ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 November 2011

tiba tiba keturunan beruk mak ye nak jaga lembu ....apa dia dapat..pak mertua dah tido selama lamanya...kah kah kah....!!!!

 

Di Malaysia yang permai ini ada dua mahluk keturunan beruk mak ye yang begitu "selok"(teruja) untuk melompat-lompat bagi menonjolkan dirinya agar diberi perhatian maupun untuk menunjukkan bahawa diri mereka berdua masih ada nyawa lagi.

Mereka adalah Dr Mahathir dan Khairy Jamaluddin(KJ). Walaupun mempunyai watak dan perangai yang sama seperti diatas, tetapi mereka berdua tidak boleh berjumpa. Si Tua amat memurkai Si Muda sejak mentua Si Muda jadi PM lagi. Keduanya "cerdik". Tapi guna kecerdikan untuk fahaman beruknya

Dulunya mereka berdua pernah berada di puncak politik. Mahathir menjadi PM selama 22 tahun manakala KJ pula pernah menjadi "penasihat" Pak Lah(macam Rosmah terhadap PMNajib) semasa Pak Lah jadi PM.

Tapi kini, segalanya jadi kenangan semata-mata. Mahathir semakin dilupai manakala KJ walaupun menang Ketua Pemuda kempunan untuk menjadi ahli Kabinet PMNajib....kah kah kah kena kencing dengan air kencing najib dan rosmah...sampai ke tua lu jadi beruk...

Bagi menyatakan mereka masih "hidup", terpaksalah mereka berdua "menjerit-jerit". Bagi Mahathir, jeritannya bagaikan menjilat kahak hijaunya sendiri manakala bagi KJ jeritannya bagaikan budak lulusan KEMAS bukan Oxford. Cumanya cerdik sedikit daripada JKKK...( JAGA KOTE KETUA KAMPUNG )

Sejak kes fitnah anak KM Lim Guan Eng  tak menjadi, KJ sepi sejenak. Tiba-tiba sekonyong-konyong KJ bersuara tentang National Feedlot Centre. KJ begitu beria-ia membela skandal NFC.

NFC umpama "tahi lembu" yang ditinggalkan oleh Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin ketika menjadi Menteri Jaga Kerbau dan Lembu(meminjam kata-kata arwah Ustaz Fadhil Noor). Ketika Noh Omar selaku Menterinya sekarang terkapai-kapai menjawab di Parlimen maka KJ melompat bagai kera kena belancan membela skandal NFC.

Yang untungnya adalah Menteri Shahrizat Jalil. Sepi menyepi diam membisa. Bagai ular sawa kekenyangan setelah membaham mangsanya. Shahrizat dan keluarganya juga barangkali macam ular sawa.

Yang peliknya, mengapa kekonyong-konyong KJ bangkit membela Shahrizat?

Di New Zealand, biasanya anjing akan menjaga lembu ternakan di ladang-ladang. Di Malaysia pula, "beruk" yang beria-ia membela dan menjaga " lembu ". Pelik kan ?

No comments:

Post a Comment