walaupun belum ada rekod pentadbiran seperti Pakatan Rakyat. Permohonan merekalah yang sepatutnya ditolak.

Kerana itu kita  ingin menasihati penjawat awam yang terlibat supaya cubalah terapkan dan buktikan bahawa diri mereka ada nilai profesional, janganlah terlalu memandang bahawa kerajaan pusat Umno-BN sebagai segalanya, kerana ini bakal mengundang pandangan negatif kepada badan kerajaan.

Sudahlah jentera kerajaan yang lain selama ini diperkuda BN bagi menjaga kepentingan BN dan telah mendapat persepsi buruk dari kalangan rakyat Malaysia. Sekali ini ROS menambahkan lagi senarai tersebut.

Dari segi fakta, Pakatan Rakyat telah tertubuh dengan kata sepakat dari ketiga-tiga parti PAS, PKR dan DAP sejak tiga tahun lalu, apakah alasannya lagi? Malah parti KITA dalam masa dua bulan sahaja telah diluluskn permohonannya oleh ROS.

Gagalnya Pakatan Rakyat berdaftar adalah keputusan yang ditentukan oleh Umno-BN yang amat khuatir jika Pakatan didaftar dan bergerak secara rasmi sebagai satu entiti politik, impaknya bakal menghancurkan BN.

Kebimbangan kepada persaingan sistem dua parti dalam menentukan masa depan politik negara adalah faktor utama pendaftaran Pakatan Rakyat di tolak.

Penolakan pendaftaran Pakatan Rakyat adalah bukti sebenar bahawa Pakatan Rakyat punya kekuatan untuk menyingkirkan BN dalam PRU ke 13.

Perlulah diingatkan bahawa penolakan kepada pendaftaran Pakatan Rakyat tidak akan meredakan gelombang penolakan rakyat terhadap BN.

Kita  akan pastikan BN dihukum setelah sekian lama khianat kepada amanah yang diberikan oleh rakyat lebih 50 tahun.