ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 December 2013

memang betollah untuk menjadi menteri di JPM cukup sekadar jadi pengampu dan penipu ....

Malaysia terbaik urus banjir

KUALA LUMPUR 25 Nov. - Pengurusan banjir di negara ini merupakan antara yang terbaik jika dibandingkan dengan negara-negara lain termasuk negara maju seperti Amerika Syarikat (AS).

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, terdapat negara maju yang pihak berkuasanya hanya tiba di kawasan banjir seminggu selepas berlakunya bencana itu, berbeza di negara ini yang mana semua pihak sentiasa bersiap sedia menghadapinya.

Menurut beliau, selain jabatan kerajaan, terdapat sukarelawan yang turut membantu kerja-kerja memindahkan mangsa dan menyediakan makanan di pusat-pusat pemindahan ketika bencana itu.

"Di negara kita juga, ketika berlakunya banjir, mangsa belum dipindahkan tetapi bekalan makanan telah siap disediakan di pusat pemindahan. Selain itu, bantuan RM500 yang diberikan kepada mangsa banjir bukanlah ganti rugi tetapi merupakan token (sumbangan)," katanya dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau menjawab soalan tambahan Datuk Hasbullah Osman (BN-Gerik) mengenai kesiapsiagaan kerajaan terutama dari sudut menyediakan bekalan makanan ketika menghadapi bencana banjir.

Sebelum itu, menjawab soalan Siti Zailah Mohd. Yusoff (Pas-Rantau Panjang) mengenai cadangan pembinaan pusat pemindahan banjir, Shahidan memberitahu, penggunaan sekolah sebagai pusat pemindahan banjir adalah amalan biasa di negara ini.

Katanya, daripada sebanyak 4,969 pusat pemindahan banjir yang didaftarkan, sebanyak 46 peratus atau 2,331 pusat adalah sekolah manakala selebihnya merupakan kompleks penghulu, pusat komuniti dan sebagainya.

"Pembinaan pusat pemindahan banjir baharu yang khusus untuk digunakan semasa bencana tidak wajar kerana langkah ini melibatkan implikasi kewangan yang besar sedangkan fungsinya hanya ketika banjir. Ini boleh menyebabkan fasiliti itu terbiar semasa tidak berlakunya bencana," katanya.

Mengulas lanjut, Shahidan berkata, Jabatan Kerja Raya (JKR) juga telah menetapkan standard pembinaan setiap sekolah baharu dilengkapkan dengan bilik mandi dan tandas untuk menampung keperluan sebagai pusat pemindahan bencana seperti dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10).

Standard pembinaan itu, tambahnya, sudah dilaksana di sekolah-sekolah di Johor, Melaka, Perak serta Kedah dan akan diteruskan di negeri-negeri lain

 

 

 

penyapu sial

 

terbaik  untuk menipu...!!!

terbaik MENGAMPU....cukup syarat untuk jadi menteri  JPM ....kah kah kah

Malaysia harus mencontohi Thailand dan Jepun dalam pengurusan banjir dan penempatan mangsa..Kerajaan pusat dan juga Majlis Keselamatan Negeri seharusnya bersedia dengan sepenuhnya menghadapi bencana ini kerana ia melanda saban tahun.

Peruntukkan berbilion ringgit yang dibelanjakan untuk rakyat bagi menghadapi masalah ini tidak berguna jika tiada koordinasi dan pengurusan yang efektif..

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim sebelum ini mengatakan bahawa sistem pengurusan banjir di negara kita antara yang terbaik di dunia, termasuk berbanding Amerika Syarikat.

Tapi sebaliknya yang berlaku ketika banjir besar melanda negara kita baru-baru ini. Bukan sahaja bantuan lambat, tetapi mangsa banjir juga ditempatkan di pusat yang turut dinaiki air.

Adakah disebabkan kawasan Kuantan dan Indera Mahkota di bawah Pakatan Rakyat, maka bantuan lambat dihulurkan?..

Dahulu begitulah cara dan tindakan Nazri Abd Aziz, kini giliran Shahidan Kassim.

Betul atau tidak kenyataan usah banyak soal, yang penting ampu Najib, ampu Rosmah, tipu rakyat.

No comments:

Post a Comment