ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

09 December 2013

BN yang menipu selama ini tapi tuduh cina yang menipu BN....tapi pada aku...BN nie patut di tipu...sebab dia ni bapak segala penipu di negara ini....!!!!

Tidak salah Cina undi pembangkang semasa PRU13 tetapi mereka menipu, kata Idris Haron

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron (gambar) mengulangi kenyataan pemimpin-pemimpin Umno menyalahkan kaum Cina dengan mengatakan tidak salah mereka mengundi Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya 2013 (PRU13) akan tetapi beliau kecewa dengan pembohongan dilakukan kaum itu di Melaka kerana tidak mengundi Barisan Nasional (BN) seperti dijanjikan.

Beliau berkata perbuatan itu bukan sahaja memperlihatkan sikap khianat masyarakat Cina akan tetapi pada masa sama menjejaskan kepercayaan pihak tertentu.

“Kita kecewa sebab sebelum pilihan raya mereka berjanji menyokong calon BN tetapi terbukti mereka tipu kita selepas diberikan segalanya,” kata Idris merujuk kepada kaum Cina dalam akhbar Utusan Malaysia edisi Ahad, Mingguan Malaysia hari ini.

"Bila mereka tanya saya mengapa orang Cina kena minta maaf, itu sangat pelik. Seolah-olah mereka tidak bersalah menipu dan mengkhianati kepercayaan kita," katanya.

Idris yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Melaka berkata, beliau tidak pernah sesekali menyalahkan pengundi Cina yang mengundi pakatan pembangkang dalam PRU13 lalu.

"Saya tidak pernah marah kepada mereka kerana mengundi siapa pun termasuk pembangkang,” katanya.

Ketua Menteri Melaka itu berkata pada Jumaat, beliau bersedia memaafkan masyarakat Cina dan mengajak mereka kembali kepada BN setelah dilihat seolah-olah terhukum akibat “insiden” keputusan PRU13.

Katanya, sokongan pengundi Cina Melaka kepada BN tidak sampai 15% pada PRU13 termasuk mengakibatkan bekas ketua menterinya Datuk Seri Mohd Ali Rustam kalah merebut kerusi Parlimen Bukit Katil kepada Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin

Mohd Ali setelah tewas dalam PRU13 lalu menyifatkan sentimen perkauman masyarakat Cina begitu tebal di kawasan itu yang menjadi antara punca utama kekalahannya kepada Shamsul Iskandar.

Beliau kesal dengan sikap masyarakat Cina di kawasan berkenaan yang langsung tidak mengenang budi yang telah dicurahkannya sepanjang berkhidmat sebagai Ketua Menteri selama 13 tahun.

"Saya tidak percaya orang Cina di Parlimen Bukit Katil boleh menolak saya dan kerana undi merekalah saya tewas dalam pilihan raya kali ini.

"Apa jasa Shamsul Iskandar terhadap orang Cina, kalau hendak dibandingkan dengan apa yang telah saya berikan selama ini.

"Mereka (orang Cina) apabila saya dah tolong dalam bidang perniagaan hingga mereka berjaya dan menjadi kaya, mereka ini lupa jasa yang telah saya buat,'' katanya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam reaksi awalnya selepas keputusan PRU13 diumumkan mengatakan BN bersyukur kerana berjaya memenangi pilihan raya itu akan tetapi terkejut dengan “Tsunami Cina” yang berlaku

 

 

penyapu sial

 

 

sudah la...yang kamu tolong tokeh tokeh judi kaum cina yang beberapa kerat aje...mereka ini memang sokong BN tapi majoriti kaum cina rakyat biasa kamu pun lansung tidak tolong sama...malah kamu BN persenda kaum cina dengan tomahan rasis bila berdepan dengan orang melayu...BN yg menipu Cina selama ini....Ni nak salahkan Cina pula.....Hak mengundi di tangan mereka....Suka hati mereka nak undi siapa.....Nak tanya MB Melaka ni....janji politik boleh pakai tak?....

Barisan Nasional nie, bila cakap tu guna la otak sikit... Kamu nie patut rasa malu, sebab mereka bukannya tolak Ali Rustam, mungkin dia pernah banyak menolong mereka, tapi Rakyat tolak UMNO, MCA dan MIC. You faham tak hoi BN? Suruh Alirustam masuk PAS dan brtanding melawan UMNO di kawasan yang sama. Semua Cina yang u kata racist tu akan undi PAS...dan Ali Rustam akan Menang. So, now you faham tak apa yang dimaksudkan oleh Rakyat? Anything But UMNO, Asalkan Bukan UMNO...

Buat apa nak dengar menteri yang tak berotak dari BN/DUMNO.......masuk kanan keluar kat kiri aje. Buang masa aje.

ha ha ha....lepas nie Pimpinan Umno melaka perlu pindahkan pusat pentadbiran kerajaan negeri ke Parlimen Tangga Batu/Jasin untuk elakkan ibunegeri diwakili PR.Kota Melaka,Kota Laksamana,Bukit Katil tidak lagi selamat untuk UMNO selama-lamanya..

Masyarakat bandar dan semi-bandar menolak kepimpinan nasionalis korup UMNO yang memperjuangkan idea2 lapuk...