ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 December 2013

perompak barang naik mengesahkan januari ini rakyat akan di rompak 15 % lagi...kenapa tak rompak 100% kan senang lebih cepat kroni pukimak kaya raya dan rakyat jadi papa kedana....!!!

Putrajaya  mengesahkan kenaikan kadar tarif elektrik sebanyak 14.98% atau 4.99 sen hingga 38.53 sen per kWh bagi Semenanjung Malaysia dan lima sen bagi Sabah dan Labuan yang akan berkuatkuasa Januari tahun depan.

Kenaikan itu diumumkan oleh Menteri Tenaga Hijau dan Air Datuk Seri Dr Maximus Ongkili dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.

Pengumuman yang bakal mengundangkan kemarahan orang ramai berikutan rancangan Putrajaya untuk mengurangkan subsidi minyak bagi pembekal kuasa pada suku pertama tahun 2014.

Setiausaha kementerian Datuk Loo Took Gee dilaporkan berkata pengurangan subsidi minyak bagi bekalan kuasa diperlukan untuk kestabilan ekonomi.

Kadar elektrik semasa ketika ini adalah 33.5 sen per kWh, dimana 8.5 sen atau 25.3% di bawah kos asal pada kadar 42 sen kWh.

Ketua Pegawai Eksekutif MyPower Datuk Abdul Razak Abdul Majid berkata sekiranya subsidi bahan api dimansuhkan, kadar elektrik akan menjadi sekitar 42 sen per kWh berbanding harga subsidi kini iaitu 33.5 sen per kWh.

Beliau berkata kos bagi menghasilkan bahan api bagi seunit mencatat pada 30.9 sen pada kadar semasa. MyPower menjangkakan kenaikan sebanyak 8.5 sen per kWh dimana ia turut menyaksikan kenaikan 26%.

Ongkili pada awalnya berkata tarif elektrik di Malaysia lebih rendah dari Thailand dan Filipina namun lebih tinggi daripada Indonesia dimana negara tersebut memberi subsidi sepenuhnya bagi bekalan tenaga.

Kali terakhir negara menaikkan tarif elektrik ialah pada Jun 2011 dimana subsidi harga gas dinaikkan pada RM13.70 juta Unit Metrik British Thermal (mmbtu) berbanding sebelumnya sebanyak. RM10.70 juta.

Subsidi bagi sektor bekalan api dijangka sebanyak kira-kira RM8 bilion hingga RM12 bilion bagi setahun bergantung pada kos input bahan api dan gas

 

 

penyapu sial

 

 

nak stabil ekonomi dengan merompak rakyat..???...ni menteri cap babi yang bercakap...otak kalau letak kat kepala jubor najib...beri alasan tak masuk akal...banggang...!!!

nak stabil ekonomi buatla projek yang meningkatan pengeluaran hasil negara , pengalakan pelabur asing masuk dan menghapuskan rasuah serta kroni .ini tidak rakyat juga yang di rompak...nak harap pelabur asing masuk...depa lagi takut bila terlihat banyak perompak BN sedang mengangga mulut nak merompak mereka...

atau lebih baik tukar kerajaan yang ada...dengan kerajaan yang baru yang lebih bermenafaat kepada rakyat....kerajaan PR yang berjiwa rakyat...!!!

Hampir semua keperluan asas selepas PRU13 naik. Ini menunjukkan BN kerajaan bangkrap dan sudah sampai ke penghujungnya..so ABU...!!!