ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 December 2013

kerajaan kekalkan boros dan rasuah...rakyat semakin sengsara...!!!

ada 2 janji di tepati....satu sebelom pru....satu lagi selepas pru = janji temberang  PUKIMAK UMNO-BN....!!!!

Golongan berpendapatan rendah dan sederhana serta golongan fakir miskin bakal berdepan dengan pelbagai kenaikan selepas PRU13 bermula dengan kenaikan petrolieum.Kenaikan gula turut diikuti selepas pembentangan budjet oleh Perdana Menteri  Penyamun Najib Razak yang juga merupakan Menteri Kewangan kerajaan  Lanun UMNO-BN

Kini seluruh pengguna Astro pula berdepan dengan kenaikan RM2 bagi Pakej Famili dan RM6 bagi Pakej Sukan yang telah berkuatkuasa 11 November 2013 turut menambahkan tekanan pada lebih 3juta pengguna Astro yang terpaksa membayar kenaikan pakej tersebut sedangkan Astro umumkan perolehan RM2.3 Billion untuk 6 bulan pertama berakhir 31 Januari 2014 iaitu peningkatan 13 peratus. Sedangkan Menteri Penerangan,Komunikasi dan Multimedia mempunyai kuasa terhadap mengawal dan menentukan harga pakej langanan yang ditawarkan Astro.

Nampaknya menteri  Penerangan,Komunikasi dan Multimedia   pun dah hilang telor dalam isu ini...mungkin juga untuk mengelakkan rakyat bertuhankan tv sepanjang masa kot..

Bermula Januari 2014 pula rakyat Malaysia pula akan berdepan dengan kenaikan elektrik sepertimana yang diumumkan oleh  Maximus Ongkili baru-baru ini sebanyak 15 peratus atau 4.99sen setiap kilowatt, manakala di Sabah dan Labuan berjumlah 5sen. Satu kenaikan yang sangat ketara.

Ini juga seperti menteri cap ayam yang lain berpendapat...adalah untuk mengurang  kadar kejutan eletrik yang berlaku terhadap rakyat jadi  rakyat  di beri pilihan  menggunakan liln  di malam hari .

Wargakota Kuala Lumpur pula bakal berdepan dengan kenaikan tambang LRT dan Monorel berkuatkuasa pada 2014 sudah pasti akan membebankan para pengguna pengangkutan awam tersebut. Kerana LRT dan Monorel adalah merupakan pengangkutan golongan berpendapat rendah dan sederhana, mahasiswa, pelajar-pelajar dan warga miskin.

ini juga adalah sebahagian cadangan seekor  menteri cap ayam supaya  rakyat  di galakan  amalkan gaya hidup sihat  dengan berjalan kaki ke tempat kerja ..bagus juga idea ini untuk penyokong  UMNO-BN  amnya...kita nak tengok apa reaksi mereka.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri,  Abdul Wahid Omar pula telah mengesahkan bahawa kadar TOL akan dinaikkan pada tahun 2014 dengan alasan terkandung dalam perjanjian konsesi antara kerajaan dan syarikat konsesi lebuhraya.

hah bab yang mungkin akhir ini...oleh kerana kadar kemalangan yang sangat  tinggi...seperti juga dengan penyakit kencing manis di sebabkan penggunaan gula yang tinggi....menteri cap ayam yang seekor ini kata adalah  dengan menaikkan tol ( sama seperti gula ) dapat mengurangkan rakyat  berada dalam bahaya di lebuhraya ...kemalangan banyak berlaku...so dia pun terjumpa  dalam perjanjian konsesi ada cara cara nak mengelakan  kemalangan di lebuhraya iaitu dengan menaikkan tol....

Nampaknya beberapa siri kenaikan lagi bakal dikenakan kepada rakyat ekoran siri kenaikan selepas PRU13 dan bakal dilaksanakan pada tahun 2014 turut mengundang kenaikan harga barang makanan dan keperluan hidup yang sudah pasti memberikan kesan kepada rakyat.Dengan memberi alasan  dari pemikiran  cap ayam...dengan senang hati  menteri menteri cibai  ini   menjadi penjilat burid rosmah dan najib...kerajaan boros tak pe...rakyat di suruh berjimat....wak lu....

Namun kerajaan UMNOBN terus gagal memberikan kelegaan dan keselesaan kepada rakyat tetapi memberikan tekanan tanpa rasa belas kasihan dan perikemanusiaan ekoran kenaikan yang bakal dihadapi dan diterima oleh rakyat seluruhnya. Kenaikan harga barang makanan dan barang-barang keperluan terus meningkat manakala gaji dan pendapatan rakyat tidak naik malah berdepan dengan cukai yang terus membebankan mereka.

Tanpa penjimatan perbelanjaan dan penghapusan rasuah dari kerajaan...tindakan menaikan harga barang dan perkhidmatan bukan penyelesaian sebenar untuk menstabilkan ekonomi...apa yang kita nampak adlah dengan tujuan untuk menstabilkan poket kroni .

kita  mendesak Kerajaan UMNOBN menghentikan segala siri kenaikan dengan mengambil kira kesengsaraan majoriti rakyat Malaysia khususnya golongan berpendapatan rendah dan serderhana serta golongan fakir miskin atau menghadapi   banyak  demontrasi   jika kerajan haramjadah ini  tetap berdegil .

No comments:

Post a Comment