ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 December 2013

gadai asset negara untuk joli katak laki bini PUKIMAK membangkrapkan negara....!!!!

ini pulak jenis penghianat apa ...????

Setiap hari pemimpin Umno pekik sana dan sini, merekalah pejuang Melayu. Perdana menteri pun sendiri tidak jemu-jemu menyebut bahawa dia dengar keluhan rakyat. Kepada pengakuan demikian, kita boleh menjawab, orang lain pun mendengar juga.

Kita tidak tahu apa lagi yang kita mahu cakapkan, PM yang kita ada ini jadi ahli Parlimen 1976 lagi. Sudah pernah jadi timbalan menteri, menteri, duduk di bawah 3 PM, jadi TPM dan akhirnya jadi PM masih tidak membentuk jati diri kepimpinan yang tersendiri dan kebijaksanaan seorang negarawan. Inilah PM Malaysia yang menyandarkan semua keputusan kepada rumusan konsultan. Sejak 2009, kerajaannya belanja RM7.2 billion untuk khidmat pakar runding. Tidak juga ekonomi Malaysia jadi lebih baik.

Kerajaan pimpinan  Najib Razak ini telah menjahanamkan masa depan negara. Habislah harta negara ini dijual. Dan pajakan kerajaan dijadikan cagaran pinjaman. Ini yang disebut oleh  Laporan Bank Dunia: Malaysia Economic Monitor, December 2013 halaman 10. Laporan itu menyebut di bawah kepala tajuk: Fiscal and monetary policies still accommodative but shifting to neutral the Federal government moves more decisively towards fiscal consolidation:

The government is expected to meet its headline deficit target for 2013 as additional non-tax collections offset higher expenditures on subsidies. Despite estimated operating (current) expenditures exceeding their budgeted 2013 allocations by RM 14.3 billion (7.1%) and slightly worse GDP growth compared to the previous year’s forecast, the government reaffirmed its headline deficit target for 2013 (4.0% of GDP vs. 4.5% in 2012).

This target will be achieved through additional tax revenues. Of the additional RM11.8 billion in revenues expected to be raised compared to budgeted estimates, RM7.4 billion originated from non-tax sources, including RM1.4 billion of proceeds from asset sales and RM4.2 billion from the securitization of government mortgages. Moreover, the government has also continued to underspend on development expenditure.

Harta apakah yang dijual bernilai RM1.4 billion itu? Dan apa cagaran kerajaan yang digadai bernilai RM4.2 billion? RM5.6 billion daripada hasil bukan cukai, RM7.4 billion adalah dua perkara ini.

Jadi ini rupanya kerja kau orang ya, belakang rakyat, harta kepunyaan negara dijual dan pajakan kepada kerajaan dijadikan gadaian. Depan orang bukan main lagi bersyarah mengenai kepimpinan yang terbaik untuk bangsa Melayu.

Inilah kerajaan yang cakap besar mengenai menepati janji dan belanja berhemah iaitu belanja mengikut kemampuan. Ibu bapa kita dahulu kalau tidak ada duit, jual itik ayam, kerbau lembu dan gadai tanah dan harta benda lain pada chettiar.

Setelah 56 tahun merdeka, kerajaan Umno pun buat perkara yang lebih kurang sama - menandakan betapa merudum sekali kualiti kepimpinan negara ini. This is a country with mediocre leadership.

Harta benda rakyat ini dijual kepada negara asing atau kepada rakyat sendiri? Perbuatan ini adakah sah di sisi undang-undang atau tidak? Constitutional atau tidak? Penjualan aset negara tidak boleh dilakukan oleh kerajaan Najib tanpa melanggar undang-undnag dan kebenaran mesti diperolehi daripada Parlimen. Penjualan aset tidak pernah dibentangkan dalam Parlimen. Jka demikian, kerajaan menyembunyikan penjualan aset negara.

Rupa-rupanya kerajaan yang tidak berkualiti kepimpinannya ini dalam senyap menjual dan bergadai untuk menutup lubang defisit yang mereka sendiri wujudkan. Bagaimana kita mahu meletakkan masa depan negara dalam tangan kepimpinan mediocre ini? Ini bukan soal Cina hendak ambil kuasa Melayu, Melayu hilang kuasa atau tidak, raja Melayu dinyahkan, atau isu agama Islam Melayu diancam. Ini ialah isiu kepimpinan nektah.

Janganlah kita terus menyokong kepimpinan Umno membabi buta hanya semata-mata pemimpinnya sebangsa dengan kita. Orang Umno sendiri janganlah taksub memikirkan bahawa hanya Najib sahaja yang boleh memimpin parti mereka, atau Muhyiddin sahaja yang layak, atau Hishammuddin sahaja atau mana pemimpin yang jadi pak turut sahaja yang boleh memimpin negara. Jika pemimpin ini ditukar yang menggantinya tetap juga Melayu. Janganlah orang Melayu memikirkan bahawa Melayu daripada perdu ini sahaja yang boleh memerintah dan mentadbir negara dengan lebih baik.

 

No comments:

Post a Comment