ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 December 2013

bila KPN sendiri terang terang jadi anjing kerajaan UMNO-BN telah menyalahguna kuasa untuk mengugut rakyat biasa dengan akta hasutan...apa yang boleh di harapkan lagi darinya setelah pistol dan gari boleh hilang di laut di bawah kawal selianya....!!!

KPN beri amaran ( ugut ) kepada kolumnis Mariam Mokhtar

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar) memberi amaran kepada kolumnis freemalaysiatoday.com Mariam Mokhtar supaya tidak menulis artikel yang boleh disifatkan sebagai berbaur hasutan.

Beliau tidak senang dengan artikel tulisan Mariam bertajuk 'One Ideology, Two Reactions', dalam portal berita itu semalam yang mempertikai layanan berbeza kerajaan berhubung kepulangan dua anggota radikal komunis kelahiran Malaysia – abu mayat pemimpin Parti Komunis Malaya Chin Peng dari Bangkok, Thailand dan Siti Aishah Abdul Wahab, yang terpengaruh dengan ideologi politik komunis serta didakwa dijadikan hamba di London selama 30 tahun.

"Lebih baik dia (Mariam) berhati-hati, jika tidak kami akan mengambil tindakan terhadapnya.

"(Artikel) Ini amat berbaur hasutan. Jangan siarkan semata-mata kerana hendak menarik orang melawat laman web kamu.

“Ia juga boleh mengundang kami (polis) untuk datang menangkap kamu," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Seminar Keselamatan dan Ketenteraman Awam hari ini. Seminar itu dirasmikan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman.

Khalid kecewa kerana kolumnis itu tidak dapat membezakan tahap kesalahan yang dilakukan Siti Aishah dan Chin Peng.

"Orang yang tak ada pelajaran pun faham kenapa kerajaan membenarkan Siti Aishah pulang ke tanah air dan menghalang abu mayat Chin Peng dibawa balik.

“Ini bukan kerana seorang Melayu dan seorang lagi, Cina.

"Chin Peng terlibat dengan perjuangan bersenjata, manakala Siti Aishah hanya menganut ideologi berhaluan kiri. Beritahu saya berapa ramai orang yang telah dibunuhnya (Siti Aishah)?" tanya beliau.

Khalid berkata tindakan tidak akan diambil terhadap Siti Aishah sekiranya dia pulang ke Malaysia atas alasan wanita itu sudah berusia 69 tahun dan dia melakukan kesalahan berkenaan berpuluh tahun lalu.

Mengenai kerakyatan Siti Aishah, beliau berkata polis masih menunggu laporan daripada United Kingdom sama ada wanita berkenaan telah melepaskan taraf kerakyatan Malaysia dalam tempoh 45 tahun dia berada di negara Eropah itu.

Siti Aishah, yang berasal dari Jelebu, Negeri Sembilan, meninggalkan negara ini pada 1968 untuk melanjutkan pelajaran di London School of Economics di United Kingdom, tetapi mengabaikan pelajarannya setelah terpengaruh dengan ideologi berhaluan kiri

 

 

penyapu sial

 

 

weiii...lu pun sama jugak dengan mahakutty yang dah nak mampos asik melalak tak tentu pasal.inikah nama negara demokrasi kalau sekadar menyatakan pandangan di kira menghasut..apa yang kolumnis cakap memang betul apa...

lu yang terkesan sangat apa hal...lu tu penjawat awam kerajaan dan sebagai penjaga keamanan perlu berpikiran positif..bila pandangan yang betul di anggap menghasut ...ini bermakna segala tindakan yang tidak betul oleh pihak yang berkuasa tidak boleh di tegur buat apa amalkan negara demokrasi berparlimen.

nampaknya rakyat tidak boleh bersuara menyatakan apa apa ketidakadilan bila di ugut dengan akta hasutan.Ini semata mata untuk menjaga imej kerajaan UMNO-BN yang ternyatakan mengamalkan sikap perkauman, menindas rakyat sepanjang masa dan mengamalkan rasuah dalam sistem pemerintahan.

