ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 September 2009

impian merepek....Tak akan Melayu hilang di dunia

Tak akan Melayu hilang di dunia

Melayu jangan bermegah dengan ungkapan ‘Takkan Melayu Hilang Di Dunia”. Ungkapan itu hanyalah suatu metos . Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa. Demikian mafhum ayat 26 surah Ar-Rahman.

Oleh itu, janganlah mahu berbangga dengan keturunan atau bangsa. Tetapi berbanggalah dengan iman dan ketaqwaan sebagaimana mafhum ayat ke 13 surah al-Hujraat : “Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya).”

Kaum ‘Aad atau ‘Ad merupakan suku Arab kuno yang dipimpin oleh Ad bin Kin’ad hidup dari 2400 SM sampai 1000 SM. Menurut Muhammad bin Ishaq, kaum ‘Aad tinggal di daerah Al Ahqaf, daerah sebelah barat Oman dan sebelah timur Yaman, membentang dari Laut Arab sampai Pegunungan Dhofar dan pinggiran Rub` al-Khali.

Mereka maju dan mampu mampu membuat membuat bangunan-bangunan tinggi yang menjulang yang belum pernah dibangun oleh kaum lain. Hal ini disebutkan dalam Al Qur’an surat Al Fajr ayat 6-8 :

Apakah kamu tidak memperhatikan bagaimana Tuhan berbuat terhadap kaum ‘Aad? (yaitu) penduduk Iram yang mempunyai bangunan-bangunan yang tinggi yang belum pernah dibangun(suatu kota) seperti itu, di negeri-negeri lain.

Kaum ’Aad hidup pada masa Nabi Hud dan kaum ’Aad sebagai penyembah berhala dan kaum yang mempunyai kekuatan yang luar biasa. Kemudian Allah SWT mengutus Nabi Hud untuk menyembah Allah kepada mereka. Dalam Al Qur’an surat Al A’raaf ayat 65 :

Dan (Kami telah mengutus), kepada kaum ’Aad saudara mereka, Hud. Ia berkata “Hai kaumku, sembahlah Allah, sekali-kali tidak ada Tuhan bagimu selainNya. Maka mengapa kamu tidak bertaqwa kepada-Nya.

Kaum ’Aad yang disebutkan dalam Al-Qur’an ini, adalah kaum yang menolak ajakan Nabi Hud untuk menyembah Allah dan tidak mempercayai perkataan Nabi Hud.

Kemanakah perginya kini kaum tersebut? Allah telah binasakan mereka dan telah lenyap dari muka bumi ini. Apalah sangat yang ada pada bangsa Melayu kalau mahu dibandingkan dengan kemajuan dan pencapaian kaum Aad ini?

Ingatlah, bahawa bangsa Melayu hanya akan maju dan terhormat jika Melayu memperjuangkan Islam. Tiada Ajenda Melayu, hanyalah Ajenda Islam!

alhusseyn51.

No comments:

Post a Comment