ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 December 2013

rosmah botox guna hadis palsu nak bagi pisang kat pengutuk beliau....logiknya sepatut dia yang dapat pisang...kita pun tak tergamak bagi pisang sendiri kat dia.....weeekkk....geli geleman aku tengok gelagat emak badak berjalan menghentak lantai....!!!

Kita tidak pasti samada surat jawapan Rosmah Mansor yang berlegar-legar di laman web, portal dan media sosial  benar-benar jawapan dari beliau atau dari mana-mana pegawai beliau atau dari mana-mana siber trooper beliau.

Jika benar itu jawapan beliau, ada sedikit kemusykilan pada para akhir surat tersebut yang berbunyi:

“Saya serahkan kepada Allah. Kalau mereka insaf, syukur Alhamdulillah. Saya sentiasa memaafkan. Tak apalah mereka memfitnah saya, Tuhan akan beri yang baik kepada saya. Ingat zaman nabi dulu, bila orang kutuk baginda, baginda beri pisang kepada orang itu”.

Kemusykilannya ialah samada wujud atau tidak hadis dari Rasulullah SAW yang meriwayatkan baginda memberi pisang kepada orang yang mengutuk baginda.

Jika hadis yang dibawa ini tidak ada nas dan riwayatnya maka ini bermakna hadis tersebut adalah hadis palsu. *(Sila rujuk kepada Ustaz Khazim Elias, Ustaz Azhar Idrus atau Ustaz Fathul Bari tentang hukum mengamalkan hadis palsu).

Apapun mungkin akibat tekanan yang kuat setelah mendapat pujian yang hebat dari suaminya dalam perhimpunan agung UMNO yang lalu maka Rosmah terpaksa menguatkan hujahnya dengan memperumpamakan kisah nya dengan cerita nabi dan memetik pisang sebagai buah contoh kerana pisang sebagai buah yang popular di zaman ini.

Tetapi biarlah pisang emas yang kuning memuncak dan jangan pula yang masak ranum, lembik dan lebam kerana yang ranum hanyak layak diramas-ramas dibuat cucur kodok @ jemput-jemput tanpa gula dan digoreng dalam kuali yang memakan minyak yang banyak.

Melihat perkembangan ideologi terkini yang sebenarnya semua pihak harus berhati-hati memetik mana-mana hadis kerana silap haribulan akibat memetik hadis yang tidak sahih atau ciptaan sendiri dibimbangi mereka akan digolongkan sebagai puak Syiah atau Wahabbi.

No comments:

Post a Comment