ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 November 2011

kondo Lembu RM9.8juta milik Lembu betina Shahrizat Jalil dan kroni yang lembu lembu kenyang dan tergamak jadi lembu pertahankan...!!!

Fakta 1 : Keluarga Wanita Umno beli Kondo RM9.8 juta guna wang rakyat

  1. Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil didakwa membeli kondominium mewah ini dengan harga RM9,758,140 (RM9.8juta).
  2. RM9.8 juta itu adalah sebahagian wang yang diambil dari peruntukan untuk National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC).
  3. NFC ialah syarikat bermasalah yang dikendalikan anak dan keluarga Shahrizat yang mendapat dana RM250 juta daripada kerajaan Persekutuan 'atas nama kroni' melalui peruntukan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
  4. Bagaimana kaedah pembayarannya ?
    Kondominium yang terletak di Bangsar ini dibeli pada 2 Disember 2009 melalui empat transaksi pindahan wang dari akaun semasa NFC di Bank CIMB cawangan Taman Tun Dr Ismail kepada Bandar Raya Developments Berhad, nama pemaju kepada kondominium mewah itu.

Maknanya, keluarga Shahrizat membeli kondominium mewah itu dalam masa sehari sahaja menggunakan peruntukan NFC.

Dalam bahasa mudahnya, NFC yang peruntukan dari kementerian pertanian itu adalah milik rakyat selaku pembayar cukai, iaitu anda yang sedang membaca kes ini.

  1. Bagi memudahkan anda, ada 2 isu besar di sini, pertama Shahrizat dan keluarganya membeli kondominium mewah menggunakan wang rakyat dan kedua, wang yang diguna untuk membeli kondominium mewah itu diambil dari syarikatnya yang bermasalah iaitu NFC.

Fakta 2 : Projek kroni RM250juta gagal

  1. Apa itu NFC ? NFC ialah syarikat yang dikendalikan keluarga Shahrizat bawah Rancangan Malaysia ke-9 (RMK-9) untuk memenuhi sasaran 40 peratus (1,500 ekor sehari) permintaan dan pengeluaran daging lembu untuk pasaran tempatan.

Sebaliknya, berdasarkan tinjauan KEADILAN, projek yang beroperasi di Gemas, Negeri Sembilan itu didakwa hanya mengeluarkan sekitar 1,000 ekor lembu dipelihara dan sebanyak 20 ekor lembu disembelih setiap hari.

Selain diberi peruntukan atas nama kroni Umno sebanyak RM250 juta, NFC turut memperoleh tanah seluas 5,000 ekar.

Namun, Menurut Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2010, projek itu bermasalah sehingga memaksa syarikat Menteri Besar Negeri Sembilan Pemerbadanan mengambil semula 3,000 ekar daripada 5,000 ekar tanah yang diperuntuk untuk projek itu.

Tan Sri Muhyiddin Yassin ialah bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dan bertanggungjawab melulus projek itu, namun enggan mengulas selepas LKAN 2010 mendedahkannya.

Oleh itu, beliau menyerahkannya kepada Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ketika ini, Datuk Seri Noh Omar menjawabnya.

Fakta 3 : Menteri pembohong, Khairy berlagak menteri

Noh Omar semasa dilobi Parlimen pada 31 Oktober 2011 berkata, 'pinjaman berjumlah RM250 juta kepada NFC belum diserahkan sepenuhnya'.

Manakala Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 1 November 2011 dalam jawapan bertulisnya kepada Parlimen menyebut 'setakat 31 Julai 2011, hanya RM181.9juta daripada geran dan pinjaman RM250 juta itu sudah disalur kepada NFC'.

Namun, Pengarah Strategi KEADILAN Rafizi Ramli yang menyiasat perkara itu mendapati Najib dan Noh Omar (kedua-duanya kini merupakan pemimpin Umno Selangor) berbohong.

Rekod kewangan NFC menunjukan pinjaman sebanyak RM130 juta sudah diambil NFC pada 2008 manakala pada 31 Mac 2009 RM120 juta sudah dimasukan ke akaun Maybank milik NFC.

Selepas didedahkan fakta ini, selain Noh, turut mencampuri urusan itu ialah Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Ramli dan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Maka bukti dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukan bahawa bagi tahun kewangan berakhir pada 31 Disember 2009, Hutang Jangka Panjang NFC berjumlah RM256,082,518.(RM250,000 datangnya dari pinjaman kerajaan manakala Geran Kerajaan
berjumlah 6,082,518), sekali lagi mengukuhkan pembohongan menteri itu dan MP Umno lain yang turut 'menyalak' dalam isu itu.

Fakta 4 : RM250 juta wang rakyat akan dilupuskan

Akibat prestasi buruk kewangan NFC setiap tahun, pinjaman RM250 juta itu akan dilupuskan sebagaimana yang berlaku dalam kes Perwaja Steel sebelum ini.

Buktinya, NFC rugi RM7 juta pada 2008 dan rugi RM11juta pada 2009. Malah, wang pembayar cukai RM250juta itu pula disalur kepada Real Food Company Sdn Bhd yang mengendali restoran mewah Meatworks, milik keluarga Shahrizat Jalil.

Tindakan ini pastinya bertentangan dengan tadbir urus yang baik apabila wang rakyat sewenagnya diguna keluarga Shahrizat untuk disalur ke kantung restoran mewah milik keluarga Menteri Umno itu.

Malah, berdasarkan rekod kewangan berakhir NFC bagi 31 Disember 2009, sejumlah RM827,579 wang rakyat diguna untuk tujuan lawatan ke luar negara dan keraian oleh pengarah2 NFC yang terdiri daripada suami, anak2 dan Shahrizat sendiri.

Shahrizat sejak isu ini timbul, kerap ponteng dari menghadiri sidang Parlimen.

.


.


.



.

1 comment:

  1. Yob
    Yong nak tegur blog miker ni. Yong dah lamer tak masuk sebab Yong tengok ia berserabut dan penuh iklan. Jangan marah. Yong tegur ikhlas.

    ReplyDelete