ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 December 2013

Shafee Abdullah mengambil peranan sebagai timbalan pendakwa raya (DPP) dalam rayuan kes liwat DSAI untuk imbalan menganti gani patail sebagai peguam negara...!!!!

spesis penipu inginkan jawatan peguam negara ganti gani patail..

Muhammad Shafee Abdullah  di tuduh  mengambil peranan sebagai timbalan pendakwa raya (DPP) dalam rayuan kes liwat DSAI  dengan harapan untuk menjadi bakal Peguam Negara.

Ramai di kalangan ahli politik dan pengamal undang-undang di Kuala Lumpur tahu bahawa Shafee secara terbuka menyatakan cita-citanya untuk menggantikan Gani Patail sebagai Peguam Negara.

Ini menjelaskan mengapa Shafee begitu kritikal terhadap Gani dalam akuan berkanun (Datuk Mat Zain Ibrahim) dalam afidavit kedua DSAI yang menyokong permohonan mengapa Shafee patut diketepikan daripada bertindak sebagai DPP dalam kes liwat melibatkan beliau

Barisan pendakwa tidak akan dapat mengendalikan kes itu dengan adil kerana Shafee cenderung dan berpihak kepada perdana menteri serta pemimpin kanan kerajaan yang lain dengan memastikan mereka tidak disabitkan dengan apa-apa kesalahan, supaya peguam Umno itu boleh dianugerahkan jawatan Peguam Negara yang amat diidamkan itu.

Keinginan Shafee untuk memastikan Putrajaya memenangi rayuan itu sangat tinggi dan ia mungkin akan menjejaskan tanggungjawabnya sebagai ketua DPP dalam kes itu.

Permohonannya untuk mengenepikan Shafee buat kali kedua dilakukan berdasarkan kepada pendedahan mengejutkan dalam akuan berkanun Mat Zain.

Akuan itu menimbulkan isu serius terhadap pengetahuan Shafee mengenai tuduhan salah laku dan tindakan jenayah Gani dan peguam terpaksa berkompromi bagi memperolehi fiat (perintah) daripada Gani.

Dalam lakuannya, Mat Zain mendakwa Shafee melakukan sekurang-kurangnya dua kesalahan mengikut Kanun Acara Jenayah, dengan yang pertama ialah membuat kenyataan palsu dalam afidavit.

Beliau mendakwa, Shafee turut menyembunyikan bukti material dengan niat untuk memperdaya mahkamah.

Dalam 31 halaman akuan berkanunnya, Mat Zain berkata beliau bersama Shafee dan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Datuk Ramli Yusof ke rumah bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada Aidilfitri lalu dan mereka dikatakan berbincang mengenai salah laku Gani.

Shafee memfailkan afidavit balas kepada permohonan Anwar untuk menggugurkan kelayakan peguam itu daripada mewakili Putrajaya sebagai DPP dalam permohonan kerajaan terhadap pembebasan Anwar bagi tuduhan kedua meliwat.

Shafee berkata, beliau memfailkan afidavit itu untuk menjelaskan apa yang berlaku di firma guamannya dan di rumah dr Mahathir.

Beliau tetap menyatakan bahawa Mat Zain “mencondongkan” kenyataannya dalam akuan berkanunnya bertarikh 7 Oktober.

Peguam itu turut mendakwa cubaan Anwar sekali lagi untuk mengenepikannya sebagai DPP adalah untuk melengahkan permohonan Putrajaya terhadap pembebasannya daripada tuduhan meliwat.

No comments:

Post a Comment