Musa ahmad dan abdullah CD adalah orang melayu...siapa tak kenal mereka...demi membebaskan negara dari belenggu penjajah yang bersekongkol dengan UMNO untuk menuntut kemerdekaan negara dari penjajah british.Mereka terpaksa berjuang atas paksi komunis..mereka ini orang kuat komunis ( pengerusi PKM ) dan bila perjuangan komunis tamat pada 1980 an dengan termetrainya perjanjian perdamaian di bangkok.mereka berbangsa melayu ini di terima kembali ke negara ini sedangkan chin peng yang turut berjasa dalaam perjuangan menuntut kemerdekaan di nafikan haknya kembali ke negara ini sebagai rakyat negara ini .

wa mau tanya antara setiausaha dengan pengerusi yang mana lebih besar kuasa dan pengaruh dalam menentu halatuju parti..tok sah jauh antara presiden UMNO dan setiusaha bangsatnya siapa yang berkuasa menentukan halatuju parti dan negara...tentulah pimpinan peringkat tertinggi...dan bukan setiausaha ...setiausaha hanya tugasnya mengurus dan menulis minit mesyuarat ajer..pernah ke dalam sejarah negara setiausaha UMNO jadi PM malaysia...so pikir2 lah jangan sembrono ajer...samalah juga dengan chin peng ...dia hanya seorang setiausaha PKM sahaja..

anjing ni kata chin peng yang menyebabkan rakyat ramai terkorban...pengerusi PKM dia yang berbangsa melayu tu tak pulak di sebut terlibat sama..nampak sangat sifat perkaumannya.

dalam perang yang di istihar sendiri oleh kerajaan UMNO dengan bantuan penjajah british terhadap PKM yang nampak sangat tidak adilnya.PKM yang berjuang dengan darah dan air mata bagi membebaskan negara ini dari belenggu penjajah british telah di layan begitu rupa.

UMNO yang lansung tiada jasa dalam membebaskan negara mengambil kesempatan untuk mencari pengaruh kunun2 merekalah pejuang kemerdekaan telah menidakkan perjuangan PKM ini lantas besekongkol dengan penjajah memerangi pejuang kemerdekaan tulin ini.Dalam perang tentulah ramai yang terkorban ,dan itulah natijahnya untuk mereka yang mengistiharkan perang sebelah pihak.kenapa pula nak salahkan PKM dengan jumlah rakyat terkorban .Keadaan perang memang begitu dan andalah yang patut di persalahkan kerana memulakan peperangan.

Dengan penjajah british, UMNO tergamak menjilat tahi di celah lubang jubor...tetapi dengan rakyat tanah melayu yang  berjuang dengan penuh keringat dan airmata darah UMNO tergamak memerangi mereka  boleh pulak tak perlu berunding setelah termakan hasutan penjajah british..

setelah berpuloh tahun perjuangan PKM tamat, UMNO masih menyimpan api dalam sekam di dadanya..masih tak puas puas berdendam dengan PKM yang telah berkubor .abu orang dah mati pun takut...!!

kalau UMNO takut abu mayat chin peng boleh pengaruhi rakyat mengagung agung kan komunis...telahan anda silap...tanpa abu pun kami rakyat yang teraniaya dengan tindakan kerajan UMNO haramjadah ini TETAP MENYOKONG PERJUANGAN PKM....WALAUPUN TANPA ABU MAYAT CHIN PENG...

kenyataan keras wa....ABU MAYAT CHIN PENG WAJAR DI BAWA BALIK...!!!

satu lagi nak di ingatkan ....komunis tak amalkan rasuah...tapi UMNO yang banyak mengamalkan rasuah....jadi depa takut semangat perjuangan chin peng mempergaruhi rakyat untuk menghapuskan rasuah yang jadi darah daging UMNO selama ini...itu sahaja yang paling di takutinya...!!!

anjing UMNO yang kuat mengugut ini apa tau...ada makan dia melalak la...elaun dia banyak sbb kerajaan UMNO memanjakan dia dan kerabat dia berlebihan lebihan sampai penjenayah dalam negara tak terkejar olehnya...perut dia makin boroi dengan rasuah...!!

No comments:

Post a Comment