ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 September 2009

MB haram zamry temberang...???.....Bonus Raya Siak dan Bilal Terencat...!!!!

Bonus Siak dan Bilal Terencat Bukan Kerja Sabotaj
















Pada awal Ramadhan MB Perak Dato Seri Dr Zambry telah mengumumkan bahawa semua bilal dan tok siak di negeri Perak akan diberi bonus Raya sebanyak RM500 setiap orang , sebelum raya; tapi hingga kini, bilal dan tok siak itu masih melopong umpama menunggu buah masak yang tak mahu jatuh.

Apakah Menteri Besar Kudeta Zambry hanya pandai menabur janji tetapi tidak ditepati sebagaimana yang digembar gemburkan?

Menurut sumber yang tidak resmi, wang tersebut telah diserahkan kepada JAIPk tetapi menghadapi beberapa masalah. Pengarah JAIPk, Sheikh Mohd Nor Al-hafidz hanya menyatakan ianya ‘masalah teknikal’ tanpa mahu menjelaskan dengan lebih lanjut.

Mohd Nor menafikan dengan sekerasnya bahawa kelewatan penyerahan wang kepada bilal dan siak sebagai satu sabotaj keatas Zambry dan kerajaan yang ada sekarang.

Walau bagaimanapun, mengapa secara tiba-tiba sahaja puak-puak Umno, melalui bloggers tukang gosok telog , cuba menyalahkan pengarah JAIPk , Mohd Nor dengan membabi buta? Kononnya beliau telah berpakat dengan Pakatan Rakyat untuk mensabotaj pemberian sagu hati tersebut.

Mereka mengungkit latar belakang Mohd Nor yang pernah menjadi calon PAS.Malah mereka menggerutu kerana perlantikan beliau sebagai pengarah JAIPk semasa DS Nizar berkuasa.Lantaran itu, puak-puak Umno ini mendesak supaya beliau meletakan jawatan sebagai pengarah JAIPk.

Mohd Nor memang layak dengan jawatan tersebut kalau dibangdingkan dengan pemegang jawatan itu sebelumnya.Beliau merupakan lulusan agama yang pertama dilantik mengetuai agensi agama tersebut dan turut mendapat perkenan Sultan Perak.

Puak-puak Umno ini mengambil kesempatan diatas isu kelewatan pembayan wang saguhati ini untuk mengecam dan mencerca pengarah JAIPk.Apa sebenarnya tujuan mereka? Tentu ada dalang yang berkomplot untuk menjatuhkan Mohd Nor.

Kesian dengan Mohd Nor! Setahu saya orang PAS sudah lama memboikot beliau.Beliau sudah tidak ada apa-apa hubungan dengan PAS. Malahan orang PAS menganggap beliau lebih mirip kepada Umno.Tapi mengapa dengan tiba-tiba kini beliau digumul lumat oleh puak-puak Umno ini? Pastinya kerusi pengarah JAIPk kini semakin panas.

Berbalik kepada persoalan wang sagu hati itu, menurut satu sumber, peruntukan yang dipohon oleh JAIPk telah gagal diluluskan sepenuhnya oleh bahagian kewangan negeri Perak.Entahlah sejauh mana benarnya maklumat yang saya terima ini.

Dan menurut sumber tersebut, apabila mendapat tahu bilal dan siak akan dapat RM500/ seorang, maka dengan tiba-tiba pula bertambah bilangan siak dan bilal yang biasanya dua-dua orang, hinggakan khabarnya ada sesetengah masjid dan surau menamakan sampai 7 orang bilal dan siak!

Sumber itu menyatakan , JAIPk memperuntukan RM2 ribu kepada setiap masjid (2 bilal dan 2 siak) dan RM3 ribu kepada setiap surau yang didirikan Jumaaat (2 bilal, 2 siak dan 2 imam).
Terkini, khabarnya mereka akan mendapat wang saguhati tersebut dalam minggu kedua Syawal.Jangan lupa pesanan TGNA : Bagi duit ambil, undi tetap Pakatan Rakyat!

No comments:

Post a Comment